JojjeSkrutten
''Snacka om att lägga krokben för sig själv. Du hänvisar till en sida som visar översättningen riba=loansharking, som ABSOLUT inte betyder ränta på engelska, lita på mig. Ränta=interest, på engelska, som flera tidigare har påmint om. Så med den sidan så har du själv bevisat att riba betyder ocker, och inte ränta, loansharking=ocker. ''
Ja som BLA visar att du laser selektivt, det gor inte jag.
I Islam ar allt riba. Det ar du och andra som plotsligt delar upp det, for att det gar att dela upp enligt svenskt modell. Men nu ar inte riba en svensk modell utan en islamisk modell. Och ALLT som man tar en vinst pa ar riba.
Sa forsoket att gora 'vanlig ranta' legal, borjar lukta unket vid det har laget. Lite desperat.
Det ar ingen som fordomer de som tar lan och betalar ranta. Men att forsoka rattfardiga sitt eget beteende som du gor, och darmed helt struntar i vad Islam sager, AR att ga for langt. Och darfor paminde jag om Koranversen, av omtanksamhet. For det ar har och nu vi kan forandra oss, nar det ar forsent ar det forsent. Resten ar upp till dig.
''Om alla bankerna i de muslimska länderna skulle låna ut sina pengar gratis så skulle det inte längre finnas ngra banker.''
Allt ar inte pengar i den har varlden. Men man kan latt fa for sig det.