• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Tiiina86

:)

varför får inte ha rätt att säga att sitt barn har den perfekta mixen å att man har d finaste barnet utan att folk ska tycka å tänka?, ingen annan som reagerat på det ordet så varför nu?
    har aldri använt den perfekta mixen ordet men dom som säger menar inge dåligt imot andra med den meningen. har hört det användas i många "blandningar" så d e inte bara föräldrar som har svart/vit barn som använder det och jag tycker det är så onödig sak att haka upp sig på. finns massa skryt trådar om barn här på familjeliv och vi tänker oxå skryta om våra barn och om man inte kan ta det så behöver man inte läsa tråden om det är så himmla störande..  men nu har du frågat å nu vet du att det är än normal skryt tråd å disskutions tråd för oss med barn som har afrika i sig och det är precis som vilken annan skryt tråd som helst för alla skryt trådar riktar in sig på barn från olika slags länder elelr om föräldrarna har ett barn med likadant handikapp är d oxå roligt att prata det gemensamma,finns massa olika varianter ..   och ingenting här är enns riktat imot att vi säger att våra barn är mer perfekta än andras så d vet ja itne vad du fått ifrån alla barn är underbara och alla föräldrar tycker deras barn är vackrast ovavsett land/länder. inget barn är värd mer än ett annat. men men nu kommer vi fortsätta tråden som vandligt och prata om allt från himmel å jord å självklart skryta om våra barn:)

• Adela

hahaha..att ni alla orkar tjafsa

• Tiiina86

ja tänker itne enns bry mig mer har svarat en gång förklara för d verkar ha kommit ett missförstånd varför tråden finns. men tänker bara prata om bra saker nu för tycker d e så mycke tjaffs överalt på allt trådar å d e ju itne d man e inne för, itne ja iallfall..

å gratti till bebbarna i magen:) ja längtar enormt mycke efter nr 2 men vi har planerat att d blir om ca 1år:) då ahr ja gått klart min barnskötarutbildning å allt.

• Verdana

Min man är från Eritrea och vår son är (också) sötast i världen! Har en till i magen...

Cdot: förstår inte varför det irriterar dig om vi har en tråd där vi kan känna gemenskap, det är väl bara att inte läsa den om den inte angår dig! Så gör jag med de flesta trådar som inte intresserar mig! Bland annat en hel del rasistiska trådar. Det rinner av mig bara! Prova!

• Cdot

Ingen av er fokuserar eller svarar på det jag frågade om, ni förstår inte ens vad jag försöker att lägga fram.

*skakar på huvudet*

Jag försökte iallafall.

• Mammatillliam

varför bryr du dig överhuvudtaget om denna sidan då??
    skit samma du behöver inte kolla och läsa vad vi skriver mycket..
    trodde det var vuxna människor som var härinne.
    alla får skriva vad dom vill

vi kanske tycker att det är den perfekta mixen so what big deal
    ärlig talat lägg ner det nu

• Sofie1979

Hej Allihop!

Välkomna nya som gamla! Vilka söta mörka och fina barn ni har! och grattis till de i magen oxå!

Kram Sofie

• mixed race

Vill kommentera vad som har sagts i denna tråden....

Vad jag tror mammorna i denna tråden vill ha sagt e att deras barn e ett kärleksbarn...av en vit mamma och en mörk pappa och resultatet av dessa två personer blir en mix. Och i vissas ögon, en perfekt blandning. Kanske ytligt sett e dessa barn väldigt gulliga men det finns faktiskt inga fula barn! (tycker jag)

Både jag själv och min dotter e mixed race.

C Dot: Tror du att det finns mammor som får barn med mörka pappor endast för att få "gulliga" barn?

Detta e inte något personligt påhopp och jag hoppas ingen tar illa upp och illa vid sig. Låt oss va vuxna och hålla en öppen dialog.

Tack och hej

/Madde

• Fru Öland

Hej hej

Min man är halvetiopisk. och jag svensk.

• nadja84

Min sons pappa kommer från kongo och jag är svensk

EN PERFEKT BLANDNING ELLER PERFECT MIX SOM ANDRA UTTRYCKER SIG

*Dylan 2006-03-25*
Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2