sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Eftersom jag inte kunde få epidural pga en ryggskada så hade jag att hålla till godo med akupunktur och lustgas samt TENS.
Ett tag när det var såååå jobbigt så bad jag BM ringa avdelningen där jag jobbar på och låna en injektion sömnmedel. Sånt vi använder när vi ska ge hjärtpatienter en elstöt och dom sover typ 10-15 minuter.
"Jag loooooooovar... om du hälsar från mig är det inga problem att få låna".........
Det här kanske inte är så där överroligt:P
Men när min son precis hade kommit upp på magen så är det något som säger känn mellan bena. Jag fattar noll, varför ska jag känna mej själv mellan benen nu? Blää lixom haha..
Men jag kommer på att jag vet ju inte vad bebisen har för kön. Så då kände jag på bebisen istället.. En pojke hihi
Mitt under slutskedet - ja, det var väl kanske 5-10 minuter innan min dotter tittade ut, så tog jag så mycket lustgas att jag började drömma... Jag drömde att jag & min storebror (som jag inte har så bra kontakt med) var iväg till ett jättestort köpcentrum & shoppade kläder... Sen vaknade jag & sen kom dottern...
Lustgasen för mig var lika med att andas "vanlig luft" skit gas funka ju inte!
Men i all smärta och ilska och en TIMMES försenad narkosläkare (skulle få EDA) väste jag med arg röst " Vart faan är den dör jävla BÖG doktorn?! när han kommer ska jag fan skära halsen av han!!"
BM och sköterskan skrattade och sa, " ja då är det tur att han inte har kommit än då....!"
Min sambo hade världigt roligt åt min klockrena mening.....
Sen då jag väl hade fått EDa han jag bara ha den i en, två värkar för sen var det dax att krysta, och 25 minuter efter föddes våran guldklimp
när bm sa att hon såg håret på barnet - sa jag sammanbitet: TA TAG OCH DRA DÅ! och det var inte menat som ett skämt utan jag tyckte hon skulle göra det på fullt allvar! Hon log dock bara!
=)
puffar på denna underbara tråd!
jag härmade min barnmorskas finlandssvenska.
in her face liksom!
jag märkte att jag gjorde det men var för borta för att ens skämmas jag bara konstaterade för mig själv "jaha nu härmar jag dialekter igen. och hon jag härmar står rakt framför mig".
haha
hokas..pinigt