• m2rru

Barn i kundvagn ???

Har många gånger sett i affärer att folk har sina lite större barn sittaden i själva kundvagnen. Med ytterkläder och smutsiga skor på sig . Tycker faktiskt att det verkar lite ohygieniskt med tanke på att vi som handlar har ju faktiskt våra matvaror i vagnarna. Må så vara att det mesta är paketerat, men ändå grejerna skall ju in i våra skåp sedan.

Nu vill jag veta om ni verkligen tycker att det är rätt.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-03 13:27:16:
    Får väl lägga inlägget här, eftersom det verkar inte vara någon som läst den i tråden.

Nu är det ju så att jag har ingen bacillskräck, hur skall jag kunna ha det med 2 stora hundar som är precis överallt, och då menar jag överallt. Men jag har hört massor med personer som reagerar på det. Främst då äldre.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barn i kundvagn ???
  • Snowgirl

Det är ju inte direkt så att en kundvagn är hygienisk ändå, oavsett om någon har suttit där eller ej. Så ja visst, min son brukar sitta i kundvagnen ibland.
    Sen är alla varor jag lägger i vagnen inplastade/i förpackningar osv. så jag förstår inte problemet?

paraflaxdrinken
    Undrar bara, var isf lägger du skorna? Bär du omkring på dem i handen?

• Lola Jämtland
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 11:53:05 följande:
    Lola:"Åker skulle jag tippa på?"Varför måste han åka i en vagn när han uppenbarligen kan gå?
    För att han vill? O för att jag har sagt att det är ok?

Förövrigt så har jag en dotter......
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Adelisa

TS.

Har du någon gång handlat med lite större barn?

Julian 060210
  • IntravenösFylletös
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 11:53:05 följande:
    Lola:"Åker skulle jag tippa på?"Varför måste han åka i en vagn när han uppenbarligen kan gå?
    uppenbarligen skulle ja tippa på att handlingen tar X anta timmar längre om barnet ska gå, iaf om ja refererar till min 1½ åring som trotsar och kastar sig på golver å skriker...
    helst skulle ja vilja ha en sele i vagnen
    kan ju inte grna lämna kiddot ensam hemma ör att åka å handla heller
    My name is flaxen...paraflaxen
  • Ina05

De flesta kundvagnar finns väl utomhus (även om de finns under tak) och jag har sett bl a fåglar sitta på dem - dvs skitiga redan innan. Tack och lov för shop-express så man kan lägga maten direkt i kassarna!

• Lola Jämtland
    paraflaxdrinken skrev 2006-12-03 11:55:47 följande:
    Etta med kokvrå skrev 2006-12-03 11:53:05 följande: Lola:"Åker skulle jag tippa på?"Varför måste han åka i en vagn när han uppenbarligen kan gå? uppenbarligen skulle ja tippa på att handlingen tar X anta timmar längre om barnet ska gå, iaf om ja refererar till min 1½ åring som trotsar och kastar sig på golver å skriker...helst skulle ja vilja ha en sele i vagnen kan ju inte grna lämna kiddot ensam hemma ör att åka å handla hellerMy name is flaxen...paraflaxen
    Nu är mitt barn hela 6 år...men får åka ibland iaf.
    //Ät gul snö! Det kan vara öl.
  • Vannis

Bryr mig inte så mycket, men röstade ja. Man får i sig så mycket skit bara av att andas så inte orkar jag bry mig om sånt.

• Etta med kokvrå

Lola:

Är det inte bättre om ungarna rör sig så mycket som möjligt med tanke på dagens barnfetma som ökar?

När jag var barn, då jävlar! Vi fick gå tre mil till skolan varje dag, vintertid i fullt spöregn och ofta med en säck full med vedklabbar på ryggen som fröken skulle ha till kaminen i klassrummet.
    Blev vi någon gång sysslolösa så band de fast en järnkamin på ryggen på oss som vi sedan fick släpa omkring på hela dagen. På julafton fick man vara tacksam om man fick en vedklabb att leka med och ett glas friskt vatten.

Ja det var på den tiden det...

• Jemma81

Vem bryr sig om lite skit här och där.
    Skulle man springa runt och bry sig om minsta lilla skit överallt skulle man bli galen!

• Guldbarn

Självklart att det är OK. Komigen, det finns väl massa ohygeniska saker isf som pakten/maten utsätts för på vägen till afären och att barnen sitter med skorna i är väl det minsta. Jag menar, generellt, så hur rena är kundvagnarna. Dom är ju knappast tvättade varje kväll efter stägning med rengöringsmedel. Och hur många paket har inte ramlat i golvet och sedan satts upp igen. Eller hurr många har inte vidrört förpackningarna.....

Svar på tråden Barn i kundvagn ???