~*~* Termometer beroende vänner~*~*
Ja, kanske. Får se på tempen vad den säger isf. Det är ju den som ska bekräfta sen.
Ja, kanske. Får se på tempen vad den säger isf. Det är ju den som ska bekräfta sen.
ok, inte ens som det 3:e från vänster på mirres? Det ser ju ut som många utav mina halvpos. Tänk på att teststrecket är till vänster på denna sida (inte som i mitt galleri).
Jag tror att du kommer få äl snart. Du behöver nog inte oroa dej. Tecknena tyder ju på det och du ska se att det händer mitt i allt. Kanske överaskas du, som jag, av ett jätte pos äl test och en jätte tydlig äl.
Eller vad är det som de säger i reklamen "plötsligt händer det"
.
Du kanske t.o.m får en höjning redan i morogn.
Hej!
Nu är jag äntligen tillbaka och inflyttad i vår perfekta lägenhe!!!!
Har saknat er jätte mycket
Vadå FL beroende..*tss*
Jag klarade tyvärr inte av att läsa varenda liten bokstav som jag missat. Men allt som är skrivet till mej har jag läst och skummat igenom en del annat. Ni får påminna mej om jag missat något viktigt.
TACK alla, för de ni skrivits till mej orkar tyvärr inte tacka er individuellt. Härligt med massa positiv läsning.
Så här har det gått iaf.. i tisdags testade jag med vanliga cb. Det blev ett streck som är totalt omöjligt att avgöra om det är ett spökstreck eller ett väldigt svagt riktigt. Det var lite starkare och bredare än tidigare spökstreck. Men det blev lite svårare att se i väldigt starkt ljus än i dovare ljus, vilket jag tror är ett av kriterierna för spökstreck. Jag utgår iaf från att det var ett spökstreck.
Ingen mens här och tempen är som ni ser är fortfarande hög. Sänkningen i går beror med stor säkerhet att vi inte hade någon ordentlig värme här än.
Men med ett neg gravtest så är de väl inte så mycket att hoppas på
För övrigt har jag inte hunnit känna efter så mycket på grund av flytt och skola. Men jag har en jävla molvärk/mensvärk i svanken. Den har kommit och gått i några dagar nu. Min "vanliga" mensvärk brukar sätta igång ordentlig och ca. 30 min senare så kommer det blod. Så jag försöker hålla hoppet uppe med att det ionte behöver vara mens.
En förklaring till att mensen inte kommer kan kanske vara att jag varit super stressad med skola och flytt de senaste dagarna. Kanske kommer hon nu när jag slappnar av.
Ska föresten till gyn i morgon om inte mensen kommit (hoppas hon är borta tills dess iaf). Ska nog be om ett gravtest då också för säkerhets skull. Orkar inte köpa egna.
Smulan: Vad menade du med din teori om min förra cykel och denna? Förstod inte riktigt och är nyfiken? Du får gärna skriva CD om det går, så kanske jag fattar
Athena78: ang. att läsa av min kurva. Nej helt seriöst. Jag har inte haft mens så..humm.. 78 dagar. Inte ens den minsta spotting. Så det är bara att läsa kurvan som hos alla andra. Men jag förstår att den är förvirrande. Helt sjukt t.o.m
myliten. Tack
Det ska jag göra. Annars köper jag ett eget!
pilsa: Ja man kan väl alltid hoppas
Men tyvärr ser det inte lika ljust ut längre
Tempen sjönk en del idag och fortfarande mycket molvärk. Så hon kommer nog så fort hon spårat upp mej. Mitt mål är nu att försöka hålla henne borta fram tills gyn kl. 15.00.
Hoppas att rr funkar för dej. Själv hoppas jag få något från gyn.
Jag har en fråga föresten. Det är ju till en VC som jag ska till (men han som skickade remissen sa kk? konstigt).
Vad kan de göra på en VC? Vad kan jag vänta mej?
Det är visserligen största VC häromkring och det heter Gynekologisk mottagning ******.
myliten: Jo man tycker ju det. Hoppas de kan göra mycket iaf, vill inte bara sitta där och tjata. Ja, jag försöker leka kurragömma med henne nu. Hon ska aldrig få hitta mej
Ska jag säga att vi försöker göra barn? Vill ju va ärlig och så att jag får rätt hjälp.
Men jag är rädd att de ska dra sig ur om de vet att det är så. Har jag ont och mår dåligt av min knepiga cykel så kan de ju inte neka mej hjälp liksom. Men blandar jag in viljan att bli gravid kan de kanske dra till med ålders grejen och neka.
