simrishamn, tomelilla, ystad
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Hej! Jag undrar om det är fler här på familjeliv som kommer från Österlen-regionen som jag? Jag har BF i september, men det är inte det viktigaste. Hade varit kul att hitta några som bor lite nära...
Jag tyckte ändå att jag tittade när jag körde på torget igår...Måste vara blind!!!
Jag hoppas jag har rätt - jag tyckte jag såg en skylt med Café Oscar... kanske bäst att dubbelchecka på gulasidorna...
Så du kommer Jennan? Kul!
Vi ses
Hej allesammans!
Nu börjar det närma sig träff igen och här kommer parkeringsförslag och försök till vägbeskrivning. Jag har lagt in en redigerad bild från gula sidorna i min barnkammare... enda sättet jag kunde komma på att förmedla en bild till er när vi nu inte har en mailinglista Hoppas det går att se något.
Vi som kommer från Sjöbo hållet svänger vänster vid Bo Olsson korset när ni kommit in i Tomelilla. Följ "Östra utfarten" och sväng andra höger in på "Adelgatan"(2:a gatan). Enklaste parkering sker på Konsums parkering så fortsätt "Adelgatan" genom centrum och sväng höger (4:e gatan tror jag) in på "Carl Millesgatan". Alternativt fortsätt runt på "Carl Millesgatan" så ligger det två mindre parkeringar bakom Expert och Sahlins klädaffär som ligger lite närmare torget.
Närmaste parkering sett från Cafe Oscar ligger precis bakom huset/Hotellet. Från "Adelgatan" sväng 2:a höger vid Reimans bageri ut på enkelriktade "Östergatan". Sedan andra vägen till höger "Nybogatan". Mindre parkering på vänster sida.
De som kommer från Ystad följer beskrivningen från Bo Olsson...
De som kommer från Simrishamn alt Spjutstorp/Onslunda kommer in på "Östra utfarten" och svänger vänster ner på "Adelgatan". Resten samma.
Verkar det något så när rimligt?
/Malin
Du är en pärla Malin!
Ja, jag hoppas det! Jag har ju bf om 10 dagra....
Hej igen,
Tänkte höra hur många vi egentligen är från Sjöbo som har tänkt komma med på lördag? Ni får jättegärna åka med mig om ni vill... Totalt är vi väl fem stycken från Sjöbo hållet om jag har räknat rätt. Jag själv, Aprilmamma, Anneliej, Chanette och Mita30... har jag glömt någon? Det går visserligen att klämma in alla i Volvon men eftersom flera av er är minst sagt höggravida så kanske det inte blir så bekvämt. Hör av er så får vi se...
So long,
Malin
Hej flickor,
Kan inte garantera att jag kommer på lördag för barnen ligger i maginfluensa och kommer väl antagligen att åka på det själv också!
Om inte annat så är jag ju bärare på bakterien och jag vill ju inte smitta någon av er för maginfluensa är ibland det värsta jag vet. Ifall jag inte dyker upp så får ni fika en extra för mig och hoppas ni får det trevligt, blir väl förhoppningsvis fler träffar snart, Kram från fyrbarnsmamma.....
Hej flickor,
Kan inte garantera att jag kommer på lördag för barnen ligger i maginfluensa och kommer väl antagligen att åka på det själv också!
Om inte annat så är jag ju bärare på bakterien och jag vill ju inte smitta någon av er för maginfluensa är ibland det värsta jag vet. Ifall jag inte dyker upp så får ni fika en extra för mig och hoppas ni får det trevligt, blir väl förhoppningsvis fler träffar snart, Kram från fyrbarnsmamma.....
Vad tråkigt...fast maginfluensa vill vi VERKLIGEN inte ha!! Krya på er.
Malin, jag kör också för jag ska vidare till Lund efter att jag varit i Tomelilla, så om det blir trångt i din bil så finns det plats i min. Du kan väl höra av dig i så fall?
Hoppas att fyrbarnsmammas barn kryar på sig.
Ses på lördag!
Tjingeling /Aprilmamma
PS. Jennan, knip över lördaglunch i alla fall