• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Jozfein: Jag tror att det är ett år i de flesta fall som Cotterpin säger. Men jag är osäker på hur det räknas i situationer som din. Om man räknar allt som allt så har ni ju försökt långt över den gränsen. Men de kanske bara räknar efter dessa 5 månader. Men det verkar ganska dumt.
    Har man något "misstänkt" som t.ex. oregelbunden mens så tror jag att man i regel får utredning (eller iaf undersökning av det problemet) tidigare.

• Ofir1

skrattigtjej och ni andra: Jag fick ju (som skrivits en massa om här i tråden) vul och blodprov hos gyn i går. Inget problem alls, mailade bara en annan läkare och fick remiss. Har typ PCO, men han ville inte kalla det exkat det (fattar inget).
    Vi har försökt i knappt 10 månader. Men antar att man kan få sånt uppkollat väldigt snabbt när man har något problem som gles och oregelbunden mens. Utredning om 4-5 månader om det inte blir något innan det. Men då har vi ju gått en bit över året.
    Fick pergotime direkt och ska börja om några dagar.
    Så har man problem så tycker jag inte man ska tveka och säka hjälp innan (som jag gjorde länge).

Trist skrattigtjej att de inte gör något inna viktminskning

• Ofir1

skrattigtjej: va? På alla ställen jag har läst om endå på står det att det börjar när mensen börjar. Det är ju inte något som "kommer" utan är medfött vad jag förstår. Visserligen så tror jag att det oftast inte ställer till så mycket problem när man är ung eftersom det inte hunnit bli så mycket ärr bildningar.
    Men då tycker man ju att de ska kolla upp det på unga också så att de kan få förebyggande behandling (och slippa att ärr bildningar uppstår.. för att minska problem och större åtgärder i framtiden).
    Fy vilken dålig gyn du verkar ha. Men blir ju riktigt upprörd.
    Jag hade som tur var inget problem med min ålder. Men det beror kanske på vilken gyn och att jag fyller 20 om en vecka.

• Ofir1

Hej nu är jag tillbaka från en liten dator ledighet. Fy vad mycket att läsa.. men dte är ju kul att det händer saker iaf.
    Läser bakifrån och svarar när jag ser något. Påmin mej om jag missat något viktigt.

Grattis Jessica Verkligen glad för din skull.

Snice: Jag började med pergo i tisdags (har ätit 3/5 dagar nu). Känner inte av några biverkningar eller nått än. Förutom att jag känner mej förkyld (har nyst minst 30 gånger idag) men det beror nog mer på det uppenbara.. en vanlig förkylning.

Fråga till er som ta pergo och tempar.
    Vilken av "meds" kan man använda för att märka ut pergo i kurvan?
    Påverkar pergon tempen?
    Min var lika hög nu som på dpo (men det kan säkert bara vara en tillfällighet annars).

Om mens..
    Hur mycket (lång, mängd) brukar er mens variera från kurva till kurva?

• Ofir1

skrattigtjej: Läste ditt långa svar.. Men blir ju förvånad över hur krångliga ditt gyn ska vara. Man kan inte bli annat en ledsen för din skull.
    Om du har möjlighet till privat gyn så tror jag att det är värt att överväga. De där du är hos nu verkar inte vara de allra hjälpsammaste personerna. Lycka till iaf och hoppas ni hittar någon lösning.

• Ofir1

*Långa svar längre bak i tråden alltså.

Grattis till viktnedgång (om du vill/behöver gå ner i vikt alltså). Låter lite mycket dock med 8 kg på två dagar. Hoppas att det inte är skadligt för dej och att du äter något iaf.

Jag själv rasa snabbt i vikt om jag inte äter (vilket inte alltid är bra). Väger normalt 52 kg, men om jag slutar äta några dagar (har inte klarat äta korta perioder pga magproblem) minskar jag direkt till 48 kg. Men där stannar jag, har väl inte så mycket kvar att ta av då.

• Ofir1

tack.. cotterpin

Kram föresten till alla ni som fått mens

• Ofir1

pilsa: Grattis till ditt pos äl test Härligt när man får ett ordentligt pos. Kul att bilderna kan komma till användning.

Jessica: Oj, förlåt mej. Kanske inte så kul att höra om man är orolig (missade helt att du börjat blöda).
    Men jag hoppas att det ordnar sig till det bästa och bara är en "ofarlig" blödning. Det chansen finns ju också, glöm inte det.
    Många kramar

• Ofir1

Pilsa, din kropp tyder ju på äl men inte riktigt tempen än. Är du 100% säker på att du tempar rätt? och har en korrekt termometer?
    Din temp varierar mycke mer än de flesta andra. Så man börjar ju undra.

Samma tid?
    När du sovit minst 3 timmar i sträck?
    Innan du stigit upp eller rört på dej för mycket?
    Vart tempar du (på kroppen alltså)?
    Vilken termometer?
    Ingen feber?
    Ingen alkohol?
    Inga stora temperaturförändringar (i sovklimatet)?

(du har ju säker tänkt på dessa frågor själv.. men vill liksom hitta en anledning till din hoppiga temp).

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*