sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Kul tråd. Här är mina bidrag
Barn 1:
Jag sparkade till sköterska som skulle sy mig då hon hade på bedövningssprayen. Trodde inte att den skulle svida SÅ mycket. Kallade henne även något riktigt fult som jag snabbt bad om ursäkt för.
Barn 2:
Hann bara vara inne i åtta minuter innan sonen tittade ut så jag berättar om en händelse hemma.
Hade haft värkar i en timme och väckte min man. Jag sa att jag ville åka in för att få lustgas och han svarade:
-Nej, inte än. Du har för lite ont så du får ingen bedövning ändå.
Fråga inte varför, men jag fortsatte hemma i yttliga 40 minuter innan det blev akut att åka in och som sagt så kom sonen ganska snart efter att vi kommit in.
Barn 3:
Hade med senaste Lemarc skivan och mitt i en kraftig värk så sjunger han typ:
-Det är då man har ont som man vet att man lever.....
...Vi började asgarva!!
Då jag blev sydd efteråt så säger min man till sköterskan:
-Ta några extra stygn är du snäll för jag har så liten.
Bea: Hahaha!!! "för jag har så liten!" HAHAHAHA!!!!!
hahaha... klockrent! "För jag har så liten"... det är nog det bästa jag hört hittills!
Ha, och vad tyckte du själv om det - ett par extra stygn? Hade skrikigt ngt fult åt honom *asg*
haha,guud vilken rolig tråd
kanske inte är så kul såhär när man berättar d..men d va kul för oss
detta var kanske halv 6 på kvällen,hade legat inne på förlossningen hela kvällen å natten innan utan att gå på toa och gjort det stora
så dom frågade vid 5 tiden om jag ville ha lavemang,å d sa jag att jag ville..för jag skulle absolut inte bajsa på mej medans jag födde!d skulle bara inte hända!
5 minuter senare började krystvärkarna så d blev inge lavemang för min del..mitt i krystvärkarna kände jag att jag måste gå på toa,så jag informerade BM om läget, och sa att jag ska bara gå på toa så kan vi fortsätta sen..
men d hanns inte med tyckte BM..å d tog inte lång tid förrän lillan var ute å inte det där andra
Här hos oss har det mest blivit mannen som har kläck ur sig roligheter.
Barn nr 1- barnmorskan talade om att hon skulle ta hål på hinnorn och att vattnet då skulle gå ,då sprang mannen o flyttade väskorna som låg på golvet på andra sidan rummet han trodde det skulle bli en flodvåg.
Barn nr 2-va så nervös så han hittade int tel nr till förlossningen, då ringde han till nr upplysningen och sa att han skulle ha barn hmm dom skrattade gott och sen fick han rätt nr.
Barn nr 4- barnmorskan bad honom att hjälpa mig att knäppa upp skjortan så att lillen skulle få amma ,men han va så uppe i varv att han slet upp hela skjortan och det bara sprutade knappar, han erbjöd sig sen att sy i alla knapparna igen men dom bara skrattade åt honom. Kan avslöja att dessa historier får han höra ganska ofta.
roligt!hur klarar han rollen som pappa ?
Jag vill oxå lämna ett bidrag
Jag fick i mej liiiite för mycket lustgas och tuppade av, o när jag vaknade till frågade jag maken mycket allvarligt *är det jag som är sköterska eller är jag patienten??*
Jag hade tydligen vändt på mej under en avtuppning o när jag tittar upp är maken borta Gud va arg jag blev, att han satt bakom ryggen på mej märkte jag inte.
Nästa sekund tuppar jag av igen, o när jag vaknar till av att maken sitter o masserar min rumpa han jag o tänka mmmmm va mysigt va go han är o när jag tittar upp sitter det ett fruntimmer där jag aldrig sett så jag satte igång o skrika i högan sky
Stackarn hade bara blivit avlöst så han kunde springa på toa.
Det va några av incidenterna, sen så vart man ju en aningen grov i munnen oxå åt den stackars läkaren som skulle komma o hjälpa till, så efteråt när guldklimpen ligger på bröstet på mej började jag att stor tjuta o be alla om ursäkt. O läkaren som jag hade kallat både det ena o det andra visade sig vara världens goaste människa, fy va jag skämdes.