• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Vincent somnade kl 19:30 igår och han somnade snabbt. Kl 24 vaknade han och fick komma över i vår säng, sedan sov han till 6:30!!
    En bra natt med andra ord!

Idag ska jag tränas med alla andra människor i Gallerian... hua!

• Ninis

Det blev inget Norrtälje för oss. Maken har knappt sovit en blund i natt för han har hostat så och varit uppe och kollat på tv. Så han var helt död när jag väckte honom.

Så jag passade på att sova när Engla sov sin morgonlur. Det var skönt.

• Hjärtevännen

Victor vägrade att sova i går eftermiddag så han var vaken från kl 13 till kl 19. När jag la honom somnade han inom 5 min (lilla tröttisen)!!! Han sov till kl 06 i morse utan att vakna på hela natten (jag har iaf inte hört honom )
    Jag fick sovmorgon och vaknade 9,20.... känner mig sååå utvilad idag

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Vad skönt för dig Hjärtevännen! Så kände jag i går

• Ninis

Glömde berätta . . . . i morse när jag satt här vid datorn och Engla satt på golvet bakom mig så vände jag mig om för hon drog ut alla cd-skivor från cd-hyllan. Då helt plötsligt slocknade datorn och det gick inte att starta den igen. Vet ej om stolen kom emot hårddisken men helt dött blev det. Trodde den hade kraschat. Gick sedan in i duschen och när jag kom ut var det något som lät i datorn och det luktade bränt. Jag skyndade mig att väcka J för jag trodde det skulle börja brinna. Han rusade upp och kopplade ur sladdarna, gjorde rent, satte tillbaka sladdarna. Provad att sätta på datorn och då funkade det. Mkt konstigt. Vi skyndade oss då att spara ner alla bilder och andra viktiga filer på en cd-skiva i fall det skulle hända något. Har ju pratat många gånger om att vi måste spara ner alla bilder i fall datorn kraschar men det har inte blivit av. Tur att den inte kraschade. Då hade alla bilder på Engla försvunnit. Brukar iofs maila många av de bilder vi tar till Englas mormor och farmor och skicka kopia till Js jobb så de flesta bilderna kan man ju få tag på igen.

• Kärleksdronken

Singhis, oj läskigt med brandlukten, bra att ni var så snabba i aktion ifall det skulle ha hänt nåt! Och ni som inte framkallar heller, då försvinner det ju helt och hållet. Min dator på jobbet larmar när den kommer över 75 grader och det behövs faktiskt inte så mycket, en websida med väldigt mycket bilder till exempel, så det kan nog lätt hända att det blir för mycket ibland (fast den är extremt svag i och för sig).

Idag var vi på Ikea och det var alla andra också. Självklart var en av sakerna på önskelistan slut för tillfället. Sen var vi i Nacka Forum och köpte vinterskor till Ejla, några sportiga på Din sko för 150 kr med Gore Tex, härligt med lite reafynd. Malte har varit utan napp i 2 dagar, men nu har han napp igen. Nyårslöften känns som garanterade att dom aldrig hålls.

Är det någon som har koll på om det finns någon ålder/fas för bebisarna då det är bäst att sluta med napp?

• Ninis

I går kväll vaknade Engla av mardrömmar kl 20:30. Hon tittade ner mot golvet och var jätteledsen, hon vågade inte somna om i sin säng. J gick in och lade sig bredvid henne i vår säng och då somnade hon om på 5 min. Sen bar vi tillbaka henne igen när vi lade oss. Engla vaknade kl 04:00 och ville inte somna om men hon nöjde sig med att ligga mellan oss i vår säng. När klockan började närma sig 5 hämtade jag lite välling och ny blöja. Sen somnade hon om och sov till 06:45.

Nu ska vi äta frukost och åka till Norrtälje och kolla på våra kompisars nya hus som de flyttade in i igår.

Dronken,

Jag tänkte nog prova nästa julafton att ge napparna till jultomten. Vet några kompisar som gjort så och det funkade.

Tandläkarna säger att barnen bör sluta med napp innan 3 års ålder, annars kan tänderna växa snett. Jag hade napp tills jag var 5 år (!) och jag har en glugg mellan framtänderna.

• Hjärtevännen

Idag känner jag mig inte så utvilad... Vi var på middag hos mina svärisar igår... Kom hem vid 01. Victor hade naturligtvis vaknat och var ganska pigg. Ny blöja och välling, sen somnade han om efter en stund, puh! Han vaknade första gången halv 6, men jag lyckades få honom att ligga kvar till 7,15. Nu väntar jag på att sambon ska komma upp så jag kan slurmra till i soffan. Victor ligger på golvet och leker

Victor kommer nog få ha sin kära napp ett tag till, men jag hoppas att han kan sluta när han blir 2 år.

Vi har köpt en extern hårddisk där vi lägger över våra bilder. Vi drar ut sladden till den så bilderna är "safe". Är så rädd att datorn ska krascha...

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

I natt har jag sovit asdåligt. Engla drömde i går kväll vid 22-tiden, precis när vi höll på att somna. Fick lägga henne i vår säng och hon somnade om. Hon verkade sova oroligt för hon kastade sig fram och tillbaka stup i kvarten så det var helt omöjligt för mig att sova. Klockan 1 fick jag nog och bar in Engla till sin säng igen. Sen somnade jag gott men Engla vaknade redan 05:15. Stoppade i nappen och gick och lade mig men 05:35 ville Engla gå upp. Känner mig lite trött när jag bara sovit 4 timmar.

I dag ska vi hem till en i föräldragruppen och käka lunch.

Nu är det mindre än en månad kvar till jag börjar jobba (5 feb) Förvånad

• Charlott29

En jobbig men ändå ok kväll/natt till ända.
    Försökte lägga Vincent kl 19:30 igår men det gick inte, slutade med att han gick och sov kl 21. Men det gjorde inte mig något för jag hade åkt hemifrån tidigt på morgonen och kom tillbaka vid 20:30 så jag var bara glad att han var vaken
    Vet heller inte hur mycket Vincent sovit under dagen, hans pappa är fortfarande inne lite på sovrutiner när Vincent var typ 6 månader så han kör efter dem fortfarande så om jag skulle få gissa så sov Vincent jättemycket igår.
    Natten har varit ganska jobbig, Vincent har hostat så han nästan kräkts. Har försökt hitta på olika sätt för att lindra, vi sov emellanåt och sedan fick han värsta hostattackerna. Jobbigt! Men vi kompenserade det genom att sov till kl 8 imorse, så jag känner mig ganska pigg ändå!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2