simrishamn, tomelilla, ystad
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Jag fick ingen adress...men jag har gett LoG min mail...
Ska vi göra en mailinglista på Yahoo???
Ja hej på er! Verkligen trevligt, måste erkänna att det kändes lite nervöst innan, men... ni var ju trevliga!
Synd Jennan, jag vet att Louise gjorde allt för att få ut vägbeskrivningar till alla, måste ha blivit nåt fel eller missförstånd nån stans...
jag vet inte riktigt hur en mailinglista fungerar riktigt. kan man inte bara maila här på FL? Vi har ju mailbox o allting... men kanske är det enklare med hemmailen om man kollar där oftare än här?
Vi hörs o ses igen!
Hej!!
Hoppas att det blir fler träffar då vi har lite magsjuka hemma.. Mailade till dig LoG redan igår..
Tyckte att det var onödigt att chansa på att jag var smittofri då både sambon och dottern sprang på toa hela tiden.
Förstår att ni hade det trvligt och jag är verkligen ledsen att jag inte kunde va med.... Hade sett fram emot det ett bra tag nu..
Kram på er alla i alla fall och hoppas på att vi träffas snart.
Hej igen och tack för igår!!!
Det var jättetrevligt men naturligtvis alltid lite konstigt när det enda man har gemensamt initialt är en graviditet... Hoppas att vi kan fortsätta och träffas nån mer gång.
Ang mailinglista så är mitt förslag att LoG, som väl är den enda som har allas email adresser, skickar ett mail adresserat till samtliga samtidigt. Då behöver vi bara "Svara alla" när vi har nån information vi vill ska nå ut utan att postas offentligt här, typ telefon nummer, adresser och dylikt. Det behöver ju inte vara mer komplicerat än så. Efterhand som det dyker upp fler intressanter till vår tråd så får de läggas till.
Vad tycker ni? Ni får också jättegärna skicka adresserna till mig så gör jag det, spelar ingen roll... Skicka dem iså fall som meddelande till Inboxen här på FL.
Kram Malin
Hej på er! Får väl hålla tråden hyfsat aktiv så att vi hittar varandra här. Skönt att det snart är helg igen, är himla trött nuförtiden. Var ute och bebisshoppade för första gången igår, lite kläder och så där. Kanske på tiden
. Kändes i alla fall bra och mysigt att tänka sig vårt lilla knytt i de där kläderna. Måste ju se till så att man kan få lite fina bilder från början till mor- och farföräldrarna (och till sig själv).
Funderade på om vi ska plocka fram ett nytt datum för ny fikaträff, det var ju några som av olika skäl inte kunde vara med. Och det är alltid bra med lite framförhållning, så vad sägs om första helgen i mars? Vad det gäller mail kan vi nog hålla oss kvar här inom FL ett tag till, det funkar trots allt rätt smidigt, eller? Vi hörs! Kram Aprilmamma
Hej på er!
Jag var på inskrivning igår... så nu börjar det väl kännas lite mer verkligt! Det bästa var att barnmorskan verkade bra, var lite orolig eftersom den tanten som tog ut min spiral i december inte kändes rätt alls. Så nu är det tidig glukosbelastning som hägrar för min del (yippie) eftersom jag har diabetes i familjen... Sen har jag ingen ny tid förrän i v 25!! Det känns ju jättelångt till dess. Men så har jag i o f UL däremellan.
Man får ju inte lika många träffar som andragångsföderska, men det är lika bra, för jag känner mig inte i lika stort behov av det denna gång!
Jag kan träffas i mars, det blir väl typ 6-7:e om vi går på Aprilmammans förslag (jag förstår dig A, du vill ju hinna ses innan det är dags
)! Hur är det med er andra, kan ni då?? Och var ska vi träffas?
Vi hörs, kram Linda.
Ja jag bor i tomelilla och väntar barn nr 5. Hade ju varit dökul att träffa lite andra blivande mammor här runt omkring. Väntar dock inte i september utan i juni men det spelar ju inte så stor roll.....kram....
Jag är inte så hemma i Tomelilla, men det kanske finns någonstans vi kan träffas där, det verkar ju som om vi alla bor spridda runt eller i Tomelilla. Någon som kan sitt Tomelilla kan ju meddela om det finns något kafé eller så där.
Hej,
Jag kommer visserligen från Tomelilla ursprungligen men det var många år sedan jag var "hemma" där. Vet dock att det ligger ett relativt nytt cafe på torget men jag har själv inte varit dit. Jag bifogar länken så kan ni kolla in det själva också.
www.cafeoscar.nu/
Helgen 6-7 mars passar mig utmärkt!
/Malin
Hej igen, vilken aktivitet på bara någon timme!
Välkommen fyrbarnsmamma, kul att vi blir fler...
Jag kollade in Café Oscar, om vi ska ses på helgen måste det bli på lördag, för de har stängt på söndagar. Lör öppet 10-15, men det går ju bra! Passar mig om det passar er!
Hej svejs!