• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • markattan

Etta: du e allt bra sugen på att ifrågasätta va?!

lite OT detta va....

Lola: min unge åker med o han e 6 också....ser inga fel i det alls heller...för att följa OT slingan menar jag

• Lola Jämtland
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 11:57:53 följande:
    Lola:Är det inte bättre om ungarna rör sig så mycket som möjligt med tanke på dagens barnfetma som ökar?När jag var barn, då jävlar! Vi fick gå tre mil till skolan varje dag, vintertid i fullt spöregn och ofta med en säck full med vedklabbar på ryggen som fröken skulle ha till kaminen i klassrummet.Blev vi någon gång sysslolösa så band de fast en järnkamin på ryggen på oss som vi sedan fick släpa omkring på hela dagen. På julafton fick man vara tacksam om man fick en vedklabb att leka med och ett glas friskt vatten.Ja det var på den tiden det...
    Det ena måste väl inte utesluta det andra?
    Du har ju ingen aning om hur aktivt barn jag har?

Nästa gång du är o handlar med någon så hoppa i vagnen vettja o be om att få bli körd runt! Du behöver få lite glädje i ditt liv.
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Beatrize74

Nu traskar min tvååring för det mesta själv och har egen kundvagn och allt det där, men visst har det hänt att han fått sitta i vagnen när hans lillasyster, ett år, sitter i själva kundsitsen där fram.

Jag har inte tänkt i de banor som du TS har tänkt, att det skulle vara ohygieniskt eller "äckligt" på något sätt.

Vet inte om jag håller med eller inte, måste fundera på detta.

• CamoMillan

Jag tycker det är helt okej att ha dom där. Jag har själv Hannah där i bland. Hon är 4 år. Då jag har en till dotter på 2 år som sitter i "stolen" i kundvagnen så får Hannah sitta i kundvagnen. Varför? För att annars skulle hon springa runt och handlandet skulle ta typ 4 -5 gånger så lång tid. Jag handlar oftast själv med barnen, efter jobbet & dagis. Då är dom oftast trötta och det kan va skönt för dom att få sitta där en stund.Kundvagnarna står ju ute året om så jag kan tycka att dom inte är särskilt hygieniska ändå. Med eller utan barn med skor i.

♥♥Hannah ♥♥Tindra♥♥
  • TerrorMorsan

min minsta vill inte sitta i sittdelen på vagnen, inte alltid, för att undvika att få tinnitus å skona alla andra i affären så får hon sitta elelr stå i den stora delen där varerna är

cogito ergo sum
  • IntravenösFylletös

etta=>  nu är det så att SKULLE min son få springa fritt i affären, skulle det sluta med att han stod och vräkte i sig plockgodis...
    av ren enkelhet så sitter han i vagnen...
    gå kan han göra till och från affären, eller iaf till och från bilen...

My name is flaxen...paraflaxen
  • solrosen81

Spelar väl ingen roll och förresten så står vagnarna oftast ute, hur smutsiga tror du inte de blir där bland alla bilar. Lägg allting i kassar direkt så slipper du ha maten i den smutsiga vagnen.

• Mamma till Wilma

Etta med kokvrå: Det låter ju som om du vore 300 år, minst...

• Cassanna

Vi har vår 14 månaders i vagnen för att hon tycker det är kul o sitta o pyssla med alla varor vi lägger ner och då får man en lugn stund när man handlar! Jag tycker inte det är det minsta fel i att ha barnen i vagnarna...Gör det att familjer idag är gladare och lugnare så vad spelar det för roll!?!?!

• Etta med kokvrå

Paraflaxdrinken:

"etta=> nu är det så att SKULLE min son få springa fritt i affären, skulle det sluta med att han stod och vräkte i sig plockgodis..."

Stjäl han?

Svar på tråden Barn i kundvagn ???