• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Mrs Moneybags

En annan svischar in
    Jag ville bara kommentera Systerduktigs senaste inlägg.
    Jag är ju själv mulatt och växte upp i en tid när det knappt fanns några andra mulatter överhuvudtaget Men på min gård flyttade det in en tjej när jag och hon var 3. Vi är fortfarande "bästisar" så här 33 år senare haha. Självklart drogs vi till varandra redan då för att vi var lika till utseendet. En liten spegelbild helt enkelt, även om vi naturligtvis inte är jättelika.

Jag tror att man får acceptera att ens barn, om de är mulatter, kommer att vilja umgås mycket med andra som har samma bakgrund. Jag bor vid en skola och ser så himla tydligt hur svenskarna går med svenskarna, araberna med araberna och de med afrikanskt ursprung går med varandra på rasterna. Det är ju helt annorlunda från när jag var liten och var typ den enda i hela skolan som var brun

• Mrs Moneybags

Tänkte beröra det där med att det finns så många svenska tjejer som vill ha mulattbarn. Det är tråkigt men sant. Och det är inget nytt fenomen... Det kommer alltid finnas folk som behöver en identitet och söker något att kalla hemma. Min mamma är definitivt en sådan kvinna. Det har inte direkt varit till glädje för henne, men alla har vi våra kors att bära.

• Cdot

"Tänkte beröra det där med att det finns så många svenska tjejer som vill ha mulattbarn. Det är tråkigt men sant. Och det är inget nytt fenomen... Det kommer alltid finnas folk som behöver en identitet och söker något att kalla hemma. Min mamma är definitivt en sådan kvinna. Det har inte direkt varit till glädje för henne, men alla har vi våra kors att bära."

.....

• systerduktig

Tack Cdot och Blomstrande.
    Jag hoppas också att den här tråden ska utvecklas i en sådan riktning. Att vi kan dela erfarenheter med varandra och kanske förstå våra barn bättre genom det. Eller våra relationer till deras andra förälder, för det här med kulturkrockar är ju inte helt lätt.

• sugarbabe

hej,
    jag känner att jag hor hemma här så jag skriver lite.
    Jag är själv från eritrea min partner är svensk/tunisier och jag längtar tills vi får barn, de kommer definitivt att bli vackra...det kommer att bli en häftigt mix, eller hur?

• freestylalayla

Ang CDots inlägg: Jag tror att de flesta har en bild av den personen de tror att de passar med. Några tittar inte åt mörka män andra gör det. För att dra en paralell: Jag tex tror ju inte att jag passar i rött (men egentligen gör jag det) Men att gå enbart på utseende när man blir involverad med någon är ju väldigt konstigt.. Visst spelar det någon roll men vem vill vara med en snygg idiot??

• freestylalayla

CDot: såg att du gjort "" tecken nu i efterhand

• Mirax

Hej!" Jag är svensk, min kille från Ghana..Så min son är ju halvafrikan, halv svensk..Ja, jag säger mulatt. I somras va vi i Malmö och min son skulle åka karusell. Det var ett jättelångt tåg, i en vagn satt en jättesöt mulattflicka, min son som är 2 år, sätter sig då bredvid henne i tåget..Han såg att hon var lik honom tror jag!! Annars hör man ju att svenskar aldrig sätter sig bredvid någon om det finns lediga platser..haha

• kinadockan

jag har märkt av det oxå, det är många utländska barn här på gården men inte så många färgade. Det finns en färgad kille(halv svensk, halv amerikan) som är en av gårdens "tuffaste" killar som är vild o busig, han är 7 år. Han bryr sig inte om småbarnen annars men ändå sen lheo har börjat gå o leka o så är den här killen där o hjälper lheo när han trillar, ska gunga honom, ge honom frukt och leksaker. Han är supergullig och skiter i sina kompisar för att vara med lheo, o en gång sa han t.o.m : visst skulle det kunna vara min lillebror. Där handlar det om igenkännande helt klart.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2