Pppdfas78
''halal: jag trodde att du kunde arabiska , men jag hade fel. (ber om ursäkt) ''
Det handlar inte om spraket utan om forstaelse av ordet. Jag har inga problem med det.
''riba är ockerränta.''
Enligt vems definition?
''Att banker i islamiska länder lånar ut pengar till folk och enligt dig tar emot riba, har jag jätte svårt att förstå. särskild att religion o politik går hand i hand i dessa länder, o bankerna eller nån skulle våga gå emot islam, det skulle innebära stora konsekvenser.''
Ja kan vara svart att forsta, speciellt nar man ar fundamentalt trogen Islam, da antar jag att du ar det eftersom du reagerar som du gor? Om bankerna anvander sig av riba, sa gar dom ju uppenbarligen emot hur det ska hanteras enligt Islam, inte sant?
Vilka konsekvenser - i det har livet - ar det du da tanker pa?
''Imamer, ulama, mullor, sheikh är motsvarande präst på svenska. En utbildad religiös mäniska , det finns speciella skolor till dessa mäniskor. en av de kända skolorna ligger i Egypten. Det heter ju bara olika i olika länder.''
Ja om du tycker det ar detsamma sa far nog det sta for dig, aterigen, blanda inte in mig i det.
Precis, hur manga imamner och mullor har gatt pa Al-Azhar? Du som verkar ha koll pa deras utbildning?
''o för sista gången , jag har inte påstått att islam är omodern, men du verkar läsa som det passar dig!''
Jag laser vad du skriver. Du har STARKT ifragasatt att Koranens budskap skulle vara aktuellt i dagen samhalle och jag kan fortfarande inte se nagon referens eller passus som du hanvisar till. Har jag missat den?
Sa ska jag da anta att du da foljer vad som star i Koranen da, eftersom den ar modern? Vore bra om du har lust att klargora det, sa det inte blir sa otydligt, som det ar nu.