• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • MelaniesMamma

Vi hade precis fått vår dotter till världen och hon hade mätts och vägts när barnmorskan lämnar över henne till oss.. (Tur var det) Varpå hon slår i knät i benstödet i sängen och vrider hela knät ur led, hela benet går liksom åt fel håll :/ Hon skriker och svär, min sambo springer upp och ner i korridoren och letar personal.. Sjuksköterskor och läkare kommer rusande - larmar ambulans för det finns ingen ortopedläkare där - läkaren ordinerar 5ml morfin. När läkaren lämnat rummet säger en av sköterskorna "I helvete, du får 10ml!"

Nu blir barnmorskan med benet vridet åt fel håll mycket gladare, skrattar och är hur hög som helst :) Mig rullar de ut för att få plats med båren och det tog säkert två timmar innan vi fick vår jädrans "smörgåsbricka" Det tyckte vi var lite småkul (såklart inte för barnmorskan)

• Mullan

Hahaha jag dör va roligt!:D undra hur man själv kommer att vara under förlossningen:P

• faith and truth

Min mamma och min make var båda med på min förlossning. De satt och skämtade med varandra vilket underlättade för mig, för det gjorde att det blev en lättsam stämning. Vid ett tillfälle fick jag in ett skämt precis när en värk skulle komma. Min man började skratta, och då kunde inte jag hålla mig heller. Skrattade mig igenom värken som var vid 7 cm öppen, värken gjorde lite ondare p.g.a det, men oj vad kul det var. Skrattade jättemycket vid första inandningen av lustgas. Jag blev så avslappnad av den att ja släppte mig ljudligt och då skrattade jag ännu mer, skämdes lite då faktiskt =) 

• Theo2010

Jag sa inte så mycke under mina förlossningar. Va bara koncentrerad på att andas. Men jag vet att min vännina skrek att hon hade "hundnos" (skitkorven halvvägs ute) hela tiden och dom fatta
    Inte alls vad hon menade. Haha

• Vitblomma

Jag använde lustgas på min andra förlossning och vart lite "borta i huvudet".

En halvtimme in på förlossningen så säger (läs skriker) jag:
    -Jag måste skita!, Jag måste verkligen verkligen skita!

Barnmorskan:
    -Nej det tror jag inte, det är ju lite så det känns att föda barn vet du.

Jag:
    -Jo jag måste verkligen gå på toan!
    -Kan jag få lite papper, jag tror att jag råkade bajsa på mig!!

Barnmorskan:
    -Nej det har du inte gjort

Jag: Jo jag har verkligen det, snälla kan jag få papper!!!

Barnmorskan går och hämtar papper så jag kan torka mig.
    Jag tog en bit papper och skulle torka mig, det var bara det att hur jag än försökte så hittade jag inte min rumpa!
    Jag torkade ryggen flera gånger för jag kunde fasen inte få det rätt , hahaha :) 

Min man skrattade gott åt det både under förlossningen och lååångt efteråt... 

• Pralina 81

Efter förlossningen när bm skulle sy ihop det som spruckit så glömde jag bort att andas in frisk luft så jag andades bara lustgas. Blev ganska snabbt groggy och slänger masken åt sidan och frågar bm om hon hade en 5:a i syslöjd. Det har vi skrattat rätt gott åt efteråt:)

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??