sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Med mitt första barn: Jag pekade finger åt läkaren när han sa att det räcker med lustgas, vilket inte jag tyckte :D
Satt och plöjde igenom alla dessa trådar om roliga händelser under förlossningen de sista veckorna av graviditeten. Min sambo fick också ta del av roligheterna, så när det var dags för vårt första barn att födas den 14:e juli hade han sinnesnärvaro att skriva ner det "snurriga" jag sa under påverkan av lustgasen. Bland annat denna liknelse (oklart vad jag var ute efter, troligtvis skulle jag beskriva värken jag just haft):
"Surströmmingen from hell spöade skiten ur jordgubbspajen i den här massagetävlingen"
Han kunde bara hålla med....
Haha, shit vilken rolig tråd! Själv hade jag under ngn timma ett jobbigt och stillastående värkarbete, så jag bestämde mig att ta EDA även fast jag varit skeptisk innan. Precis innan läkaren lägger den börjar jag spy rätt rejält och skakar av frossa. Jag har fått dropp i ena armen och en blodtrycksmätare i den andra, mellan benen har de skruvat fast en tråd till bäbisens huvud. På ngt vis ser jag mig själv utifrån med trådar, frossa och spya och börjar skratta. De andra i rummet undrar nog om jag blivit alldeles galen. När edan är lagd känns det fantastiskt och jag snyftar fram att det var den underbaraste present jag någonsin fått. BM frågar om inte barnet också är det kanske? Eh jo... Men h*n har ju inte kommit än. Under krystarbetet blir jag jävligt förbannat på personal och sambo som inte fattar att jag kommer att dö om jag tar i mer. Tillslut ryter jag till sambon att han får hålla käft, och att det skulle ju vara jävligt bra om vi kunde byta plats så han fick känna själv. Till en bm skriker jag argt att hon ska släppa mitt ben NU! Vilket hon snällt gör. Mitt emellan en värk somnar jag till och personalen skrattar lite åt mig medan jag inte förstår alls vad som hänt. Radion har stått på under hela förlossningen på typ 10h och jag har räknat ner till att morgonpasset i P3 ska börja, precis när det är dags blir det även dags för mig att krysta, kommer ihåg att jag tyckte det var väldigt olägligt. Jag som hade väntat så länge på att få lyssna!
Kanske inte så jättekul! Men jag låg o sög på lustgasen som jag blev VÄLDIGT påverkad av! Trodde jag skulle dö varje gång jag andats i masken! Så när narkosläkaren kommer in o ska lägga EDA så ligger jag o suger i masken, ögonen rullade väl bak i huvudet, han tog i hand med min sambo och presenterade sig, sen säger han! Ja henne är det väl ingen ide att presentera sig för, hon verkar helt borta! Visst var jag borta men jag hör ändå det där långt långt borta och kände mig väldigt irriterad just för att han var karl och fattar nog inte hur ont det gör när man är öppen 8 cm och har haft värkar i två dygn! Så när värken börjar släppa och jag tar bort masken så lyfter jag fram handen för att presentera mig, öppnar ögonen och allt i rummet bara snurrar! Så får jag syn på honom och utbrister MEN HEEEJ!!! Jag känner dig! Varpå han svarar, jasså? Brukar du umgås med killar i blåa kläder och kirurgmössa? Då frågar jag vad heter du? O han svarar, du kände ju mig (fniss fniss) men jag heter johan! DÅ släpper min påverkan av lustgasen jag tittar på honom, skakar på huvudet o säger ääeeh det blev nog lite fel, jag känner INTE dig! Alla började skratta o sambon säger när han gått ut ur rummet, sådär sa du bara för att han var snygg eller hur? Jag ba ääh ja för det är ju verkligen rätt läge o ragga på nån nu! Haha undersköterskan och mina två barnmorskor fick sig ett väldigt gott skratt iaf! :)
Favoritar
Under min förlossning så hade jag svårt att hålla emot smärtan och var rätt förtvivlad. Sambon som tyckte det var väldigt jobbigt att se mig ha så ont satt i fotöljen jämte mig likblek. Efter en kraftig värk och 1 timma med lustgas vänder jag mig mot min sambo och säger "Du är jätte duktig, det går så bra! Det gör inte ens ont!" ville nog antagligen få honom att känna sig bättre till mods :)
I samma ögonblick huvudet kom ut så skrek jag förtvivlat "Nu sket jag ner mig, eller hur?!"
Min man och de två barnmorskorna kunde inte hålla sig för skratt och min ena bm svar blev, nej du har bara din bebis här.
Att jag ens kunde komma på den tanken just då är en gåta :)
Jag vill läsa mer! Låg och asgarvade i sängen till 03:30 härom natten!
micalela.blogg.se
Jag tyckte att det var ett jäkla tjat om att huvudet syntes. "Jessica veeeet du vad jag ser nu?" Öööh JA jag KÄNNER det. "Vill du känna på huvudet med handen?" NEJ! "Vi kan hämta en spegel om du vill se :D" NEJ för i HELVETE! haha. Ville absolut inte se, hade nog svimmat då haha.
De frågade även sambon om han ville se. Jag hade tänkt på det innan, att han inte skulle få titta där nere men han är ganska känslig av sig så jag tänkte att han ändå aldrig i hela sitt liv skulle få för sig att titta, så jag brydde mig inte ens om att ta upp det med honom innan. När de frågade honom så svarade jag nedlåtande "Eeh! Neej jag tror INTE att han vill se" Men innan jag hann prata klart så var han nere och tittade!
Jag reagerade ungefär likadant när de frågade om jag ville se moderkakan "Nej FÖR FAAN!" Men sambon förvånade mig ännu en gång och sa att han ville se haha.