• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Moonis

Vi låter alltid sonen va i vagnen. Han är iof. bara 1½ än men jag ser inget problem i det med större barn heller.

Sen tror jag inte många låter sina barn hoppa i vagnen med jätte leriga skor för dom ska ju oxå ha sina matvaror där

• TerrorMorsan

etta; jag tror flaxens onge lånar litte, det brukar min stora göra dom får skylla sig själva när dom har lösgodis i den nivånFundersam

cogito ergo sum
  • CeeJay

Ja jag ser inget fel i det! Även stora smutsar ju ner vagnarna med diverse saker oc jag personligen lägger alltid ner mina varor direkt i påsarna ( i vagnen eftersom jag har självscanning ) men även om jag inte hade det skulle jag aldrig lägga en limpa utan påse runt, en skalad frukt eller en tomat utan påse direkt i vagnen eller i korgen!

Mina barn rör sig tillräckligt och jag tycker inte att det är avslappnande att handla med en åring som springer omkring i gångarna. Tycker inte det är "kul" när andra barn springer omkring heller!

I de butiker där det finns "små kundvagnar" brukar min åring få en egen vagn och gå i affären. Men i ett stort varuhus ser jag ingen vits med det!

• BeccaGrodan

för att först svara på ts fråga så har jag faktiskt aldrig tänkt på just den biten, att det blir skitigt i vagnen, som många andra sagt så är nog kundvagnarna skitiga iaf..

och för att följa det som vart lite ot här....
    ni som säger att ni sätter barnen i vagnen för att det är bekvämast så för att barnen inte ska springa omkring i hela affären..... hur har ni uppfostrat era barn egentligen? det låter som om de gör det jämt när ni är och handlar, fine om det händer ibland för självklart trotsar barn och självklart kan de ha en gnälldag men annars är det väl  bara att säga åt barnet att nu går du här med mig punkt slut... folk bara mesar med sina barn jag blir så trött....

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • Moonis

Etta med... : Min son "själ" gärna lösgodis om han kommer åt ja

• Maggis

Kunde inte bry mig mindre.
    Nu åker min son inte kundvagn, han föredrar att köra en (liten) själv. Men de där vagnarna är så smutsiga ändå så en barnsko mer eller mindre gör varken till eller från. Och jag äter inte omslaget på maten.

//Maggis
  • IntravenösFylletös
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 12:04:06 följande:
    Paraflaxdrinken:"etta=> nu är det så att SKULLE min son få springa fritt i affären, skulle det sluta med att han stod och vräkte i sig plockgodis..."Stjäl han?
    han är 1½ år och förstår inte riktigt detta med mitt och ditt ännu...
    håller just nu på att lära han att man inte alltid kan få godis när man är i affären...
    My name is flaxen...paraflaxen
  • IntravenösFylletös
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 12:04:06 följande:
    Paraflaxdrinken:"etta=> nu är det så att SKULLE min son få springa fritt i affären, skulle det sluta med att han stod och vräkte i sig plockgodis..."Stjäl han?
    han är 1½ år och förstår inte riktigt detta med mitt och ditt ännu...
    håller just nu på att lära han att man inte alltid kan få godis när man är i affären...
    My name is flaxen...paraflaxen
  • Mirris

Så brukar jag göra!

Först får han gå själv i affären.. men hur kul är det för en 2,5 åring.
    I början går han så fint o snällt.. men efter ett tag blir han uttråkad o börjar istället att gå o dra med händerna utmed alla väggar så varorna är nära att rasa i backen. Eller så börjar han kuta omkring i affären..hur kul är det ? .. man kan inte tänka på vad man ska köpa längre.

Då brukar han åka ner i vagnen. Ibland är han för pillig även där och sitter o gör hål i limpan o så.
    Då brukar jag tränga ner honom i sitsen fast han är nåt kg för tung för den.
    Det är inte så poppis men brukar ge sig efter en stund.

Jag försöker att åka o handla när han är hos sin pappa. Men eftersom han är där så sällan så måste han ju följa med ibland.

• m2rru

Men om ni nu tycker att det finns så mycket skit i kundvagnarna mera, varför då ha i ännu mer .

En fundering bara.

BeccaGrodan... håller med dig helt. Har sett massvis med exempel där man mesar med sina ungar.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
Svar på tråden Barn i kundvagn ???