• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Novus

Emma har börjat vilja sitta i den delen av vagnen. Ser inget fel i att föräldrar sätter demdär. Vet inte hur du gör, men jag lägger tex aldrig frukt rätt i vagnen och inte sköljer av dem sen. Alltså, allt är ju skyddat av plast och förpackningar. Då är det ju värre med de som låter sina barn röra i allt, smågodis och frukt tex

• Pixy

Ser inget fel i att ha barnen i själva kundvagnen. Sonen är 2år och vissa gånger när man handlar är enda sättet att ta sig igenom affären så smidigt som möjligt att ha honom där i. Vagnen är nog rätt skitig iaf kan jag gissa och varorna är ju förpackade så de lär ju inte ta nån skada av att det sitter barn i vagnen...eller?

• leijha

Tycker inte att det är ngt konstig med barn som sitter i kundvagnen. Man sköljer ju ändå av frukt o grönsaker sen (eller lägger dem i påsar). Frukt o grönskaker har ju trots allt vuxit i en mkt sunkigare miljö. Allt annat är ju packeterat.

• Linda1976

Men det finns ju ett litet "säte" vid handtaget där barnen kan sitta? Sätter ni inte era barn där?

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • TerrorMorsan
    BeccaGrodan skrev 2006-12-03 12:06:14 följande:
    för att först svara på ts fråga så har jag faktiskt aldrig tänkt på just den biten, att det blir skitigt i vagnen, som många andra sagt så är nog kundvagnarna skitiga iaf..och för att följa det som vart lite ot här....ni som säger att ni sätter barnen i vagnen för att det är bekvämast så för att barnen inte ska springa omkring i hela affären..... hur har ni uppfostrat era barn egentligen? det låter som om de gör det jämt när ni är och handlar, fine om det händer ibland för självklart trotsar barn och självklart kan de ha en gnälldag men annars är det väl  bara att säga åt barnet att nu går du här med mig punkt slut... folk bara mesar med sina barn jag blir så trött.... Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
    min snart 5 årige pojk går fritt i affären..men den minsta som snart blir 2 år har ingen riktigt uppfattningen om saker, hon är impulsiv å jag är rädd att det ska bli mkt dyrare än vad tänkts när vi lämnats affären, visst jag har nog uppfostrat henne dåligt
    cogito ergo sum
  • Polgara

Självklart har jag mitt barn på snart 12 månader i kundvagnen!!Fattas bara annat liksom.Har aldrig tänkt tanken på smuts,precis som du skriver TS så är ju allt förpackat.Stora tjejen går för hon är 6 år.

Jag tycker nog att det är lite hysteri runt smuts/backterier...dom finns överallt och på allt och man kommer aldrig ifrån dom.

Så jag tycker som Maggis faktiskt,kunde inte bry mig mindre!

• ciccielv

har sett det ofta o sätter själv barnen i kundvagnen med ytterkläder o skor,kundvagnen är redan skitig då de står ute på affärens stora parkering*ler*

• Jasusu

Det där sätet tar ju bara max 15kg.

• CeeJay

Linda1976: Jo på "sätet" sitter min 1-åring som är förliten för att gå eller att sitta i kundvagnen

Svar på tråden Barn i kundvagn ???