• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • tamate

För det första bryr jag mig inte så mycket men det var länge sedan jag såg någon ha barnet så och då hade dom inte skorna på. Det jag bryr mig mer om är att se fullt på pälsade barn gå in i affären utan att föräldrarna öppnar jackorna det minsta lilla.

• Lola Jämtland
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 11:46:42 följande:
    Lola:"Inte tusan orkar man byta om på sitt barn för att det ska sitta i vagnen? O utan ytterkläder kanske de fryser....."Kan inte ungen gå själv? Är han lam i bena?
    Jo, ungen kan säkert gå själv o är inte lam i några ben.
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • mia1980

Tycker det är helt okej. Min son tycker att det är toppen att åka i kundvagnen. Där sitter han ju säkert från alla andra kundvagnar i butiken.
    Och vad det gäller maten så måste man ändå tvätta allt. Tänk på alla som fingrar på maten i butiken, vet ju inte var dom hade fingrarna sist...

• ThisIsMe

Vad spelar det för roll? Du ska väl inte slicka på paketen? Och vad gör det om det blir lite smutsigt i skåpen, du ska väl inte slicka där heller?

• Etta med kokvrå

Lola Jämtland:

"Jo, ungen kan säkert gå själv o är inte lam i några ben."

Vad gör han då i vagnen?

• Lola Jämtland
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 11:50:18 följande:
    Lola Jämtland:"Jo, ungen kan säkert gå själv o är inte lam i några ben."Vad gör han då i vagnen?
    Åker skulle jag tippa på?
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • markattan

etta: alla barn är lama i benen..det är den enda anledningen till att vi har dom i kundvagnen...inte för att vi tycker att det kan vara skönast för dom så de slipper gå gneom hela affären=)

• Shalita

Tycker det verkar jättepraktiskt att låta barnet sitta där och kommer säkert göra så själv...

• Etta med kokvrå

Lola:

"Åker skulle jag tippa på?"

Varför måste han åka i en vagn när han uppenbarligen kan gå?

• Mamma till Wilma

Etta med kokvrå: Jo, ibland så är det så att om man inte har sitt barn i vagnen så far dom runt som skottspolingar. Därav sittandet i vagnen.

Svar på tråden Barn i kundvagn ???