Snice: Ja, just det jag har ju flyttat. Kanske hon inte hittar fram då. Har ju inte ändrat folkbokföring än..*tss*
Brodsmulan: Jag kollade din kurva och har sett flera som fått sänkningar så det måste ju inte betyda mens. Min sänkning är ju inte så jätte mycket heller (om man jämför med alla temperaturer efter äl. Men i kombination med värken (och vilken värk sen) och att det är på ungefär rätt dag ökar ju risken. Ingen mens än iaf.
Hur mycket värk kan man ha om man är gravid? Detta gör verkligen super ont just nu. Inget bra tecken tror jag.
Håller hoppet upp än så länge iaf och hoppas du har rätt.
Jag har massa äl test hemma. Men har druckigt massa kaffe och kissat en del så det är nog ingen ide. Lika bra att vänta till gyn i em. Dessutom läste jag att ovutell gjort tester med hcg och runt 200/ml visade fortfarande svagare streck än vid äl. Vet inte om det stämmer på alla äl test (jag har mirres). Men är lite mer skeptisk nu.
tack för att du svarar så bra
Brodsmulan: japp, det är kl 15.00 så jag uppdaterar när jag kommit hem.. Bara 3½ timme kvar jag inte får få mens på. Men helst inte alls såklart.
Skönt att höra att man kan ha mycket värk ändå.
Jag hoppas på vul men jag har inte ens tänkt tanken att de skulle kunna se något (om jag vore grav). Det är ju så tidigt.
Hoppas jag får göra gravtest iaf..
Hur gick det för dej föresten smulan? Såg att du är kvar på gravda från ff tråden så jag hoppas att det gick bra?
Tror ni att de kan göra vul föresten? Det är en VC men den största i stan och en ganska stor gynekologisk mottagning? Har aldrig varit där förut..
Hej!!
Detta hände hos gyn...
Jag träffade världens underbaraste läkare, en äldre man (och hans kvinnlig elev). Han var otoligt trevlig, noggran och förklarande. Sa inte ett ord om min ålder utan sa direkt att de gör allt för att hjälpa oss.
Jag tog aldrig något graviditets test eftersom jag börjat spotta redan innan jag kom dit samt att det syntes på VUL att mens var på g.
Han förklarade att jag förmodligen är en av de 2 av 10 som aldrig har en regelbunden äl/mens. Han hade en luddig förklarin om att man kunde kalla det PCO men att det inte behöver vara det i exakta termer(?).
Sen gjorde jag VUL (han visade och pekade ut allt så att jag fick se) och där såg han också att jag hade det "speciella" utseendet på äggstockarna som dessa kvinnor har. Allt annat såg jätte fint ut. (Det var inget problem med att det var en manlig som gjorde undersökningen föresten).
Han sa att det jag har inte är något "fel" utan helt normalt och ställer inte till problem förutom när man försöker bli gravid eftersom det blir så få chanser. Så när man vill bli det så ger de älstimulerande, pergotime.
Han var väldigt positiv och noga med att jag inte skulle tycka att det var "hela världen" vilket kändes bra.
Min mens drar säkert igång i morgon så snart är det dax att käka pergo, göra vul, blodprov och hela baletten.
Börjar på minsta nivån nu (i tablett) så får vi se om det funkar. Annars blir det flera tabletter eller sprutor. Men han trodde inte det skulle bli problem med en tablett.
Tråkigt att vi inte lyckades denna gång men skönt att mensen kommer så att jag slipper äta tabletter för det också.
Fick även ta blodprov för b.la. ämnesomsättningen (sånt som styr äl) så det får jag väl också reda på tids nog.
Jag trodde att jag skulle bli jätte ledsen när jag fick reda på att något verkligen var "fel". Men jag är fruktansvärt lättad och glad (har gått runt med tårar av lättnad i ögonen sen dess).
Jag tror det beror väldigt mycket på hur han förklarade och deras stora vilja att hjälpa som bidrar till att jag känner så.
Min syn på sjukvårde har förändrats. Önskar alla kunde träffa honom.
Det enda som är lite tråkigt är jag jag aldrig kommer få en normal cykel. men dte kan jag leva med.
Lyckas vi inte på 4-5 månader nu så ska de även kolla min sambo och starta en ordentlig utredning.
men hoppas inte det behövs.
Förlåt att detta blev långt.. kunde inte sluta skriva. Är så uppspelt.
äppelblomman: Jag har skrivit detta i båda trådarna.. eftersom jag pratat med folk som bara är på ett ställe. Så du är inte vimsig
Ja, det är verkligen skönt att ha detta gjort och känner mej väldigt positiv. Tråkigt förståss med mens, man jag har inte tid att deppa över det då jag ska börja med mass saker nu.
Det jag har påverkar ju som tur är inte chansen att bli gravid när man väl har äl och det är jag glad för. Så bara man kan stimulera den att komma igång så går det kanske bättre.. dvs om dte inte är något annat fel som vi inte vet om.