• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Alpa

Jag skällde på läkaren som satte epiduralen då det tog åtskilliga försök och 45 minuter då jag inte hörde vad han sa eftersom han ett, pratade med utländsk brytning- och två, viskade åt mig hur jag skulle göra/ligga.

När jag äntligen hörde vad han sa morrade jag " Men säg det då ditt jävla fittnylle"  

Inte så fint gjort kanske....Kunde valt ett bättre ord men helt slut i huvet det var han!    

• Helle333
    fröken Anna skrev 2006-10-06 23:22:32 följande:
    Epiduralen+mej=kärlek! Knappt så jag brydde mig om det kom någon bebbe eller inte. Jag bara lallade runt och var så lycklig över att inte ha ont!
    Jag håller med. Jag hade dessutom sådan tur att den tog exakt så som jag önskade och hoppades. Många tappar ju känseln helt och känner inte krystvärkarna osv, men jag kände ALLT utom smärtan. Jag kände precis var pyret var, jag kände när pyret tryckte på och var på väg ut, jag hade fått stränga order tidigare att INTE krysta eftersom pyret inte var tillräckligt långt ner, efter 5-10min flämtade jag fram: hur...ska...jag...lyckas....att....inte....krysta? De undersökte mig då en gång till och det nu var det dags att krysta. Jag kände när huvudet kom och när kroppen slank ut men det gjorde inte ont. Det var helt underbart.
  • Afasi

Kanske inte lika roligt som alla andras men när jag först fick lustgasen så tyckte jag att det lät precis som i super mario, tyckte jag var hysteriskt roligt. Sen hade sambon tvingat mig att käka lite filmjölk med flingor och när man då andades lustgasen så smakade det ju pekka. Skulle försöka förklara för sambon och sa "det smakar fil i min mjölk" istället för fil i min mun.

När narkosläkaren kom och skulle sätta epiduralen så bad han mig lägga mig med ryggen mot honom på kanten av sängen men jag var så borta av lustgasen att jag la mig på fel kant!

• Kevin och Englahs Mamma

Hände inte så mycket kul då min förlossning gick så fort.

Sambon har berättat för mej i efterhand att jag svor åt sköterskan som var med. När jag skulle baxa över mej till förlossningssängen ville hon bara hjälpa mej genom att hålla lustgasen så det gick smidigare för mej vid flytten. Då hade jag skrikit "den där ger du faaaaaaan i!" :) 
    Jag trodde väl hon skulle sno den!

Jag skrek även under hela krystskedet " Det gör sååååå ont i arslet!" Ja alltså det kändes ju som ungen skullle komma ut där istället haha! :)  

En annan sak va att jag blödde väldigt mycket efteråt och hade mycket folk på rummet ett tag som stog och stirrade rakt in i det heligaste där nere.
    Då mitt i allt utbrister jag högt och tydligt och tittar på sambon ( som satt kvar i rummet när alla grejade i muffen) " Vi kommer aldrig mer att ha sex i vårt liv!" och så såg jag lite ledsen ut :) 

• Mimmi77

Hahaha vad rolig läsning....
    Förutom mina bajshistorier ( som jag inte tar här) minns jag just nu bara att jag skrek" det känns som nån kört upp en kvast i arslet på mig" Stod just då i brygga av smärta.

Ska tänka lite till....

• Mijo85

Låg och undrade hur fasen dom skulle få rent dom hära lakenen efter mig..

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??