• Ofir1

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

äppelblomman: Tack för kramen. Det var tråkigt men väntat. FF säger att jag fortfarande KAN haft äl då men vill inte sätt något kryss. Det är bara synd att jag blir så stressad nu. Min cykel hade sjunktigt varje månad efter pp stoppet och var nästan normal. Men denna gång kommer jag förmodligen slå mitt cykel längds rekort på 62 dagar. Fyy va drygt.

Tyvärr har jag ingen svar ang blodprov och grav. Men det verkar ju lite tidigt. Hoppas du får någit svar ang värken. Jag vill också gå till VC och kolla upp min konstanta mensvärk men jag får ju inte komma dit.. ska väl kolla upp det så snart jag inte har fullt upp.

• Ofir1

Grattis Blingring och lycka till ni andra.

• Ofir1

Marianne83: Hej. Jag håller med de tidigare svaren du fått om att man inte kan dra alla över en kamm. Men jag tror tyvärr att jag är "en sån" som din läkare beskriver.
    Första månaden efter pp stoppet (när jag inte använde mej av något alls) hade jag älsekret. Har inte haft något tydligt sådant efter det.
    De två första månaderna jag tempade hade jag äl, även om mina cyklar vad lååånga. De blev även kortare varje gång.
    Men nu de två senaste månaderna har jag inte haft någon äl och har åter igen fått lång cykel (på dag 50 idag och ingen äl än).

Detta kan ju självklart bero på något annat och jag vet att jag skulle vara stressad ändå.
    Men jag har faktiskt funderat på att sluta tempa, för att försöka mildra det iaf.
    Men då har jag ett stort problem. Jag vet ju inte alls när jag ska ha mens/äl och om jag inte vet när jag haft äl vet jag ju inte när jag ska gravtesta. Är ju inte alls kul att ta ett gravtest i veckan i 2 månader fast man inte ens haft äl.
    Dessutom kan jag inte slita mej från tjejerna här Det är ju en sån underbar tråd.

• Ofir1

Jessica26: Tack för tipset Tyvärr tror jag inte det funkar. Jag har nämligen inget problem med att tempa mellan äl och BIM. Problemet är ju att jag inte får något "mellan äl och BIM".
    Jag är rädd att all stress jag känner bidrar till att jag inte har någon äl längre.
    Har varit väldigt uppjagad p.g.a att skolan funkar bättre om jag blir gravid NU, håller på att flytta till en 3:a (alla frågar om vi ska skaffa barn) och en massa folk runt omkring mej är gravida. Får nästan hjärtklappning om jag ens tänker på barn.
    Tempningen är nog den minsta delen i alltihopa.. så det kanske inte spelar någon roll egentligen. Vill fortsätta tempa, så jag gör nog det ett tag ändå.
    Dessutom blir jag nog gravtest galen om jag inte vet när jag har äl.

• Ofir1

Snice: Tack för dina råd Jag vet inte riktigt hur jag gör med tempningen. Men jag tror att jag ska hålla på ett tag till. Som sagt är det ju inte största stress faktorn i mitt liv... och det kan ju bli värre om jag inte vet att jag inte haft äl.
    Jag har inte varit till gyn med mina cyklar. Men jag vill!!! Står på väntelista till en VC nu. När jag blivit "antagen" ska jag boka tid. Känns bara så jobbigt.. Cyklarna ordnade ju till sig ett litet tag.
    Skönt att det verkar hjälpt på dej. Inte alls kul när det krånglar, när det inte får krångla.

• Ofir1

Snice: Grejen med VC är väl att de ska ge mej en remiss till gyn. Tror inte kk/gyn "på sjukhuset" vill ta emot annars. Men jag har faktiskt inte ens tänkt på gynekolog privatmottagning. Finns det överallt och kostar det mycket?

fealin: Tack, det känns verkligen bra att läsa ditt svar Du har nog rätt i allt du skriver. Jag har fått reda på att några till i klassen ska börja försöka och då hamnar vi ju "i samma båt" så det ordnar sig nog. Dock är jag lite orolig att de ska lyckas och inte jag. Nja, vi har sagt till några hur det ligger till. Men jag vågar inte riktigt säga till alla. Är lite rädd för negativa reaktioner. Känner att jag absolut inte skulle orka med det nu.
    Jätt tack för ditt svar.. jag ska försöka tänka så i stället.

• Ofir1

pilsa: Jag tror inte att du har ett dipp DPO 2, utan att det är själva äl. Ser man på förra månaden så var det ju likadant. Ältest kan ju visa pos 48 timmar innan äl, så det är ju inte nåt konstigt med det.
    Jag tror att det är de höga temperaturerna i början av cykeln (ff räknar på de 6 temperaturerna innan äl tror jag) som ställer till det. Du har ju inte haft tillräckligt många och högre DPO temperaturer för att få ett kryss utsatt än. Men om dina temp håller sig upp och förhoppningsvis stiger lite till kommer du förmodligen att få äl utsatt CD 16.

• Ofir1

pilsa: Det beror nog fortfarande på att du har för höga temperaturer innan äl. Tempen stiger ju på dag 17, men inte över dina tidigare temperaturer. På dag 18 stiger den ju bara lite men antagligen över dina 6 föregående temperaturer (medel?). Därför gör nog ff så. Men jag tror fortfarande på att du hade äl på dag 16 (du hade ju tom positivt OPK). Det verkar mest logiskt.

Anledningen till att jag ignorerar er andra (förlåt) är för att jag sitter med att skolarbete och hinner bara titta in lite snabbt. Har inte hunnit läsa alls mycket i tråden idag. Men återkommer när jag har tid.

• Ofir1

Cotterpin: Ok, tack för ditt svar. Det låter ju jätte bra. Det är ju ingen utredning eller nått jag ska göra (får inte göra någon förens om 3 år eftersom jag är för ung, 20 år) utan vill kolla upp hur det står till med mens och äl efter pp stoppet. Jag har bara haft problem sen jag slutade.

Snice: Tack för infon. 240:- är ju inte så farligt om man får ut något av de. Det betalar jag gärna.
    Precis så känner jag! Glad fast panik stressad. Man vet ju att det inte kommer bli så där jätte kul att höra på deras gravsnack om man själv bara står och trampar.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*