Har inte läst andras svar, svarar för mig själv:) Vi har fått 5 barn på 8 år, mellan barn 1 och barn 2 är det ca 16mån, kan ju själv säga att dom har sån stor nytta av varann, nästan redan från början. Storebror va så rädd om sin lillasyster=) Nu är dom 8 och 7år, dom har samma kompisar, umgås hela tiden.
Mellan barn 2 och 3 är det 2år och 2mån, det är 2 flickor, dom är faktist inte med varann lika mycket, bråkar kanske mest, men det kan säkert bero på att det är 2 tjejer. Sen mellan 3 och 4 fick vi ett litet hopp, det är 3år mellan dom, som det är nu så leker dom typ inget med varann, dom bråkar mest, 2 flickor det med. Sen vårt femte barn är en flicka det med, så mellan 4 och 5 är det lika skillnad som mellan barn 1 och barn 2. Våra 2 minstingar leker och kommer jättebra överens än så länge:) Jag kan själv säga att jag skaffade barn tätt för att barnen ska få nytta av varann, jag själv är andra barnet i en barnaskara på 4 barn, min storasyster är 7år äldre och min lillebror är nästan 2år yngre. När vi växte upp så lekte jag och min bror jämt, när vi kom upp i tonåren hade vi samma kompisar. Medan jag och min storasyster har fått mer kontakt nu när vi har barn i samma åldrar osv.