• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Snuan

Hade svårt att ligga stilla när CTG-kurvan skulle tas och helt plötsligt var hjärtljuden på 0. Fick helt panik till barnmorskan sa helt lutrad, det är dina hjärtljud (uppenbarligen levde jag fortfarande jag hade dragit loss sladden).

• glammis

...när narkosläkaren skulle lägga EDA på mig säger jag i panik "tänk nu på att det är en MÄNNISKA du sticker i och ingen apelsin"....(tror jag hade hört någonstans att blivande läkare får öva sig på att sticka i apelsiner fast egentligen tror jag att det var veterinärer och egentligen tror jag ju inte ens det är sant!)

• Jica

Nja roligt och roligt vet jag inte....jag hade roligt mellan värkarna innan lustgasen gått ur mig jag sa några minuter innan sista var ute nu att "huvudet är för stort jag lovar, det är säkert det kommer inte att komma ut" ettsvagt försök att få till ett kejsarsnitt då det gjorde som mest ont...

• Mirremama

Åh vad underbart glammis! Jag skrattar högt här och funderar på att använda din line när det är dags för mig (bf 27/10)!!

• Pusselbiten86

När jag låg o hade som ondast så skrek jag bara " snitta mig, snitta mig.. "
    Och barnmorskan svarade:

Men Emma, då kommer du ju o ha ont sen..

- De skiter jag i, för då slipper jag ha ont nu

Men jag klarade de... 10 min efter kom Noah

~~ Noah är de bästa som någonsin hänt oss.. 26- Maj 2006 ~~
  • Eliama

Ha, ha ni är för roliga!!

Glammis: När jag fick min diabetes 1980 fick mina anhöriga öva sig i att ta spruta i en apelsin, så det kanske ligger något i det ändå...

• aleksa98

Dett hände min bästa vän när hon skulle föda sitt första barn. När barnet tryckte på sa hon till sin gubbe att hon måste nog bajja, han går ut och säger till sköterskorna och dom ger honom en rondskål i papp och sa till honom att hon kan bajja idenna. Ni kan tänka er så förvånad hon var när han kom in med denna lilla rondskål i papp. Detta skrattar jag ofta åt

• aleksa98

En annan vännina tog stryptag på sin barnmorska efter att ha legat 28 timmar och det har hon bara ett svagt minne av, en annan rolig sak med henne var att när jag o hon skulle titta på hennes förlossnings film så hade hennes gubbe glömt att stänga av kameran emellanåt så hennes stora vita rumpa filmades hur länge som helst

• aleksa98

Jag själv frågade om jag fick krysta eftersom ingen hade sagt till mig att det var ok och det enda jag kunde gå efter var alla amerikanska filmer där läkaren skriker att dom inte får krysta än. Hon sa att det var självklart att jag fick krysta och då blev jag skit arg och frågade varför hon inte hade sagt det innan.

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??