• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Lavendela

När det var dags för mig att börja krysta, så skulle barnmorskan förklara/visa hur jag skulle göra. Hon tog i så hårt att hon släppte sig...Snacka om att jag glömde all smärta och alla i rummet började skratta. Sen var jag superladdad att börja krysta :)

Efter att vår dotter kommit, och barnmorskan skulle sy mig frågade jag henne om jag spruckit mycket.
    - Nej då, inte så farligt, säger barnmorskan.
    - Okej, va bra. Inte från Ystad till Happaranda då? säger jag då...(alla som sett Solsidan förstår vad jag menar)
    - Eh..nej...säger barnmorskan.
    Lite pinsamt efteråt, men också lite kul.

• elijna

jag va som många andra hög på lustgas, och ligger ner i sängen och suger i mig den, börjar må illa vänder mig mot min sambo och spyr en riktig fontänspya över hela honom. sen tittar jag på honom och ler och säger "tänk att vi ska gifta oss idag min alldeles egna leif GW persson" sen tuppar jag av :)

• anette90

jag sjöng jusin bieber låtar:P

• Elea

Jag bad min man att ta narkosläkarens telefonnummer, för att jag tyckte att han var en så "bra kille":)

(Ok, hade ju djävulskt ont, och han tog bort smärtan....) 

• AngelOfLightness
    CeciliaMaria82 skrev 2011-07-10 16:08:12 följande:
    Lägger till och återkommer i september om något skoj händer på min egna första förlossning
    Samma här! :)
  • Mamma till V

Jag var hög på lustgasen och sjöng med högt till låten "Vill du ligga med mig då" som gick på radion, när jag skulle börja krysta skrek jag till sambon att han fick ta och byta radiokanal för "Jag ska fan inte föda till Titaniclåten!!!" å han fick snällt skynda bort till radion...

• Aniko
    VeraVera skrev 2011-02-23 11:08:35 följande:
    just det ja med första barnet så sa bm eller läkaren, minns inte vem
    - Oj här var det hårigt!
    varpå jag tittar upp bakom lustgasen och säger surt
    - JA det är ganska svårt att raka sig när det är en stor mage ivägen!!
    Hon menade natruligtvis att det var mycket hår på huvudet som var på väg ut....
    Ha ha!
  • DeliciousT

Jag gastade om att lustgasen luktade apa men jag ville ändå inte släppa den. Bm sa flera gånger "men nu har du ingen värk va?", "JOOOOO!" skrek jag tillbaka och vägrade släppa masken. När jag skulle få EDA tyckte jag att läkaren var så jäkla seg som skulle tvätta av mig på ryggen och hålla på. Skrek åt han att det inte behövdes och att det bara var att sticka. När han försökte förklara att man måste tvätta av ryggen och att han dukade upp grejerna han behövde bakom mig blev jag sur och sa att "det är väl ingen jävla Nobelmiddag heller!" Och i slutet av förlossningen när barnmorskan sa att hon kunde se en massa svart hår för att huvudet nästan var ute blev jag livrädd för att det skulle komma ut en varulv. Herregud, man är verkligen inte sig själv när man föder barn...

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??