• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

fealin: Ja, *klappar mej själv på huvudet* - för att vi varit så duktiga Inte lätt att ligga i, i 2 månader.. *pustar ut*

Snice: hehe, Ja det kan jag lova. Att hålla sig på topp i 2 månader är inte lätt. En stor nakdel med oregelbunden cykel. Trodde inte det var möjligt att bli så trött på myspys. Men snart känner man sig nog utvilad igen

Pilsa: Fy vilken dålig gyn Man blir så ledsen när man hör att folk faktiskt blir behandlade så där. Jag tycker absolut att du ska försöka ta dej till någon annan, förslagsvis en privat. Men det är ju så klart om du orkar. Det är ju de också. Kram

• Ofir1

fealin: Hehe, ja det är inte alltid lätt Tips har jag absolut men jag tror de flesta av dem inte skulle platsa i denna tråd:-O
    Både jag och mannen pluggar ju och har sjukt mycket fritid. Det hjälper ju enormt mycket faktiskt. Sen ska man ju ha en bra karl också så att man står ut med honom:-P Nej, skämt åt sido så funderar jag faktiskt på att investera i "pre-seed" - glid så att det kanske går lite snabbare att sätta igång. När man tummlat runt i halmen lite för ofta kan ju startsträckan bli lite väl dryg. Jag tror att ett stort problem med mys i barnverkstan är att de blir så slentrianmässigt. Man får nog försöka variera sig så mycket som möjligt, även om det inte är lätt och fantasin tryter.
    ojojoj, detta blev väldigt långt och seriöst. Men det är nog bra att tänka på. Iaf för mej själv. Sex blev något annat när det inte längre är bara för nöjes skull.

Tänk vad dum jag var för några år sen. Jag tänkte, helt ärligt, att: "det gör väl inget om det tar tid att bli gravid. Då får man ju ha en massa trevligt sex på köpet". Fy vad jag tycker illa om mej själv för att jag tänkte så. Men man var väl väldigt dum och okunnig.

• Ofir1

HJÄLP!!! Jag behöver ett råd från er.
    Jag ska till tandläkaren på onsdag och där ska jag ta röntgen bilder. Enligt min sambos kurslitteratur kan det ge organskador på fosret mellan vecka 3-8 och mellan vecka 8-25 kan det ge mentala skador.
    Skulle jag blivit gravid denna gång skulle jag va i vecka 3+0 då.
    Hur har ni gjort mellan äl och BIM? Har ni gått till tandläkaren och gjort röntgen?

Jag har ju säkert inte blivit gravid denna gång. Men om jag gick och om jag blev gravid skulle jag må så dåligt.
    Ska jag avbeställa tiden och hoppas att jag får en tid snart igen?

Finns det ens något hopp om att jag kan ha blivit gravid?
    Tänkte på att jag haft så lång cykel och att chansen kanske blivit mindre för att ägget ska fästa eller liknande?

(att säga att jag eventuellt kan vara gravid är uteslutet då min tandläkare är en vän till familjen)

• Ofir1

myliten: Jo det är sant. Men just i denna frågan så spelar det ju ingen roll om det har kontakt med min kropp eller inte. Det blir ju bestrålat vare sig det ligger i min stortå eller i livmodern.
    Ska fundera på att ring sjukvårdsupplysningen. Det kanske är lika bra de.

• Ofir1

myliten: hehe, jo det är klart Jag tror att skadan först kan ske när det lilla livet börjar utvecklas. Därför är det inte något problem för simmarna eller obefruktade ägg att bestrålas. Det är därför inte lika farligt att röntgas efter att barnets alla funktioner är "färdiga" (men behöver utvecklas).
    Jag skulle kunna ringa sjukvårdsupplysningen. Men jag tvivlar på att de vet mer än vad min sambo (och jag) läst oss till i litteraturen.
    Har dock kollat runt på internet och har förstått att doserna är mycket låga vid tandröntgen och att det oftast inte innebär någon risk. Men att man avråder från att göra röntgen eller använder ett skydd så att gravida slipper vara oroliga sen. Jag tror jag åker dit och gör röntgen. jag är säkert inte ens gravid och det är lika bra att få det överstökat.

• Ofir1

Usch vad jobbigt för dej pilsa. Hoppas verkligen du får komma till en kompetent människa i stället för henne om det fortsätter att krångla.

Tycker ni föresten att FF satt ut äl på rätt dag för mej?

• Ofir1

pilsa: Ja, det är inte lätt med dessa ältest ibland. Vissa får ju aldrig helt pos och räknar nästan pos som pos. Men jag tror att de flest får helt pos (annars skulle ju ältest inte funka) så det bästa är nog att utgå från att man kommer få helt pos vid äl innan man har anledning att tro något annat.

När jag fick mitt superstarka (18/10) så kom strecket direkt när urinet vandrade över filmen samt att det fortfarande var pos när testet blev gammalt. Det var två stora skillnad mot de halv positiva.

Men men, det är bara att titta in i mitt galleri så mycket du vill. Om det kan vara till någon hjälp.

Var ditt äl test helt positivt CD 14? Jag tycker att det ser ut som du faktiskt haft äl då nångång.

• Ofir1

pilsa: Klart vi inte tror du är galen på riktigt. Men, kroppen kan minst sagt göre en totalt tokig. Särskillt när man är i barnverkstan. Måste tyvärr säga att jag sett streck på gamla gravtest också.. fast jag inte varit gravid. Men det där med din mage, temp och annat mående är riktigt skummt. Skit att du fick en så dålig gyn. Hade du fått en ordentlig hade du kanske gått därifrån med mer svar än frågor

Du kanske missade min fråga i mitt förra svar till dej? Hade du fått helt ppos på ältest den 14? Eller om du kanske inte vill svara..

Tack myliten!!!

• Ofir1

pilsa: ok, då blir det ett till poäng till att du borde haft äl då.

Jessica26 : tack för beskrivningen (fast du skrev till skrattigtjej). Det är nog något sånt jag ska göra på kk om några veckor.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*