• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Engla vaknade av sig själv kl 08:00. Så då fick hon välling. Nu får hon vara vaken tills vi ska åka med bussen kl 11:30. Ska till söder på fika hos en annan mamma.

I går provade J att låta Engla gå med sin gåvagn för första gången. Hon skrattade så hon höll på att kikna Hon gick några steg själv. Nu på morgonen testade jag igen och då gick hon helt själv men man får gå bakom ifall hon ramlar.

Lotta,

Vad jobbigt att inte Vincent vill somna i sin säng. Hoppas det är tillfälligt annars blir det jobbigt framöver om det ska vara så varje kväll.

• Ninis

I dag har Engla ätit samma frukost som mig. Hon fick en halv portion havregrynsgröt med fruktpuré och lite mjölk samt en halv macka med lite smör och ost. Hon älskade smörgåsen och ville bara ha den och inte gröten. Så jag fick gömma smörgåsen tills hon hade ätit upp gröten.

• Charlott29
    Singhis:
    Jag får också gömma smörgåsen för Vincent så att han äter upp gröten först. Men Vincent äter leverpastej på sin macka. Hua... men han tycker det är smaskens.
  • pannkakan06

tjena mors tjejjor. IM BACK nu har jag äääääntligen fått internet... men verkar inte ha vart mycket promenader på sistone för er eller

• Kärleksdronken

Usch, mycket jobbiga nätter låter det som! I förrgår vaknade Malte 5.20, inte så himla tidigt tyckte Stellan och gick upp med honom, han hade sovit hela natten i ett sträck. Fast sen kom vi på att han hade ju faktiskt somnat väldigt sent, så egentligen var nog uppvaknandet bara ett nattavbrott och så hade nog Malte somnat om efter lite ersättning

Vilka hurtbullar som tränar, det borde jag också göra min kondis är usel.

Vad gulligt att Engla skrattade med gåvagnen, hon kommer väl börja med direkt, inga bebisfasoner som att krypa inte.... Malte skulle nog helst bara hoppa, han tycker det är toppen att hoppa med syrran i soffan (med hjälp) då ser han alldelens lycklig ut!

Jaha, hur många är vi som jobbar nu då, ska vi starta en tyckasyndomoss-tråd och stötta varann lite ...Amanda har väl också börjat jobba nu? Ska bli spännande att se om det blir nån fart på gubbsen sen! Stellan ser så otroligt glad ut varje gång han börjar prata om att han snart ska vara hemma.

• Hjärtevännen

Dronken: Vi får promenera ut till Babycafét och butiken varje vecka... shoppa loss lite där kanske

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Hubba Bubba

Dronken: När sker ert byte?

Carina: Nu har jag fått ett nytt mail från kyrkan. V.5 börjar de med verksamheten!!!! Det var väl lite sent va?
    Ska fråga Hannele varför de kör igång så sent.....
    Vi LÄÄÄNGTAR ju efter sångstund nu!
    Jobbar du heltid eller delar ni på föräldrarledigheten nu?
    Onsdagar är det Ö.F på eftemiddagen och då brukar det vara ganska lugnt och passar nog våra "mittimellan" små barn bra.

• Hjärtevännen

Hubba Bubba:
    Va! v 5 ?!! Jag längtar också efter sångstunden... Victor tycker det är så skoj... Trodde det startade nästa vecka... Informera om du hör något nytt

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Är ännu tröttare denna morgon. Suck! Engla somnade 19:45 och jag somnade 20:45. Sen var det nappistoppning kl 23:55. Och kl 01:45 var Engla klarvaken och ville inte sova. Vi behövde inte vara uppe och leka utan hon nöjde sig med att ligga mellan J och mig i sängen. Sen somnade Engla kl 03:00 men jag låg och lyssnade på J som hostade ihjäl sig. Blir så sur på honom, han har haft denna hosta ett bra tag och har fått kokilana utskriven men han tar den inte regelbundet så hostan försvinner ju aldrig! Tror klockan var 03:30 när jag somnade om. Sen var det nappistoppning vid 5 och Engla vaknade sedan kl 06:10. Så sömnen har verkligen varit sönderhackad i natt.

ÖF i Hemmesta öppnar på måndag så ni får väl leta er dit och sjunga i stället. Det är babygrupp (0-1 år) mellan kl 13-16. Sångstunden är kl 14:00.

J ser oxå fram emot att få vara hemma med Engla. Det som är positivt med att börja jobba är att jag kan träna på jobbet. Har kollat schemat och på måndagar på lunchen är det aerobics med styrka som jag ska gå på. Tror jag ska gå på core på torsdagar och spinning på fredagar oxå. Burn the fat!

• Charlott29

Natten har varit bra för en gång skull känns det som! Vi nattade Vincent kl 19:30 igår och efter 40 minuter (!!) "buffande" och sjungande så somnade han. Han skrek i 10 minuter och reste sig upp 36 gånger (vi räknade) innan han gav upp och lade sig tillrätta. Sedan sov han till 05:15 imorse! Hoppas, hoppas det är på väg åt rätt håll!

Nu sover han igen, plutten.

Att ÖF börjar v 5 tyckte jag lät väldans sent! Undrar om jag hinner gå dit innan jag börjar jobba då? Och jag som skulle skola in Tommy på öppna förskolan!!
    Tyckte de öppnade sent i höstas efter sommaren också...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2