• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv

Hej! Och tack för trevligt lunchsällskap idag

Här kommer länken till sidan där man kan logga sina värkar som jag utlovade:

http://www.mommy-tools.com/index.html

Nu ska jag lägga mig på soffan och sova en liten stund, det tar visst på krafterna att luncha i nästan tre timmar

• Swenglish

Tack för jättetrevlig lunch! Harprecis vaknat efter en timmes tupplur... Klart du ska med nästa gång Bianca, lycka till med din stressiga vecka, sportlovet hägrar!

Tack för länken Björklöv!

• Emma3

Kikar in lite snabbt för att tacka för en trevlig lunch

Med plutten i magen v36
  • cirpen

Åh om en vecka snusar jag bebis! På torsdag skall vi på inskrivning på DS, för att få info och tider.
    Än så länge känner jag mig inte nervös, men det kommer väl...

Jag har oxå kännt mig redo en bra tid, så nu håller jag på och syr lite filtar som jag egentligen inte behöver..
    Egentligen är jag helt värdelös på att sy så jag ser detta som lite övning! Tråden går av, och jag vet knappt hur jag spolar upp tråd på en ny spole utan att tråden skall slingra sig runt överallt förutom på just spolen! Hihi, men jag försöker iallafall..

• Sofffy

Tackar också för en jättetrevlig lunch.
    Kom precis innanför dörren från stan efter 3 timmars shopping på maten. Det är livsfarligt att låta mig vara ledig och gå på Östermalm på vardagar med kreditkort nu har ja kommit hem med kassar av dyra bebisgrejer.

Puhh.. Nu blir det tupplur för mig.

Kram

• Frill

Låter som att ni hade trevligt på lunchen. Blir väldigt nyfiken på champagnekommentaren?

Jag pendlar vilt. Från "vad kul det ska bli" till "herregud, vad har vi gjort!". Men det ska bli väldigt spännande att få se vem det är som ligger och kickar och böljar och bökar därinne.

Vivs, känner igen klädproblemet. Köpte ett par väldigt töjbara mysbyxor (fast lite "proprare" så man kan ha dem om man handlar) stl Large på POP häromdagen. Alla andra gravidkläder sitter och spänner runt magen. Och i värsta fall är det fem veckor kvar...

Lillenlillen, ja det är hemskt vad insnöad man kan bli. Är lite orolig över min personlighet. Tänk om man blir världens tristaste människa när barnet är här, och tror att man bara kan umgås med andra som har barn :-S

• Ginger6

Puh! Nån som såg sista delen av Före födseln? Helt svettig av förlossnings- scenen... Jösses, det är nog inte så skönt!
    Frill, champagne ska tydligen sätta igång förlossningen (husmorsknep som fönsterputsning och kärleksstunder... )

• Lillenlillen

Lunchare:

Tack för idag, det var kul att se så många ansikten till användarnamnen :)

Frill:

Känner mig tyvärr redan insnöad. Träffat ett par kompisar som inte har barn den senaste veckan och har båda gångerna funderat på vad vi brukade prata om - hemskt juh! Jag vill ju inte bli en sån som bara pratar om barn! Köpte en kort snyggkavaj (långt ifrån mammakläder och bebbegrejer) idag för att döva känslan av att jag drabbats av gravvomani.

Ginger6:

Jag MISSADE dokumentärern TROTS att jag verkligen visste att jag skulle hem och se den. SUCK!

• Sofffy

Åhh ja började nästan gråta när jag såg förlossningsscenen, hennes skrik var så hjärtskärande. Men jaa det är ju försent att ångra sig nu.

• bianca2

he he, ja - det var svittigt men jag tror nästan min kille tyckte det var ännu läskigare!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3