• Anonym

Size DOES matter

Storleken på penisen spelar roll. För varför är det då en helt annan känsla när mannen är lagom stor? Inte vill jag ha en alldeles för liten snopp eller för stor på den jag har sex med, men en stor eller över medel är att föredra.
    Jag var så dum och gick på den myten om att slidan är elastisk så att snoppens storlek spelar ej någon roll, att sexet skulle vara det samma- ack vilken lögn!! Ni kan kalla mig ytlig eller sexuell, men utan en bra penis så är killen inget för mig, för enligt mig är sex A-O i ett förhållande.

Åsikter?

• Svar på tråden Size DOES matter
  • Anonym (hållermäTS)

Jag anser att njutningen till viss del ligger på det mentala planet och i attraktionen till den jag har sex med, men en stor del av njutningen ligger ju i det fysiska med... Jag skulle ljuga om jag sa att storleken inte spelar roll, både för mig själv och den som frågar.

Jag har uppnåt den "höga" åldern 30 och varit sexuellt aktiv i 15 år, haft både korta och långa förhållanden till heta mer eller mindre anonyma sexmöten och one night stands. En sak har dom gemensamt, sexet har alltid varit bättre om killen varit normal till välutrustad. Jag blir tänd av ett stort organ, stora kukar är snygga att se på = ögongodis = upphetsning. Tanken som kommer hur det kommer kännas att få den i mig = upphetsning... Killar som haft små och väldigt små, då har jag inte njutit, jag blir besviken helt enkelt.

Håller även med att grovleken är viktigare än längden, helst både och...

Kalla mig ytlig om ni vill, men jag har tagit reda på sizen innan det gått så långt för jag vill inte "köpa grisen i säcken" då bra /kanon sex är jätteviktigt för att jag ska må bra. Andra kollar bilen innan dom köper den med...

• Anonym

Då måste jag ju vara så fräck att fråga, vad är en acceptabel penis? 15 cm? 18 cm? När är den för liten?

• delifi2

för liten runt 5 cm i stånd

acceptabel runt 12-16 cm i stånd.

längre vill jag inte ha eftersom det kan göra ont i olika ställningar.

när det är 5 cm så känner jag inget alls

• Anonym (hållermäTS)

För liten är under 13-15 cm ca med stånd... Det är inte så att jag går omkring med ett måttband i väskan... haha... Är den kort och smal är ju det "värre" än en kort och grov...

Nu är jag dock lycklig sambo med en man som är välutrustad, som dessutom vet hur han beter sig utan att penetrera för det är ju inte hela grejjen med sex, men bara vetskapen är ju trevlig .

• Anonym

Min kille har en som är 15-16 cm lång , ganska normal alltså eller kanske för liten enligt vissa här? jag är gravid nu i 7:de månaden och tycker att den kommer för långt in och gör ont som f-n när vi har sex bakifrån.. skulle nog inte vilja att den var längre.
    Skulle nog inte vilja ha någon med jätteliten heller, men vissa verkar tycka att allt under 15 cm är för alldeles för litet, och medellängden är väl 15 cm ungefär? så alltså borde det vara lika vanligt att ha under 15 som att ha över, så lite överdrivet är det att tycka att allt under 13-15 cm är för litet. Men alla får ju ha sin åsikt förstås..

• Anonym (hållermäTS)

Nej det har han gjort själv

• Taffer

Jag vill nog hålla med om att storleken visst har betydelse, MEN d betyder inte att den ska vara jättestor för d. En av dom bästa jag har haft var väldigt liten och han visste precis vad man skulle göra med den (plus att han var duktig med händer och annat ) och jag har haft en som var väldigt stor och han var värdelös. Visst, d känndes ordentligt, men d var inte bra och känndes inte känt alls. Dessutom var d över på två minuter och d var verkligen så, låg och sittade på klockan för att ta tiden (ja, utråkkad )

• Taffer

"känndes inte skönt alls" skulle d stå...

• Anonym (fakta)

I slakt tillstånd mäter den västerländske mannens penis vanligtvis 8,5 cm till 10,5 cm med en medellängd på 9,5 cm. Omkretsen är mellan 6-10 cm med en medelomkrets på 8 cm. (Källa The Atlas of Human Sex Anatomy) Man mäter penislängden på ovansidan med hård linjal från penisroten till toppen på ollonet. Omkretsen mäts med måttband runt roten.

I en stor amerikansk undersökning lät man mäta erektionslängden på drygt 2 000 västerländska män. 94 procent av männen hamnade inom intervallet 9-22 cm. Fem procent har en erektion mindre än nio och en procent har en erektion som är 23 cm eller större.
    75 procent av de deltagande männen hamnade inom intervallet 12-18 cm och medel var 15 cm. Det vanligaste omkretsintervallet låg mellan 8 och 12 cm och medelomkretsen var 10 cm. I undersökningen lät man också männen skatta sin sexualitet och fann då att det inte fanns något samband mellan storlek och hur nöjd man var med sin sexualitet.

Svar på tråden Size DOES matter