• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

skrattigtjej: Tyvärr tror jag att det finns en gräns, att både mannen och kvinnan måste vara minst 23 år innan man gör en utredning. Jag kollade upp det för ett tag sen eftersom jag är 86:a.
    J-t dålig regel!!!!!!!
    Men om man har besvär (t.ex. riklig mens, extrem mensvärk, kostig cykel) tycker jag att man ska få hjälp ändå. Jag har ju fått en remiss till KK eftersom jag klagade över konstant mensvärk, lååång cykel m.m. Sa inte ett ord om att vi försöker bli gravida och då va det inga problem.
    Då får man ju visserligen ingen fretilitetsutredning. Men man kanske kan få veta om nått annat krånglar. Men då måste man ju ha något problem också.

• Ofir1

skrattigtjej: Fy, jag kan tänka mej att det måste va jätte jobbigt Men som cotterpin skriver så kan du kanske vända dej privat?
    När fyller du 20 då? Tidigt eller sent?

Cotterpin: Ja, det håller jag verkligen med om. fy vad sjukt

• Ofir1

skrattigtjej: ok, vad tråkigt att åldern ska vara ett så stort hinder. Jag fyller också om några veckor, den 11/11, 20 år.
    Jag tycker att du gör rätt i att inte ge dej. Det måste finnas någon som kan ge dej hjälp. Ge inte upp tjejen!!!

myliten: Vad bra att du tycker höjningen ser fin ut. Det känns härligt att något vdrkar "rätt". Hoppa på ett kryss om 3 dagar då.

Nu undrar jag en sak:
    Fick positivt på ältest i dag med... inte lika starkt som i går, men med tanke på att jag tog det kl. 24:30 i natt så är det starkt.
    Vad betyder det..????????????????????????????
    A): Äl har inte varit än eftersom hormonerna då går ur kroppen direkt och du skulle inte fått pos.
    B): Äl kan ha varit igår eftersom du fick en temphöjning i dag och ältest kan visa på pos ett tag efter att ägget släppt eftersom det tar en stund för hormonerna att gå ur kroppen.

• Ofir1

skrattigtjej: Vad bra att du även får hjälp från din mamma. Vet hon om att ni försöker?
    Varning OT!!!: Du skrev att ditt programm börjar 12.50. Gissar att du menar tv:programm? Isf, är det våra bästa år? Älskar det programmet

myliten, Brodsmulan, äppelblomman, Fru JD för svaren

Brodsmulan: ok, tycker dock det är lite konstigt om det skulle va i går (19) FM. Har ju haft molvärk och sånt i ett par veckor nu och det släppte helt efter dag 18. Sen dess har jag inte kännt av något något. Därför tycker jag att äl borde varit dag/natt 18 då jag hade väldigt mycket älvärk/mensvärk.
    Men äl kanske inte alltid känns.

äppelblomman: Idag är tempen 0,04 lägre än i går men fortfarande hög (har fyllt i kurvan nu). Väntar otåligt på krysset!!!!

Anledningen till att jag undrar så mkt över om äl har varit. Är för att vi har besök av min syster = inget sex. Då undrar jag om vi kan ta det lugnt nu eller behöver ränna runt i diverse garderober för att försöka få till något
    Om san´ningen ska fram så måste jag även medge att jag är förbannat trött på sex för tillfället... *phuu*. Det blir så otroligt påfrestande när man har en oregelbunden cykel och måste vara på topp hela tiden.

Åhh... jag har sååååååå ont i mina bröstvårtor. Men jag är sååååå lycklig över det Det har nämligen alltid varit det säkraste äl tecknet för mej (att ha ont mellan äl och BIM). Men jag hade glömmt hur ont det gjorde *ajajaj*.

Föresten.. Tycker ni att jag kan sätta upp mej på BIM? Morgondagens temp kommer ändå inte vara pålitlig och jag är 100% säker på att jag haft äl. Är det någon som har nått förslag på hur många dagar jag ska räkna LF på?

• Ofir1

Har kollat att jag får ett kryss i morgon om jag sätter ut en temp men jag kan ju vänta. Jag ska nog ta några glas vin i kväll och vet då att min temp kommer vara hög oavsätt. Men men.. jag kan ju vänta. är bara så otålig

• Ofir1

Nu har jag äntligen fått fylla i BIM Kan knappt tro att det är sant.. att JAG får göra det.
    Men en fördel med att ha så långa cyklar är att om tiden innan ÄL är på 64 dagar så är väntan mellan äl och BIM ingenting i jämförelse.
    Fick en ordentlig höjning i dag också

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥

Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 24/10
    Nightfall www.fertilityfriend.com/home/1283de BIM 24/10
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc BIM 28/10
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 1/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 4-5/11
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol 9/11
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 11/11
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 17/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b

Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065
    Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d (10)
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
    Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 15/11

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c

• Ofir1

Grattis ankiz!!! Härligt

Lycka till i morgon pilsa. Hoppas att du är gravid.

• Ofir1

pilsa: Ja, det kan ju förståss vara något annat (men hoppas inte). Och då känns det säkert ännu mer trist. När man funderat och funderat och hoppats. Men det är iaf lika bra att kolla upp. Så att man vet och kan göra något åt det om det skulle va så.

jam: JA

• Ofir1

pilsa: Ja, nervöst tror jag säkert att det är. Men tänk på att det förhoppningsvis är över i morgon.. endera är det eller så är det inte..
    Lycka til iaf.

Ja, att fylla i bim är det bästa som hänt mej på länge Då är det bara att vänta nu då.. men 14 ska jag väl klara av om jag klarar 64 dagar i ovisshet

• Ofir1

Fru JD, Bäsebus: tack det känns jätte skönt och spännande

myliten: hehe, ja man får väl ta vara på det man har Vara glad för det lilla. Självklart skulle jag föredra att vara utan den "fördelen" och hellre ta de där 14 dagarna. Men men, nu vill det sig inte riktigt så. Nu ska jag njuta av den KORTA väntan på BIM
    Kommer ihåg första månaden efter pp stopped då jag tyckte att det skulle va såååå drygt att få vänt 28 dagar innan man fick testa. Men tjiii fick jag. Den cykeln blev på 62 dagar och den kortaste hittils är knappt 40 dagar. Hade jag vetat det så skulle jag inte klagat.

Snice: Om du kollar i mitt galleri så tog jag nyligen ett mirres och ett Ovutell äl test med samma urin (17/10 tror jag).
    Ovutell var positivt (lika streck) men strecken var väldigt svaga. Mirres var inte riktigt positivt men strecken var mycket starkare. Har annars bara testat med mirres. De har funkat bra, men många har visat på gränsen till pos, vilket varit lite jobbigt ur tolknings synpunkt. Men det kan ju bero på min olydiga kropp också.

äppelblomman: Tack Ja, det är det verkligen. Känns som jag vunnit högsta vinsten Hoppas bara det var ett riktigt bra ägg denna gång då.. och många bra simmare. Kram

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*