• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Bäsebus: Hehe, nu känner jag mej riktigt duktig Ne, det var faktiskt inte alls svårt. Läkaren var lite dryg, men jag är så glad att jag gjorde det. Ser fram emot att få komma dit nu. Nu är det bara att oroa sig för att jag ska ha mens då och allt annat som kan göra att jag inte kan komma.

Snice: Ja, verkligen. La ut de ältesten som var starka (även om de inte var 100% pos) på kurvan så att man kan få nån slags överblick.
    Det är lång tid innan jag får komma dit.. men förhoppningsvis kan de hjälpa mej med problemen som min kropp. Självklart fortsätter jag att tempa i väntan.

• Ofir1

Hej!!!!
    Har inte tid att läsa ikapp nu.. men gör det självklart sen

Jag är nämligen jätte glad
    Hela eftermiddagen har jag varit jätte nere.
    Tills det var dax för äl test (jo jag vet att jag tjatar om dom en del).
    Fick ett Ovutell gratis när jag beställde en massa från mirres så jag bestämmde mej för att testa båda sorterna (för att jämföra).

Testade.. och när jag väntade på att de ska bli klara kände jag tappen. Inte konstigt jag haft så svårt att avgöra om den är öppen eller inte!!! Den har ju aldrig varit öppen förut:-O
    Nu är den jätte öppen och både äl testen visar pos, enligt mej iaf. Kolla gärna mitt galleri och bekräfta eller säga emot mej.

Allt stämmer denna gång.. Mår precis som vid äl, mentalt, bröst, sekret (även om det ff inte är helt EW), tapp, test, värk!!! Det har inte hänt sen förra äl, för 4 månader sen.

Vet att jag har sagt att jag tror på äl förut och blivit besviken. Men det känns mkt bättre denna gång och jag hoppas allt jag orkar. Kanske Apiforcen hjälpt?
    Håll tummarna för mej!!!!

shit.. måste gå och mysa....... *huggertag i honom och rusar från datorn*

• Ofir1

myliten
    Snice
    mala78

Ja, jätte härligt. Jag har ju haft starka ältest innan också. Men då har det inte kännt så här tydligt i kroppen. Det jag tycker känns mest intressant är min öppna tapp. Jag har ju aldrig kännt den så här tydligt öppen förut så de måste ju va bra. Visserligen kan det ju tyda på mens också, men konstigt att äl testen skulle va pos i så fall.
    Jag hoppas att de blir mer pos i morgon, så att man kan känna sig mer säker.
    Klart vi kör på ordentligt. Hann tyvärr inte igår. Men ett tag fram över (eller rättare sagt tills på torsdag då min syster kommer och ska bo hos oss) lär det bli mycket av

• Ofir1

Fru JD: Tack, jag hoppas att det verkligen blir av nu också, äl alltså.
    Har inte fått temphöjning än.. men det finns det ju fortfarande tid till. Jag känner mej ganska säker på att det är äl eftersom jag inte kännt så här sen 4 månader sen när jag hade mins senase äl. Hade glömt bort hur det kändes. Jag tror att jag hade äl kl. 11.44 idag

Snice: Vet att det är tråkigt med BIM väntan. Men du har iaf BIM på en väldigt lyckosam dag tror jag Jag fyller år då, 11/11.

skrattigtjej: Är det Endo.... din syster har? Jag funderade på om jag kunde ha de för ett tag sen. Men jag tror inte så mkt på det längre.
    Lycka till med att ringa i morgon.

pilsa: fy vad jobbigt med oklara besked Tyvärr har jag inget vettigt att säga. Det är väl bara att vänta och ring BM antar jag. Hoppas att det är en liten och att du får reda på det snart. *kram*

• Ofir1

Just det.. jag tycker att vi ska puffa listan framåt när det behövs. Jag hatar att börja skriva på ett inlägg och se behöva klippa ut detför att börja jaga listan. Att den inte är så långt bak är klart en fördel enligt mej. Dessutom så hoppar jag (och säkert många andra) automatiskt över listan om man inte har något där att göra. Då gör det inget om den är lite här och där.

• Ofir1

Jippi!!!!!
    Det finns ingen tvekan om jag har fått positivt på ältest nu iaf!!!
    Hehe, ska nog ta bort + på äl testet tidigare i cykeln. Det är ju inget mot det här iaf *svävar runt på små lyckliga moln*
    Tänk att man kan bli så glad för ett pos äl test och jätte tydliga äl symptom Men det blir väl så när man är på CD 64..

pilsa: Den sjönk ju ganska mycket om man jämför med gårdagens temp. Men om man sen jämför mer fler så har den ju knappt sjunkigt alls. Det kanske helt enkelt va nåt knas med gårdagens temp?
    Jag tror inte att det betyder så mycket iaf.

• Ofir1

Det heter egentligen endometrios. Jag tror att det är när slemhinnan i livmoderna även växer utanför (i buken). Detta gör att man även får mens "i magen" vilket kan göra så att man får ärrbildningar på äggstockar och livmoder. Det enda sättet att diagnostisera endo är genom titthåloperation (menade du det i första inlägget?) och det är ärftligt. Så vi kanske menar samma.
    Jag är inte så jätte insatt i endo. Men kolla den här länken:

www.endoliv.se/

• Ofir1

Det finns flera symptom på endo, men man kan inte fastställa det på något annat sätt. Kan inte symptomen i huvudet.. men de är nått med riklig mens och extrem mensvärk. I länken jag skrev finns det mer info.
    Jag tycker absout att du ska gå. Vet man att man har endo kan men behandla det också (genom t.ex. pp, medicinskt klimakterie en period.. tror jag, är inte säker) så att ärrvävnaden försvinner och det går lättar att bli gravid. Sen kan de ju ta bort ärrvävnaden på nått sätt också. Tror just fertiliteten även beror mycket på vilken grad av endo man har.
    Jag tror att ärrvävnad och sånt blir mer ju längre man går utan någon behandlig. Därför är det bra att sätta in det direkt. jag hörde om en tjej som hade det i släkten. Hon fick det fastslaget så fort hon fick mens och fick behandling så att ingen ärrvävnad skulle uppstå.

Men men, det här är bara sånt jag kommer ihåg att jag hört. Jag är absolut inte säker på om det stämmer eller inte. Så läs hellre på internet.

• Ofir1

pilsa: jag menade så här:
    Enligt Ovutell äl test har de gjort studier på hur deras test reagerar på grav.
    Resultatet blev:
    Urin med 200ml/HCG reagerade äl testerna på, men teststrecket var fortfarande svagare än ett test som visar positivt på äl. För att ett Ovutell test ska visa positivt på äl krävs 25ml/LH i urinet.

De flesta graviditetstest visar ju pos på 10-50ml/HCG. Alltså mycket mindre än det krävs för att ett Ovutell ältest ska visa pos för graviditet.

Därför tyckte jag att det var skummt att du fick pos på ältest men neg på gravtest.

MEN.. detta stog bara på Ovutell förpackningen. Andra ältest kan ju ha helt andra gränser. Känsligare/okänsligare för hcg.

Förstår du? var svårtatt förklara i skrift det här..

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*