• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Alyssa

Vem har pratat om rasism? Gör du skillnad på din son för att han är färgad så kommer andra def att göra det kan jag lova dig!

Var har jag sagt vad du får skriva och inte får skriva? Säger bara att jag inte gillade din kommentar är det vad du menar att jag säger vad du ska och inte ska skriva?

Jag skriver i denna tråd av annan anledning än vad ni gör. Skulle aldrig sitta här och disskutera vilken färg mina barn har och varför! Vad spelar det för roll? Barn som barn oavsett färg!

Har du en tråd där du disskuterar din svenska dotters ljusa hy också?

SE FÖRBI FÄGEN PÅ ERA BARN är det jag vill säga med mina inlägg.

• Cdot

Tack Alyssa. Skönt att nån förstod vad jag försökte säga...Klart att man ska få prata om sina barn hur mycket man vill (jag kommer göra samma sak) men att lägga fokus på att ens barn är "mulatter" och "the perfect mix" är inte hälsosamt enligt mig.

• Cdot

Mixed races:
    "C Dot: Tror du att det finns mammor som får barn med mörka pappor endast för att få "gulliga" barn? "

Japp, det tror jag. Skulle vilja säga att jag vet att det finns svenska kvinnor som skaffar barn med svarta män för att få ett sött "mulattbarn". Har träffat på sådana personer i verkliga livet och har läst en hel del kommentarer här på FL som får mig att verkligen tro det.

Och jag tar inte på nått sätt och vis illa upp för att du ställer den frågan till mig, och vänligen ta inte det jag sa personligt för jag är väl medveten om att det finns massor av vita kvinnor som inte tänker på detta vis.

• Sweedie

javisst e det obehagligt gute girl! jungle fever kvinnor. tycker det e obehagligt när man dömer folk efter färg eller etnicitet! vare sig man har positiva fördomar eller negativa!!!

• Alyssa

ha ha ha jungle fever... ni har så rätt sweedie o gutegirl. Min kompis blir galen på män som säger "du är så mörk och fin" vadå mörk? E hon fin bara för att hon e svart? Sånna killar går fet bort för henne. Jag är mer än bara mig färg.
    Hör oftast killar säga "jag har alltid velat ha en svart tjej" Vadå svart tjej?

• Johanna 87

Alyssa: men hallå?? det ät väl som att säga "jag älsar ditt blonda hår" vadå älskar dom henne bara för att hon är blond??
    eller att nån alltid velat ha en svart kvinna?? vad är det för fel med att dras till en viss hudfärg?

• Alyssa

För att det handlar om hudfärgen! såklart... Tex om en kille säger till mig åh jag älskar dina stora bröst, jaha men JAG då? Personen.

• Johanna 87

men bara för att han älskar brösten så betyder det ju inte att han inte älskar personen, tar du altså illa upp om din eventuella man tex skulle säga att han gillar dina ben, för du då??

• Johanna 87

det jag menar är att bara för att man gillar hudfärgen behöver det ju inte betyda att man inte gillar presonen!
    bara att man föredrar en viss typ, det behöver ju inte vara något dåligt, gör inte de flesta det?
    om jag tycker det är snyggare att vara ljus än mörk, inte betyder det att jag INTE gillar mörka då!

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2