simrishamn, tomelilla, ystad
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Hej alla! Har varit lite förkyld, å nu har jag min mamma på besök från norrland... så jag har varit lite lat med att sitta vid datorn. Hur går det med bebben Jennan? Hur är det med dig aprilmamma, nu närmar det ju sig med stormsteg! Hur mår du?
Jag är fortfarande jättetrött, hoppas att det ska gå över snart för jag skulle vilja orka lite mer. Annars är illamåendet så gott som över nu i alla fall!
Kram å hej!
Aprilmamma kämpar vidare, trött på jättemagen, trött på mensvärk, trött på att vänta. Men jag mår trots allt rätt bra även om jag är less på att vara blivande mamma. Dock tror jag att mitt nick här är passande, för det blir väl ett aprilbarn istället för ett marsbarn.
Skönt att höra att du mår bättre LoG, och håller tummarna för att tröttheten lägger sig, Lindagumman! Och grattis Jennan!
Håll tummarna för att Pytte i magen vill komma ut snart! Och ha det gott!
Kram
Aprilmamma
Hej på er tjejer! Tänkte flytta upp tråden, och höra hur det är med er? Själv är jag fortfarande trött, men annars mår jag rätt fint. Jag börjar känna mig svullen och tjock, fast mina kompisar tycker att jag ser gravid ut... ja det är ju andra barnet för mig, så magen brukar ju komma tidigare då. Var och köpte trosor i str 42-44 idag, så att jag kan ha dem i nån slags mellanfas nu innan mammatrosor o -kläder börjar passa.
Min mans säsong har dragit igång nu lite smått och framför mig har jag ca 6 månader med ganska mycket tid utan honom. Tur att jag har min lille kille å va med!
Ha det gott allihopa! (Hejå ajjiopa, som Nicolas säger...)
Linda
Hej allihop!
Har haft mer än mycket att göra därav att jag inte hört av mig något. Men jag tänkte höre med Er andra som bor i denna regionen vad Ni har för erfarenhet av MV. Själv så går jag i dagsläget i Ystad men måste få kritisera bemötandet. Så nu söker jag med ljus och lykta efter antingen en BM i Ystad som är bra eller också en MV som ni kan rekomendera. Problemet är nämligen att jag måste få tillgång till tätare kontroller än "normalt" och hittills så känns det som om alla nonchar mig.
Hej på er!
Bf +4 idag, ännu ingen bebis. Trött på att vänta, men mår rätt bra trots allt. Håller på att äta ihjäl mig på kanelbullar, men nåt kul ska man väl ha?
Chanette, jag går på MVC i Sjöbo och är mycket nöjd med det bemötande jag fått där. Vet inte hur det fungerar om man vill gå någonannanstans än dit man "hör". Men du har ju också rätt att byta barnmorska på den vårdcentral du går. Hoppas att du hittar nån du trivs med.
Tjingeling från aprilmamma som nu bara är 3 dagar från att bli just aprilmamma, får väl se hur det blir i slutändan
Hej tjejer!!
Det var allt ett tag sedan jag prantade nagot har inne. Det har val varit lite for mycket pa sistone.... Men, tankte nu ta tillfallet i akt och fraga om det finns nagra bra butiker med mammaklader i Ystad? Jag har inte lyckats sa bra med letandet i London - jo, visst finns det mammaklader, men de jag gillat ar 'sketdyra' (typ 2,000 SEK for ett par byxor och dar ar tom min smartgrans nadd - for lange sedan....)
Fraga nummer tva galler privata ultraljud i Ystad - vart kan man vanda sig? Har gors 'sista' UL i vecka 20 och darefter blir det inte fler om man inte har en 'jobbig' graviditet. Sjalv skulle jag garna vilja gora ett UL runt vecka 30, och lar da vara hemma i Skane.
Jag tackar pa forhand och hoppas jag far fillfalle att joina er for fika i sommar!!
Kramiz,
Maria
Hej Maria!
Faktiskt tycker jag att Lindex har fina mammakläder, och de är ju inte så dyra... sen finns det några butiker i Malmö som jag tänkte besöka. Bl a Mission Motherhood som ligger på kalendegatan. Där har de lixom ett "helhetskoncept" för blivande mödrar och nyblivna mödrar.
Vad gäller UL skulle jag kontakta KK i Ystad och se vad de säger...
Hej hopp, hoppas alla mår bra!
Linda
Tack for tipsen Linda! Ska kika in pa Lindex nar jag kommer hem pa torsdag. Laste aven nagon annanstans att Vero Moda har byxor/kjolar med mudd i midjan, och det finns val ocksa i Ystad om jag inte minns helt galet (ja, risken okar ju def. i takt med magen...!!) Malmo far sig ett besok senare i var.
Ha en bra dag allihop!
Kramiz.
hej hej!
Kommer bara inkikande med ett litet inlägg.
Jag mår bra, åt MASSOR med kakor på min födelsedag igår:) Så sen mådde jag inte så bra...;)
Irma växer så det knackar. Har gått upp mer än 500 g på 2v! Bra krut i matpacketen alltså!!!
Ha det gott!
Väntar inte längre nu, vår son föddes i tisdags morse. Allt är vä och jag är sååå lycklig!
Kram!
Grattis till sonen
GRATTIS Aprilmamma!!!
Hur gick det? Mår ni bra? Har han något namn än?
Nu börjar antalet gravida att sjunka här i gruppen - och mammorna öka!
Än en gång grattis!
Lindagumman
ett jätte stort GRATTIS aprilmamma, hoppas allt gick bra
kram!
Vad roligt! Grattis grattis!
hej hej!
jag är en trelleborgstjej på 18 r som oxå ska ha en bebis i september...
*kramizzar*
Stort GRATTIS, Aprilmamma!!!!!!!!!!!!!!! Så den ville inte bli en aprilbebis i alla fall? Lycka till nu i fortsättningen med allt...
Kram Malin
Glad Påsk på er!
Blir det någon tur ut på konstrundan eller? Själv tror jag inte det. Jag blir alltid knäpp på alla folk som far rundor som yra höns!!!
GLAD PÅSK från mig också!
Njäää jag tror inte jag åker på konstrunda heller... med barn och så är det mest trångt och jobbigt... men vi får se, kanske kommer lite gäster hit i helgen, och då kanske vi får ta en tur!
Ha det gott / Linda