sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det här är kul att läsa!
Jag har väl inget speciellt jag varit med om under förlossningen, förutom att jag frågade min kille hur han mådde mellan krystvärkarna.. och det "argaste" jag sa var; Det känns som jag vill gå ut och göra någon illa nu...
Däremot en kompis till mig var med om en kul grej.
Hon skulle flyttas från sängen till stolen, och liksom dom flesta råkade hon bajsa på golvet.
Hon upptäcker det och säger till sin kille; Akt... du får kasta den sockan om du vill..
När jag var inne på bb i måndas kväll och födde min lille pojk, så hade jag som många andra lustgas och blev redigt kalas! Satt i badet och efter de första andetagen så slog den ner som en bomb och jag kände att jag "flög" iväg. Sa till killen att "oj, det här är rena fjortisfyllan!!".
Lustgasslangarna är ju spiralformade och mitt i badet så "ramlade" de fram i ansiktet på mig och jag tänkte" fan jävla spiralslangar, jag får be Tomas att ta bort dem"
Så jag tittade på min kille med världens mest kärleksfulla blick och sa "Älskling du ser ut som en spiral".
Senare försökte jag även att övertala killen om att han inte skulle bli ledsen om jag gifte mig med lustgasen och att om han ändå blev det så kunde han ju få vara med på ett hörn!
Han bara skrattade åt mig och skakade på huvudet!
Ringde även min stackars mamma och sa åt henne att "snälla mamma du kan väl ta bort det onda, det gör så ont!"
I början av krystvärkarna, innan det var ett aktivt krystarbete så tjatade jag hål i huvudet på min kille att han MÅSTE skicka att sms till pappa att barnets säng MÅSTE var stå hemma när vi kommer hem. Hallå i huvudet,varför tänka på sånt mitt i allt.
När det började trycka på baktill låg jag öven å tjöt för full hals "JAG MÅSTE KRYSTA SNART,JAG MÅSTE KRYSTA SNART, KAN JAG INTE FÅ KRYSTA!!??" Barnmorskan och killen fick käma för att inte börja skratta, för jag såg tydligen på dem med helt förstörd blick!!
Just det ja, när jag hade öppnat mig ca 8 cm och hade som ondast så sa jag snällt men bestämt till barnmorskan och tomas att "om ni inte tar ut den jävla skitungen snart så kommer han få utegångsförbud tills han är 18 och INGET godis på lördagar"
Det funkade inte:)
BErättade även för barnmorskan, som heter Gerd, att jag minsan har en kompis som heter Gerda i andra namn och hon är såååååå himla snäll PRECIIIIIS som du!!
Någon gång i allt lustgasandet såglömde jag att ta bort masken efter en värk och lå kvar och andades i den.
Precis när jag kom på att jag hade kvar den över ansiktet sa banrmorskan "men nu har du ingen värk va". Jag drog bort masken fort som fan och sa " förlåt,fölråt,förlå jag glömde och ta bort den. Det ska jag inte göra igen" hihi=)
Underbar tråd
få se hur det blir för en annan när det är dags
Hahahaha det är så kul att läsa om era historier! tänk vad mycket roligt barnmorskorna får höra
tomas och alex: läste jag rätt? Fick du en liten kille i måndags? STORT GRATTIS!!!
haha det här var en rolig tråd!! Jag måste också få lägga till min berättelse.
Jag hade hört så många historier om att den som föder blir aggresiv och skäller ut sin man, bm, läkare mfl.. så jag trodde att även jag skulle bli arg, men det blev precis tvärtom..
Mitt under dom värsta krystvärkarna så förvandlas jag till ett stort kärleksmonster.. allt känns bara helt överväldigande trots smärtan, så jag vrålar ut i högan sky till min man: "jag älskar dig, jag älskar dig" sedan vänder jag ansiktet kärlekskrankt mot bm och sköterskan och vrålar "ni är helt j*vla underbara", bm och sköterskan börjar skratta och säger att det är jag som är underbar hehe, några minuter senare föddes min son och lyckan var total!
chokladpralinen: Faktum är att han e som en filbunke annars (förutom under förlossningar ha ha) det e inte mycket som får honom att gå i gång trots 4 sjövilda grabbar, därför e det ju extra roligt att påminna honom då och då.
Har en kompis som under sin förlossning hotade barnmorskan med att hon skulle slå ihjäl henne om hon tog bort lustgasen.
hon skämdes ganska redigt efteråt.
Räkans mamma> Japp.. Eller han km på tisdagen :)
Jag älskade lustgasen och ville ta hela tiden. När min pojkvän skulle ta masken så fick han inte det o när barnmorskan tog så släppte jag den bara.
Och så ville jag att de skulle sätta på en CD skiva med Marie Fredriksson men dom gjode det aldrig. Jag hade sagt Dunka dunka Dunka dunka Så dom förstod inte vad jag menade. Och så hade jag sluddrat en massa.