JojjeSkrutten
''OJ, vad förvånad jag blir, Halal, att du läser dessa inlägg in i varje detalj.''
Ja vi gor tydligen lite olika du och jag. Jag ar mycket for det fintstilta. Ser det som tokigt att missa sant.
"Var i Koranen star det att det som star i den ENDAST ar giltigt for 1400 ar sedan, och inte idag? Kan du visa mig den passagen tack?"
Ser att du inte svarat pa det, sa upprepar den fragan.
''Var i koranen står det att man inte får avvända sin hjärna och tänka själv???''
Och var skrev jag det? Du insinuerade att al Jazair inte anvander sin, bara for att hon i sitt inlagg citerade. Vilket, enligt mig ar en besynnerlig slutledning. Det ena utesluter inte det andra enligt mig.
''Var står det att man ska jobba MOT utvecklingen och stanna kvar i 600-talets Arabien, om man är muslim?''
Ingenstans vad jag vet, det ar ett pastaende som DU gjort. Darfor undrar jag vad DU menar.
''Måste allting stå bokstavligt för att vi ska förstå hur man lever ett bra och "syndfritt" liv, samtidigt som man följer den mänskliga utvecklingen? ''
Inte alls. Har inte sagt det heller. Det ar du som gor pastaendena utifran dina egna antaganden.
''Kanske för dig, men din åsikt är ju inte den enda rätta som finns. Jag uttryckte ganska tydligt att detta var enligt min egen förståelse, men det missade du tydligen, fast du läser så bokstavsenligt...konstigt?''
Har jag inte sagt, daremot ar nog de flesta muslimer eniga om att man bor skilja pa vad Islam sager och muslimer gor. Borde vara ett korrekt utgangslage i alla fall.
''Din försteålse är däremot 110% rätt och sanningsenlig, för det är ju DIN åsikt... tror du att många här (förutom dina kompisar) tycker att dina åsikter är vettiga?''
Ingen aning, och det ar inte vad som ar intressant for mig. Jag vaxer inte av att ha en hejarklack. Jag foredrar att saga vad Islams laror ar, och det lar inte passa alla. Men det ar inte sa viktigt for mig. Ar inte mycket for att framstalla mig sjalv i en positiv dager bara for att fa applader. Finns annat som ar viktigare.