sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Jag var ganska klar i huvudet under hela förlossningen trots några väl djupa andetag på lustgasen men det som var roligt var när jag råkade komma åt TNS apparaten så den gick upp på det högsta och jag bara skrek rätt ut AAJ AAJ AAJ FAAN!!! och både BM och min man blev vettskrämda och BM undrade med värkarna...hehe. Det hände säkert 3-4 ggr under förlossningen och jädrar vad ont det gjorde.
När Eric var precis ute med huvet så ångrade han sig lite så jag ville bara hem.Sa nej nu vill jag minsanna ha fanta och så kör vi hem.Men det fick jag juh inte.tur var väl det för 15 minuter eller nåt senare var den lilla krabaten ute:)
När det började trycka på så sa jag några gånger att "det här går inte" o "nästa unge skulle de minsann få snitta ut" =).
Och under krystningen var jag tydligen lite väl på lustgasen så bm frågade om jag hade en värk just då varpå jag svarar " men det ju gör för f*n ont heela tiden ju".
Så gjorde bm en liten tabbe när hon la upp lillfian på min mage. Här är han lr når sa hon varpå jag vääldigt förvånat utropar, Va?? blev det en kille?? Nä det kollade jag inte svarade hon.... Ja det va ju iaf en tjej som jag varit helt 1000 på ända sedan jag blitt gravid =)
Jag hade en medicinstudent från frankrike med (förutom bm och usk). Hon talade bara franska o engelska och min bm bara en gnutta engelska. Själv kan jag både engelska och franska och utnämde härmed mig själv till tolk. (Alltid lika villig att vara till lags...) Irriterade mig på bm:s dåliga engelska, rättade henne och pratade med studenten på franska. Blev ganska jobbigt tillsist när jag skulle krysta. När jag tyckte att de bökade för mycket därnere i utdrivningsskedet drog jag väck studentens hand och knuffade iväg henne (var ganska borta). Sen skrek jag till min man (som är högst svensk) Oh no! I think I broke the med student!! Detta har jag fått höra sen dess ska ni tro. Snacka om multitasking
Prins bus
Härligt att börja tolka mitt i allt!
Oh no! I think I broke the med student!!
*kiknar av skratt*
Haha nu har jag läst här jag vet inte HR MÅNGA gånger, å nu kan jag äntligen bidra me lite knasigheter själv oxå...
Hade nån idé om att jag var tvungen att dricka äpplejuice under förlossningen, INGET ANNAT DÖG! Så sa Mikael "Nu e äpplejuicen snart slut, vill du ha den röda drickan istället?" (han försökte verkligen me allt för å lugna å stötta mig!) jag svarade nåt i stil me att "Jag måste ha äppljuice!! Annars döööööör jag!!!!" D va bara skicka iväg uskan å hämta mer juice, hon kom in me tre glas åt gången...
Precis när krystvärkarna började lade bm upp mina ben på såna där "gyn-grejjer" efter en stund skriker jag "KRRAAAAMMMP!!" å kastar ner benet på bm som som tur var hann flytta på sig!
Sa även till min sambo å ringa till Alf (som hans "plast-morfar" förövrigt heter) å han undrade ju såklart varför han skulle ringa till honom av alla människor precis DÅ, då förklarade jag att d inte va till HONOM han skulle ringa utan GIVETVIS till den där bruna rymdfiguren om gick på tv när jag var liten... han hade nog ganska svårt å hålla sig för skratt...
Mikael gjorde oxå ett tappert försök att under öppningsskedet när jag slumrade till ett par minuter att lösa lite korsord eller så för å få tänka på nåt annat, vaknade då å frågade va han gjorde? "Nä, jag bara löser lite korsord" svarade Mikael å jag såg tydligen SÅÅÅÅ besviken ut å helt förstörd... (han la ifrån sig tidningen illa kvickt...!)
När bm frågade precis när jag fått lustgasen hur jag tycker att den funkar svarade jag att "den funkar inte alls, ge mig LUSTGAS!!" Mikael sa att "joo, då den funkar" mina ögon gick tydligen åt alla håll å kanter just då...
Trodde inte att jag skulle bli en av dom som hitta på massa knas, men tydligen...
skrattar gott
Danielaa :
Jag: - "Flytta på er! Jag kommer skita på er!!!"
BM: - "Neeej då det är nog ingen fara, det gör inget isåfall bla bla"
Jag: -" Jo jo jag menar allvar! Jag loooovar! JAG KOMMER SKITA PÅ HELA VÄGGEN!!! FLYTTA PÅ ER!!!
FYI: BM, undersköterska OCH väggen klarade sig.
När jag låg och hade som mest ont röt jag till min sambo:
vi lever väl för i h-vete inte i stenåldern nåt bättre än lustgas måste dom väl ha hittat på vid det här laget.
Tyckte nog inte att den funkade riktigt bra just då.
Gissa vad man fick höra härom dagen när jag står och vispar grädde.
Vi lever väl inte i stenåldern, det finns faktiskt elvisp!