• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Påväg

Det enda "roliga" var att jag mitt under värsta värkarbetet ropade i ren panik till sambon: "Det blir inga fler barn, det blir inga fler barn.."

Det var även min sambos första förlossning och han nickade instämmande till det jag sa.

Men vi ändrade oss snabbt efteråt ;)

Däremot tror jag att sambon helst skulle vilja slippa ytterligare en förlossning, det var inte så roligt att se mig ha så ont..

Under själva krystningsarbetet tog det så lång tid (2 timmar) att jag till slut ropade till barnmorskan att hon bara skulle sticka in händerna och dra ut bebisen! Jag tror till slut att hon gjorde det och så kom vår lilla tjej till världen :)

• cirpen

Haha känner igen det där man bönar och ber att de ska dra ut barnet för det är så jobbigt att krysta. Ta fram sugklockan nu muttrade jag. Sen stoppade jag i mig gubbens snus för jag sa jag behöver all smärtlindring jag kan få...ehum...
    Sen hade jag en hangup på att röra mig, för det har jag läst ska vara bra för värkarbetet. Jag trippade runt och såg väl ut som en aspackad misslyckad ballerina..hög på lustgas som jag var. Sju gånger fick de skruva på skalpelektroden och inte f-n gick förlossningen fort heller.. 14h typ
    Sen när de skulle ta nåt prov å ville få mig i gynposition, upprepade jag bara, ni bara lurar mig! Trodde det var dags för krystfasen och jag vägrar gynposition. (bidde på golvet tillslut)

• junibebiis

Jag skrek att jag ville ha kejsarsnitt :S. Vem gör det egentligen? Haha

Barnmorskan bad mig att inte skrika för då skulle jag bli hes. Då bad jag henne dra åt helvete. Mannen försökte trösta och jag skrek att han skulle sluta andas i mitt ansikte innan han fick en box.

Bad om ursäkt till samtliga efter ankomst av bebis.  

• kickan89

Haha jag skrek också att jag ville ha kejsarsnitt, och jag menade det verkligen haha

• Sötnostim

Haha när jag skulle föda dottern Så frågade narkosläkaren mig om jag var allergisk mot nått ? Och jag utbrast MANDLAR!! han menade ju nått medicinskt :P  Men narkos läkaren behövdes inte länge för när han var där inne utbrast jag JAG MÅSTE BAJSA!!!  Och kände dotterns huvud mellan benen så bm tackade narkos läkaren för att han kom i onödan typ .. Sen var det bara att krysta och 11 min senare var hon född!! Och det första jag utbrister när hon e född är Är det en TJEJ???  

• mariamitsu

När min son fått ut huvudet blev han stående i en krystvärk. En sköterska som pratade finlandssvenska skulle spruta i värkstimulerande i min infart i handen. Jag var helt galen och ville inte att någon skulle ta i mig och vevade bort henne hela tiden...

I ett, som jag tror, försök att lugna ned situationen sa ja:
    -Jag vet att du inte kan rå för att du pratar som ett mumintroll, men det är så JÄVLA irriterande!

Min sambo dog....     

• Caaarroo

Mariamitsu!

HAHAHAHAHAHA!!!! Där dog jag lite av skratt HAHAHA! Sambon undrar nog vad det är för fel på mig nu! Haha

• Paincake

Barnmorskan ville att jag skulle känna på bebisens huvud när den var på väg ut, förmodligen för att jag skulle veta att förlossningen snart var över. Min reaktion? Ett ljudligt "Uäääk!". Det kändes precis som om jag hade en hårig kokosnöt mellan benen.

Kanske inte riktigt den reaktionen barnmorskan förväntade.... 

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??