• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • LyckaJones

Kundvagnen är i min värld redan rejält skitig då den står ute på en parkering när den inte används.

• Linda1976
    Jasusu skrev 2006-12-03 12:21:21 följande:
    Det där sätet tar ju bara max 15kg.
    Ja, och barn över 15 kg har väl ben de orkar gå med?
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Etta med kokvrå

Men vad är detta egentligen? Ni trampar ju omkring som katter kring het gröt allihopa. Både ni och jag vet ju problemet med bråkiga ungar som springer omkring och river ned hela affären, stjäl lösgodis, bläddrar i porrtidningar och sparkar pensionärer på smalbenen.
    Ni ska naturligtvis kloroformera dem och låsa in dem i skuffen på bilen medans ni handlar. Ni vet att det funkar. Ni vet att det är den bästa metoden och jag vet att ni leker med tanken varje gång ni är och handlar.

• Winnertaco
    Linda1976 skrev 2006-12-03 12:19:48 följande:
    Men det finns ju ett litet "säte" vid handtaget där barnen kan sitta? Sätter ni inte era barn där? A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
    Jag tror att TS menade större barn, som inte får plats i detta "säte".

Håller med om att det är mer ohygieniskt när barnen går onkring och petar på frukt och godis eller petar hål på förpackningar i köttdisken.
  • gealach

Röstade först nej, med tanke på smuts, men sedan tänkte jag att man inte köper så mycket som inte är förpackat, och det som inte är det sköljer man ju ändå av.

Faktum är att jag nog hellre ser att barnen sitter i vagnen och inte springer omkring och leker i affären och är i vägen.

• Peda

Jag tycker inte det spelar någon roll då allt är i paket.. Stört löjligt att ens reflektera på en sådan grejj. Har man sådan bacillskräck kanske man ta en korg?

• Linda1976

Är det bara jag som har en 1,5-åring som gillar ICA Maxi?

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • mamman Linda

Här på ICA där jag bor är inte kundvagnarna direkt rena från början... dom står ute på parkeringen i ur och skur...
    Folk ställer ju dessutom sina blommor i kundvagnen när dom handlar blommor och dom är ju inte rena? Brukar innehålla jord...

Vad för mat i affärerna är inte förpackad? frukt och grönt, men dom hoppas jag man sköljer ändå för tänk på alla bakteriefulla händer som rört frukten/grönsakerna innan dom hamnar i din vagn (brukar personligen lägga dom i en påse innan...)

Mina barn har suttit många gånger i kundvagnen med ytterkläder och skor!

Vart tog bebis vägen? 24/11 skulle den ju komma!!
  • TerrorMorsan
    Linda1976 skrev 2006-12-03 12:19:48 följande:
    Men det finns ju ett litet "säte" vid handtaget där barnen kan sitta? Sätter ni inte era barn där? A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
    det går inte att sätta ned en sparkande skrikandes stel onge där i,jag har prövat
    cogito ergo sum
  • Tankad

med "sitta i kundvagn" så menar jag den sittstolen som är längst fram...

Svar på tråden Barn i kundvagn ???