simrishamn, tomelilla, ystad
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Hej på er!
Jag känner att jag har varit lite dålig på att uppdatera vårt lilla gäng. Här kommer i alla fall en uppdatering, jag hoppas inte jag har missat någon...
1. Lindagumman, bor mellan S-hamn och T-lilla på landet. Bf 13 sep (barn 2).
2. Mylo, bor utanför Ystad på landet. Bf 29 aug.
3. Malinl, bor i Sjöbo, uppvuxen i Tomelilla. Bf 7 juli.
4. Aprilmamma, bor mellan Sjöbo o Ystad. Bf 24 mars (heja heja!)
5. LoG, bor mellan S-hamh o T-lilla på landet. Bf 19 sep (barn 2)
6. Clinan, bor i Onslunda utanför T-lilla, uppvuxen i Vemmerlöv). Bf 22 maj.
7. Londres, bor i London, men uppvuxen i Sjöbo, har mamma i Ystad och sommarstuga mellan Ystad och Trelleborg. Bf 13 sep.
8. Jennan, bor utanför Simrishamn. Bf 14 mars (barn 2).
9. Anneliej, bor utanför Sjöbo. Bf 21 mars.
10. Fyrbarnsmamma, bor i Tomelilla. Bf 6 juni (barn nr 5).
11. Chanette, bor mellan T-lilla och Sjöbo. Bf 12 sep (nr 1).
12. Mita30, bor i Sjöbo. Bf 4 maj (nr 1).
Hoppas vi ses på café Oscar den 6 mars!
Nu har det ju gått massor av dagar sedan det sist hände något här. Skönt med fredag men jag har en hektisk helg framför mig så det blir väl inte mycket vila. Sedan är det bara två veckor kvar på jobbet innan en helt annan form av tjänstgöring tar vid. Börjar för första gången se fram emot ledigheten (inte så att jag inte sett fram emot att få barn, men tanken på att vara ledig och gå och vänta har inte varit så lockande) och fundera lite på små projekt. Det mesta är ordnat inför bebisens ankomst, har bara införskaffande av bilstol och kudde kvar på listan.
Hur lever livet med resten av er?
Kram
Aprilmamma 36+2
hej , allihopa jo här e det väl rättså okej förutom vissa slitningar i förhållandet.....(jag e hemsk nu för tiden)
illamåendet har bättreat sig och det börjar faktiskt bli bättre allting.
Vill passa på och önska Aprilmamma lycka till inför förlossning och allt man vet ju aldrig när det händer...*ler
ha det så bra allihopa
kram
hej , allihopa jo här e det väl rättså okej förutom vissa slitningar i förhållandet.....(jag e hemsk nu för tiden)
illamåendet har bättreat sig och det börjar faktiskt bli bättre allting.
Vill passa på och önska Aprilmamma lycka till inför förlossning och allt man vet ju aldrig när det händer...*ler
ha det så bra allihopa
kram
Jo här går det också framåt, börjar bli en aning rund nu och det börjar bli otympligt. Ska till Bm idag kl.10 och mäta och väga och så ska bli kul och se hur mycket magen växt. Är idag på v.25+5......kram allihopa..
Hej tjejer!
Känner mig träffad LoG, jag är också hemsk... har måt BLÄÄ nu i 4-5 dagar av någon anledning, och idag hade jag huvudvärk uppepå alltihop och jag och mannen hamnade i onåd hos varandra. Men det har gått över... det är jobbigt för oss båda (och er båda Louise...).
Tänk Aprilmamma, nu är den nästan här! Jag såg en liten nyfödd inne i Tomelilla idag när vi var och handlade, och tänkte på dig. Snart är du där! Men du måste ju ha en bilbarnstol om ni ska ta er från BB, så bäst att shoppa det med så du är på den säkra sidan.
Nåväl en fin solig dag idag och jag ska ta och börja njuta av den nu också. Jag såg café Oscar idag så nu vet jag var det ligger... det ser inte ut att bli någon sistaminuten resa riktigt än, så jag kommer. Kanske med sonen, kanske inte.
Vi ses!
Jag såg inte café Oscar idag!! Så jag undrar om någon vill ge mig en vägvisning?? Jag trodde att det var det som ligger på en hörna, men det hette Reimans conditori..tror jag!
Jag är inte så hemma i Tomelilla, men hittade i alla fall Café Oscar på Gula sidorna så kanske kan du titta där, Jennan! Däremot skulle jag gäran vilja ha förslag på parkeringsplats, finns det i närheten (här är tjejen som är van vid Lund där man knappt kan parkera alls)?
Aprilmamma, ja lund känner jag ju oxå till där finns inga parkeringar alls, det gör det i tomelilla precis utanför caféet tom...
hoppas vi syns allihopa, för mig hänger det på barnvakt just nu
kram
Café Oscar ligger på samma gata som Torget. Jag vet inte vad den heter, men det är den stora gatan som går genom centrum. Parkeringsplatser finns längs med vägen så man får leta så hittar man. Skulle det vara helt knökat så kanske man kan smyga in och ställa sig på konsums parkering, det kan inte vara mer än 5 min att gå därifrån.
Louise, kan du inte ta med dig Jocke ifall du inte får barnvakt? Eller det kryper i benen på honom för mycket kanske?
Vi ses snart!