• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

pilsa: Jag gjorde ett gravtest 18 dagar efter mitt positiva äl test (altså ca. 16 dagar efter ev äl). Men det visade negativt Sen dess har jag bara testat med äl test. Jag vet inte hur stor chansen är att jag skulle va gravid. Enligt min temp är den nog inte så stor iaf Men jag ska kanske ta ett test innan jag börjar med apiforce. För säkerhets skull.
    Jag ska hålla tummarna för att det är pga av grav du mår konstigt. Fantastiskt om du skulle bli gravid nu, om ni legat i mer förut. Men som jag skrev förut så krävs det bara en för att bli en bäbis. Hoppas verkligen det är de

• Ofir1

Japp, dagens äl test var ungefär lika som de andra dagarna. Inte riktigtlika starkt som igår. Men det kan ju bero på att jag tog det tidigare och att jag inte höll mej eller avstod från att dricka lika länge.

• Ofir1

Brodsmulan: Kollade din kurva. Det ser ju verkligen ut som kroppen gjort två försök. Kanse är nåt sånt för mej också. Men ingen fullständig.

Ja, den är ju verkligen annorlunda. Jag har ju en kurva utan äl till (den under aktuell kurva). Den är lite mer lik men inte riktigt.

Jag har två CB hemma så jag tar nog ett av dem. Jag visste inte att man skulle försöka hålla sig en timme efter man gått upp. Men det ska jag absolut göra. Har inga höga förväntningar.. men det är väl lika bra att vara säker.

Har haft väldigt ont i magen hela dagen och mått riktigt skit (illamående, yrsel, värme känsla).. så kankse är det äl nu. Vet att jag inte haft riktigt pos på äl test, så det är nog mer önsketänkande. Men bättre det än att va sjuk iaf

Snice: Ja, det ska jag nog göra. Vet inte om jag ringer gyn precis i morgon, men isf innom de närmsta dagarna iaf. Tack

Tänkte bara avsluta med att göra reklam för en tråd jag startade idag. Ville inte skriva det här eftersom det är lite för OT, men jag tycker alltid att jag får de bästa svaren från er tjejer. Därför tänkte jag bara tipsa ........www.familjeliv.se/Forum-1-3/m13244274.html

• Ofir1

fealin: Japp, jag testade mej för nån timme sen. Fick ett spökstreck. Det syns pytte, pytte lite med kunde inte fastna på bild = inget riktigt streck
    Tråkigt men väntat. Jag testade ett äl test också och det var ljusare än de andra (se galleri) och det tyder ju på att det är LH och inte hcg som de reagerar på.
    Ja, denna månad har vi verkligen gjort ett ordentligt försök. Kan ju bara önska att man fick äl nångång då så att de små simmarna får nån chans (det är väl de minsta man kan begära?).

• Ofir1

fealin: Jo, det är väl de En lite fara är dock att jag flera gånger trott att äl har varit och tagit oss en välbehövlig vila. Sen så visar det självklart att så inte är fallet. Då är det lätt att missa. Nu har vi sagt varannan dag genom hela cykeln och litar inte på äl förens temperaturen stannat uppe i en halv evighet. Blir det fler gånger är det ju bara en bonus. Jag tänker inte vänta i 57 dagar på äl och sen missa den!

Brodsmulan: tack för kramen Det känns, konstigt nog, inte så jobbigt att det var neg. Det var ju som sagt väntat och dessutom lite spännande med spökstrecket. Har aldrig fått det på CB. Men om jag nu skulle vara gravid skulle nog strecket va så stark att det va självlysande, så lång tid som har gått. Men men, att väntat på äl i 57 dagar är ingen dans på rosor. Vad som helst är faktiskt välkommet. Äl eller grav är ju det optimala, men vid det här laget skulle jag t.o.m bli glad över tantbesök.
    Jag började med kapslarna redan idag. De ska ju hjälpa till med äl och det är ju de jag vill ha. Frågade runt på FL också och alla tyckte att man kunde börja när man ville.

Har nån märk att min kurva går i vågor föresten. Upp några dagar och ner några dagar? skummt.

äppelblomman: Fy vad trist. Massa kramar till dej. = =

• Ofir1

Brodsmulan: Nej, det ska man ju inte. Jag tog det bara för att få bekräftat att det är LH som de reagerar på och inte hcg (önsketänkande?). För om det skulle va hcg skulle de ju va starkare på morgonen.
    Jag ska självklart testa igen i eftermiddag. Hoppas det är pos då

• Ofir1

Havssol: Tack Det är så tråkigt med långa cyklar. Ja, vi har jobbat riktigt bra Men det skulle ju va kul om de små stackarna (simmarna alltså) kunde få en lite chans iaf. Ett ägg på rätt plats skulle inte skada.
    Men men, bara att fortsätta vänta.

Nedu, smulan. Inget positivt opk här inte. Hade hoppats lite eftersom det var ganska starkt för att va morgonurin. Men ikväll var det nästan lika fast lite starkare. Jaja, det kommer väl nångång. Men lite tråkigt att ältesten börjar bli svagare nu. Då har kroppen nog gett upp. Hoppas det är bra med dej och den lill*

• Ofir1

Brodsmulan: Japp, ett klagomål är på väg. Skriftligt dessutom, minst två sidor Man kanske kan snacka kroppen till rätta?
    Ja, jag hade faktiskt förväntat mej något mer än det jag fick. Lite snopet Jag kan inte ha missat någon stegring väl? det borde ju va omöjligt...
    Får väl bara vänta på att kroppen bahagar ta sitt förnufft tillfånga.

• Ofir1

Bäsebus - tråkigt att det ska ta så lång tid Men lycka till och hoppas det går bra.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*