• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Ankiz: Jo, jag borde ju haft äl då. Men å andra sidan så fick jag ju inte en jätte tydlig höjning på tempen och den ska ju va pålitligare (de vita plupparna ska troligen va lite lägre då jag tempade 1 timme senare).
    Jag får förmodligen hem ältest i morgon och kanske gravtest (eller så får jag dem på måndag). Ska nog göra ett då. Annars får jag nog ringa bm.
    Men är det någon som vet vart jag kan höra av mej om detta?
    Jag hör inte till någon VC än och vill inte ringa UM.

Att mensvärk kan vara ett grav symptom har jag hört Jag hoppas att det är så för mej.. men det är ju svårt att säga.
    Har lite känningar i äggstockarna, ilningar och känner mej ömm i livmodern på morgonen också. Vet nån om detta kan vara tecken på att något är fel med mej eller grav?

Vill ha ett svar nu! Men drar mej gärna för att kontakta nån bm för att diskutera fertilitet eftersom jag är så ung och är rädd för elakheter.
    Jätte fjantigt jag vet.. men de har varit så otrevliga förr när barn kommit på tal.

• Ofir1

MammaHela: ok, det låter ju jätte bra Hade du testat innan då så att du vet att det inte hade blivit positivt tidigare?

Snicegirl: japp, ett stort mysterium det här.

Ni har övertygat mej. Jag ska nog göra ett till test snart, trotts konstig kurva.

• Ofir1

*Menade självklart inte att jag är rädd för att jag är ung, utan att jag är rädd att de ska va elaka för att jag är ung.

• Ofir1

MammaHela: Ok, just de.. Det var väl du som plussade på arvikafestivalens toalett

• Ofir1

hehe, jag bor ju inte så lång ifrån arvika så jag borde kanske åka ner och testa lyckan jag också Men nu är det väl "folketspark" eller nått sånt.

• Ofir1

Nej, så ung är jag ju inte. Men på t.ex. UM kan dom bli lite griniga ändå. Tror att det är mkt bättre på VC där de arbetar för graviditet och inte mot.
    Jag vet faktiskt inte om det finns någon annan stanns att gå. Det finns ju en fertilitetsmottagning (kk tror jag) här men då vill de nog ha remiss.
    Eftersom jag inte blivit "antagen" till min egen VC än så tror jag dock att jag kan gå/höra av mej till en annan som inte är full. Men vet inte hur det blir med papper och sånt. Men man kan ju alltid ringa och höra.
    Känner att det är dax att kolla upp mej snart. Det hara bara varit problem sen jag slutade med p-piller.

• Ofir1

Hej!
    Jag gjorde ett ältest just och det var inte positivt. Då är det nog ingen ide att slösa ett gravtest då.

Fick mina beställningar idag En 2 decimal temp, 20 äl test och 2 cb gravtest.

• Ofir1

Nej, det är ju inga äl flytningar. Men å andra sidan har jag aldrig haft några. De EW jag har skrivit dit är egentligen någon blandining mellan C och EW.
    Jag tror inte att jag ska göra något gravtest. Det är ju ganska dyrt och känns lite onödigt när ältestet inte visar pos.
    Klart att ältest inte är något pålitligt gravtest. Men man tycker ju att det borde visa lite iaf (så här långt efter ev. äl).
    Tack för kramen

Om jag testar att ta bort den pos ältestet på ff så märker ff inte ut nån äl alls. Har nog inte haft nån då.

• Ofir1

ojojoj.. fler hade visst skrivit.

Cotterpin: Ja, jag ska tänka på det. Kan man ta blodprov hos en vanlig bm på VC? Antar att det inte gåt på UM iaf.

Squeezetoy: Jag ser hellre att det är äl nu än inte alls. Så det låter ju ganska pos iaf.
    Menar du att äl kanske kommer eller att den kanske varit. Isf vilken dag?
    Jo, som sagt så ska jag tänka på att ta ett test. Jag borde ju ta ett test innan jag ringer bm iaf (så att jag har något att säga)och det blir säker på måndag (om inge spännande hänt).

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*