• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Alvida

mina händer räcker inte till för att nämna alla västafrikanska pappor som vänstlar på det ena eller andra sättet... tyvärr.

• freestylalayla

mmm vet inte varför dom gör så.... tradiga e dom iallafall.
    Jag drar INTE alla över en kam men det är ofta man hör detta om gambianer. Hur kan man vara kär i sin partner och ändå vara otrogen? Eller är man inte kär helt enkelt... jag vet inte

• Alvida

..man ska verkligen inte dra alla över en kam!

• maaxan

gute girl
    jag hoppas inte det =)

jag är ganska säker på att vår dotter är hans enda barn eftersom att jag har kontakt med hans familj i gambia, mamma och syskon. hur många härhar barn med en gambian och hur får ni det att funka ni som gör det? och varför funkade det inte?

• freestylalayla

Jag tror att man som kvinna skall göra det lätt för sig och vara med en man som är likasinnad en själv. Det spelar ju ingen roll vart man kommer ifrån man kan ändå har samma moral samma syn på livet samma värderingar. Jag har aldrig träffat någon någonsin som är så lik mig som min man som är ifrån nigeria...och ändå sökte vi något som var så olikt oss själva när vi träffades

• freestylalayla

Usch med all rätt kan du vara bitter... Inte för att det tillför något till dig men så är det. Man kan aldrig styra en annan människa. Tyvärr kan man aldrig heller hindra en annan människa att ljuga för en. Man kan bara fortsätta vara en bra människa själv-en bra förebild för sina barn och sin omgivning- Det enda man egentligen kan påverka är hur man är själv. Mot sig själv och mot andra...

• maaxan

jag vet vad ni menar med kulturkrockar. mitt ex både röker på och leker med sina kompisar som om han vore 14.. han är 28 och viller verkligen ha en familj när jag träffade honom och nu kastar han bort allt det pga en h**a som sprang efter honom. och det värsta är att hon ser hemsk ut.
    vad är det med killar och deras kompisar. hur kan kompisar vara viktigare en ens barn??

• maaxan

gutegirl du är inte ensam om att vara bitter
    själv äter jag lugnande för att orka leva.
    hur klarade du brytningen? har ni barn? träffar han dom?

• maaxan

jag håller med kompis och son kommentaren. alltid vännerna framför familjen. vart bor du o ditt ex? är han gambian? om han bor i sthlm känner han säkert mitt ex.

• freestylalayla

När ni känner er bittra och less... försök tänka på era barn som måste ge er sådan otrolig glädje.. Ni kan inte rädda era puckosar till män. De måste vilja det själva.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2