• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • karro72
    {#emotions_dlg.djavulsk}vad min gubbe sa till mig, men var hög på lustgas, att man kläckt ur sig, näst unge som ska födas får fan i mig du själv trycka ut. unjefär något sådant.Tyst
  • apa4ewer

Först hade jag jätteont och kännde mig hur skitnödig som helst och klängde mig fram till toan.
    Sedan satt jag där och drämde i väggarna i ca 5 minuter och bara var öppen 4 cm (vad jag visste) och hade så ont att jag bara skrek som om jag skulle dö. Känndes som om jag skulle skita ihjäl mig själv.

Barnmorskan tvingade mig att gå till sängen och det visade sig att jag hade öppnat mig till 8 cm på mindre än en timme så då låg jag där och gnydde. Kännde direkt att det var dags snart och skrek hela tiden som en galning att jag ville gå på toa för jag ville inte skita på mig.

Fräste och skrek hela tiden åt killen och hans mamma att de skulle gå och sätta sig.

När jag började med lustgasen blev jag så virrig att jag trodde att de hade försvunnit och förvirrad som jag var upprepade jag att jag känner mig yr och konstig.

När värkarna började ta i skrek jag för fullt till barnmorskan att man bara skulle hålla ena, då killens mamma heter Eva så trodde hon att jag ropade på henne hela tiden och när hon kom till mig så fräste jag åt henne att hon skulle sätta sig.

När huvudet var vänt riktigt bra och på väg ut skrek jag hela tiden att jag skulle fan-i-mig ha  sugklocka och de skulle dra ut ungen. Mellan alla värkar skrek jag att jag skulle ha sugklocka och bråkade med barnmorskan om att hon skulle dra ut ungen och att jag inte orkade kryssta mer fastän jag fortsatte så fort nästa verk kom.

Det första jag sa när ungen var ute var: OJ! VAD STOR HAN ÄR!

• apa4ewer

Så kännde jag även på mig innan jag skulle spricka i blygläpparna och började tvärbråka med barnmorskan om det då hon sa att jag inte skulle göra det. Jag sprack och hon fick fel och när de skulle skjutsa mig till bb så bad jag alla om ursäkt och blev till lilla trevliga mig igen.

• cottongrass

Narkosläkaren kom in för att sätta epiduralen mitt under pågående uppkastning. Jag låg på sidan och tyckte allmänt synd om mig själv medan mannen och bm langade spypåsar. Så frågar läkaren om jag tar någon medicin.
    - Ja, Tavegyl, svarade jag.
    - Jaha, varför då?
    - För att jag är gravid (jag hade graviditetsklåda).
    - Jaha, men det ska vi ändra på! svarade han.

Till och med jag orkade skratta.

Annars var det lite galghumor när jag några timmar senare (lagom motiverad) väntade på att mitt andra barn skulle födas. Värkarna uteblev och jag blev då ombedd att massera bröstvårtorna. Så där låg jag i gynställning och fingrade på mina tuttar, ganska messy downstairs med en navelsträng som hängde ut och allt, 3 läkare, 3 bm och en barnsköterska i rummet. Och min man som bara hade ögon för vår första dotter 

• Fialottis

Under förlossningen med våra tvillingar sa barnmorskan att jag skulle krysta ut hennes fingrar (antar att det skulle vara lättare eller till hjälp..) och efter ca 10 min gjorde det ont och jag skrek till henne att "ta ut fingrarna för helvete".. Det är babyns huvud som är ute, inte mina fingrar fick jag till svar. En minut efter föddes första killen

• RasSam

Bm frågade om det gick bra om hon hade med sig elever under min förlossning, inga problem för mig.
    Där låg jag helt väck på lustgas med benen i luften och var helt sinnes sjukt nyfiken på vad alla olika "termer" betydde när hon försökte undervisade eleverna..

Hade så satans ont att jag mest låg och svor och var tjurig. Tror aldrig i hela mitt liv jag har dragit/gormat så många svordomar under 2 timmar faktiskt!
    När ungen väl var född så stod ena elevtjejen och böla i hörnet.
    På vägen till vårat rum efter förlossningen berättade hon att det var hennes allra första förlossning hon varit med på, gissa om jag satt i min rangliga rullstol och skämdes som en hund haha!  

Bad om ursäkt ett antal ggr haha :) 

• Gabzan

Jag skrattar så jag gråter!
    Jag har bara bett min sambo dra åt helvete :)

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??