• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Kärleksdronken

Hej Snöret och andra som var inne på promenad i morgon,

min mamma har lyckats fixa en klipptid till mig imorgon hos nån superbrafrisör hon har som ska försöka rädda min hemklippta och katastrofala lugg, så jag måste akut in dit imorgon så jag kan inte promenera då.

Angående napp, innan 3 år, det låter ju bra, Malte har varit lite lugnare nu när han fått napp igen, han var helt utan i 2 dagar, han hade jättesvårt att komma till ro när han skulle sova på dagen. Han får ha den ett tag till då (utan dåligt samvete från mig) Tur att det finns så coola napphållare Jag har köpt en sån där napp som Victor har ibland när man ser munnen, så gulligt!

• Ninis

Jag kan inte heller promenera i morgon. Ska på 10-månaderskontroll på bvc. Ska iofs inte dit på förmiddagen men behöver vara hemma och fixa lite innan eftersom hela veckan är fullbokad.

• Hubba Bubba

Jag kommer inte heller promenera i morgon. Tvätt och handlardag.

Carina: Har nu fått napp från kyrkan om Ö.F. Fick svaret att det öppnar tisdag v.3. Vet ej om det är babycafé på måndagen. Det är ju den gruppen vi tillhör nu....
    Kanske åker dit på måndag och kollar läget och hoppas på det bästa.

Jag är nu påväg med att sätta igång med träningen. Kan behövas vill jag lova. Någon mer som tränar på Bodyjoy? Är ju alltid kul att vara flera man känner när man tränar. Blir som ett dragplåster...

Singhis: Vet inte om jag ska lida eller vara glad för din skull... Jag såg aldrig fram emot jobbet men du kanske gör det.
    Jag såg ju till att få en ny knodd fort så det var bara lite gästspelande för mig på jobbet ett par-tre månader innan nästa barn föddes.

• Ninis

Hubbabubba,
    Det är blandade känslor att börja jobba. Lite kul känns det samtidigt som man känner ångest att vara borta från Engla hela dagarna. Det är ju nu det börjar bli kul när hon är lite större. Men samtidigt känns det bra att Engla ska få vara hemma med sin pappa om dagarna så han får känna på hur det är.

En sak som är bra med att börja jobba är att jag kommer träna på luncherna. Vi har eget gym och lokal för olika pass nere i källaren. Vi har en friskvårdskonsulent anställd som sköter alla pass. Man kan även få personlig hjälp i gymet, hon gör oxå hälsoprofiler, ger kostråd osv. Så det är ganska lyxigt. Hade tänkt gå på step up, aerobics och spinning. Skönt att ha träningen avklarad på lunchen.

Nu är det hög tid att sussa!

• Ninis

Suck, i dag vaknade Engla kl 04:45 och ville inte sova mer. Hon fick ligga och sitta om vartannat mellan J och mig i sängen. Vägrar att gå upp före 05:30. Dagen blir ju så himla lång! I alla fall så blev Engla helt rabiat vid 05:30 så det vara bara att kliva upp. Tur att jag inte ska iväg någonstans innan bvc i dag så jag kan sova vid 09:30 när Engla ska sova.

• Charlott29

Vår natt har varit ok. När vi vaknade av väckarklockan 6:30 så satt Vincent upp i sängen :-O
    Däremot var kvällen igår inget vidare alls!! Vincent var jättetrött vid halv sju. Vid sju gjorde vi kvällstoalett och gav välling och vid halv åtta när det var dags för sova så totalvägrade Vincent. Han skrek i högan sky så fort vi lämnade rummet och när vi var inne i rummet och satt på en stol brevid så ställde han sig bara upp i sängen och kastade ut nappen på golvet. Det slutade med att jag hade sådan sprängande huvudvärk att jag helt sonikt gav upp, det hela slutade med att han somnade på min mage framför tv:n klockan 21! Inte bra - jag vet!! På måndag när vi kommer hem från Dalarna ska vi verkligen ta tag i det här med insomningen, får väl köra 3-minutersmetoden eller något, även om den skär i hjärtat. Måste ju göra något - så här kan man ju inte ha det. Han är ju helt slut han med och sover sedan mer på dagen - det blir ju en ond cirkel...

• Carina75

Nu har jag hunnit jobba två dagar och det känns faktiskt helt ok än så länge. Enda problemet är att man längtar ihjäl sig efter ungen därhemma men hon har det ju jättebra hemma med sin pappa. Trist också att man kommer hem så pass sent. Jag hinner bara vara med Nathalie en timme på kvällen innan hon går och lägger sig, suck...

Hubba Bubba: Har inte hört något mer om kyrkan och ÖF. Om det är på måndagar kommer inte jag att kunna gå eftersom jag jobbar. Tråkigt värre men då får Nathalie gå dit med sin pappa istället.

• Ninis

Oj, i dag är jag trött. Somnade vid 21-tiden men vaknade av blåsten strax före midnatt. Johan skulle precis lägga sig och sova då. Han somnade på en gång men jag hade problem att somna om, låg och vred och vände en timme. Sen vaknade Engla 03:45 och då var det strömavbrott. J hade dock varit förutseende och ställt ficklampan bredvid sängen. Stoppade in nappen och Engla somnade om. Sen vaknade hon kl 05:00. Flyttade över henne i vår säng och hon låg och drog oss i näsan och klappade händerna. Klockan 05:20 kom strömmen tillbaka och då började det där jäkla larmet tjuta. Engla blev rädd och var på vippen att grina. J var uppe och fixade med larmet. Sen låg vi och myste i sängen och sen, till min stora förvåning, somnade alla om och jag vaknade 07:30. De andra sover fortfarande. Engla har inte ens fått sin välling än som hon brukar få vid 6-6:30. Ska nog väcka Engla nu annars blir det fel hela dagen med sovtider och då blir hon gnällig.

• Charlott29
    Singhis: Vad skönt att Engla somnade om så du fick sova en stund till!

Här har natten varit lugn, men kvällen asjobbig. Vincent sov igår 8-9:30 samt 13-14 så vid 19:30 var han jättetrött. Vi försökte lägga honom men han vart hysterisk. Försökte i en timma att få honom att somna i sin säng men både bok, sång, vyss... ingenting funkade. Han vägrade ligga ner och skrek så han kräktes. Mitt hjärta blödde så jag tog upp honom och han fick somna hos mig, så fort jag satt mig i soffan somnade han, på mindre än en minut så han var ju helt slut.
    Förstår verkligen inte varför han inte vill sova i sin säng, har ju aldrig varit några problem tidigare? Någon som har större barn som haft samma problem? Vad gjorde ni?

När han väl somnat sov han dock i sin säng till 4:30, men då ville han stiga upp. Men eftersom inte jag ville det så låg vi och myste och sjöng lite och då somnade han om till strax före 7.  
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2