• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • freestylalayla

Jo det finns lixom så mycket mer bakom den där snygga och exotiska fasaden! Det viktigaste är att man är vänner och lär känna varandra på riktigt innan man skaffar barn... Det tar rätt så lång tid att lära känna en person. Man växer ju med varandra så man kan inte lära känna en helt. Men om man är intresserad av att ha en relation så känner man väl av vad den personen går för?? Kan det vara så att många kvinnor desperat suktar efter uppmärksamhet och uppvaktning att de glömmer bort sig själva lite.... kanske...

• Cdot

Gutegirl
    "Jag tror att det handlar ganska mycket om uppehållstillståndet, faktiskt och tyvärr. De har ju inte flytt från krig och katastrofer, utan de vill ha ett bättre liv och kunna hjälpa sig själva och sin familj i hemlandet. Har man barn här ska det mycket till för att utvisas."

Ja, och det funkar med lättlurade svenska kvinnor som dessutom älskar tanken på att få söta mulattbarn. Rykten sprider sig fort.

• freestylalayla

Det som dessa kvinnor borde göra istället är att träna upp sin självkänsla och börja tycka om sig själva lite mer.
    Bestämma sig vad man förtjänar innan man går in i ett förhållande.

Det viktigaste förhållandet man har är till sig själv.

• kinadockan

inte för att det alls har med saken att göra,men ni kanske vet, heter det inte gambier och inte "gambian"? Eller har jag fel?

• freestylalayla

Det heter väl en gambian flera gambier
    en nigerian flera nigerianer... Heja Nigeria!!
    Oj förlåt blev lite patriotisk där... hehe

• systerduktig

När jag var 20 år var jag väldigt naiv. Jag trodde att kärleken kunde fixa allt, även kulturkrockar. Så kalla mig dum, men jag ville ha barn med mannen jag var så grymt kär i, och han ville ha barn med mig. I vårt fall handlade det inte vare sig om uppehållstillstånd eller desperat behov av barn, utan o mkärlek. Vi hade bara känt varandra i ett år och jag kände nog inte riktigt ens mig själv. Men jag ångrar mig inte. Jag vill inte bli en bitter människa som bara ser vad som blivit negativt och fel. Hugo är det bästa som finns i min värld och han verkar må bra trots att hans föräldrar är skillda (av anledningar som jag har väldigt svårt att ta upp här).

• systerduktig

Yaye: Baganda är en av folkgrupperna i Uganda. Luganda är deras språk och en person av baganda kallas muganda. (Alltså är Hugo muganda, och svensk) Deras rike hette Buganda, och det var så Uganda fick sitt namn av de brittiska imperialisterna.
    En liten lektion!
    Vad heter din mans folk?

• systerduktig

CDot: Jag vill inte döma någon och jag försöker att inte dra alla över en kam. Vad gäller gambier så har jag många dåliga erfarenhetr av dem och kommer tänker mig noga för innan jag släpper någon nära inpå mig. Precis som du känner, försöka lära känna först. Men det är inte så lätt, när somliga har tagit OS-guld i ljugande... De kan hålla skenet uppe rätt bra som du förstår. Och samtidigt försöker jag att inte låta fördomar växa upp och skapa barriärer...
    SVÅRT! Inte alls så lätt som man kan tro, enligt mig i alla fall.

• Cdot

Systerduktig, jag var väldigt naiv som 19-20 åring också så jag är glad att jag åtminstone tyckte att jag var alldeles för ung för barn. Jag umgicks mest med idiot killar och gick på en massa nitar.

men lärde mig också en hel del...

Trots alla mina negaiva erfarenheter av vissa nationaliter så vägrar jag att börja dra alla över en kam. Gör jag det så är det jag som förlorat.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2