• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Furstinna

Jag fick för mig på väg upp på avdelning för kejsarsnitt att jag inte längre ville ha barn så jag började gå därifrån med högljudda protester om att jag absolut inte ville och att jag ändrat mig. Pappan och syster fick ta mig under varsin arm och tvinga upp mig.

• Oneesan

Jag hade uppenbarligen när narkosen skulle börja verka pladdrat upp större delen av min levnadshistoria med stort fokus på vad jag tyckte skulle finnas på ett julbord.  

Arigato
  • AnnaGreta 378
    Oneesan skrev 2012-07-07 12:18:57 följande:
    Jag hade uppenbarligen när narkosen skulle börja verka pladdrat upp större delen av min levnadshistoria med stort fokus på vad jag tyckte skulle finnas på ett julbord.  
    Hahahaha! Julbord ÄR ju viktiga!
  • Ine78

Jag blev igångsatt torsdagen den 5 juli, natten till fredagen när dom tagit vattnet och värkarna verkligen hade börjat komma igång och göra riktigt ont, till saken hör är att min mamma samt faster till barnet var med under tiden (barnets far med naturligtvis) Men hur som, mitt emellan värkar när jag släppte lustgasen tittar jag på min mamma och säger " du är ju dum i huvudet som gjort detta tre gånger, vad är det för fel på dig, och Anna är ännu dummare som gjort det 7 gånger" mamma min skratta så hon började gråta =)

sen tyckte dom det var otroligt roligt att jag efter varje värk tog mig tid att tacka den som hållit mig i handen medan jag trodde jag skulle gå av =) en artig förstföderska...

• MissNora

Jag hade ett planerar snitt, så allt var oerhört kontrollerat och så även jag.

Men jag förlorade 2.3 liter blod och mådde inte så bra efteråt.

Rätt som det var kommer det inte tre japanska affärsmän i kostym och kameror på magen. Jag börjar genast skrika till min sambo som sitter med dottern.

- Ta bort de där jävla gulingarna. Vad gör de här, varför ska de fota oss? Schas!

Han är omtumlad och hinner inte svar och i samma veva kommer en läkare samt Bm in för att diskutera om jag ska skjutsas till operation igen.

Säger till läkaren som vill klämma på magen och göra ett UL:

- Du, jag tänker fan inte varken vissa muffen eller magen när det är så mycket folk här inne och i synnerhet inte när det är fotografer med. Skulle du vilja ha sneögda turister med?

De tittar på mig. Sambon avlider en smula och barnmorskan knäcker sig.

Givetvis fanns det inga japanska affärsmän i rummet. Bara det att jag hade fått fel dos av Ketogam, alldeles för hög och hallicunerade ganska så friskt. Skulle aldrig säga så annars

• Twizz

Fucking jävla helvetes skit vad det gör ont! det blir fan inga mer barn!!!! Jag vill inte höra ett jävla ord om mer barn! Fattar du?! (till sambon) Ropade jag.. strax efter bad jag om ursäkt (till bm) för min svordom och sa att det inte är så lätt att inte svära när det gör så ont. Bm skrattade.. (sambon va knäpptyst)

Haha ;) det var helt klart lustgasen som talade ;)

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??