• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

ja man har ju sett Gudrun innan men detta var ännu lite läskigare, Gudrun var ju cool. Nu vill jag INTE se nån mer förlossning före min egen!

• Swenglish

Ja, mannen tyckte inte det var så kul med förlossningen på TV... Jag tyckte inte heller att det såg särskilt skönt ut,men men... ut kommer dne alltid, på ett eller annat sätt! .-D

lillen- var det idag du skulle på tillväxt-UL? Hur gick det?

Cirpen- åh vad spännande! Tänk att VETA när den kommer, skönt på nåt sätt! Lycka till med de sista förberedelserna!

• Vivs

Jag såg också programmet... verkar inget vidare alls... men, som du säger Swenglish, så kommer den alltid ut på ett eller annat sätt. Och kan andra stå ut med smärtan så kan nog vi!
    God natt och tack för trevliga lunchtimmar idag!

• bianca2

Blä!! Kl är över fem och jag har varit vaken i 2 timmar. så himla segt!!! hoppas jag kan sova lite när killen gått till jobbet runt åtta. behöver inte vara någonstans förrän k lett idag så förhoppningsvis får jag sova lite sen. har fått massa rättat i alla fall!
    hoppas ni har en bättre sömn!

• murgrönan

Bianca2: Hoppas du fått sova ett par timmar. Jag har också varit vaken sedan ca kl 4, men legat i sängen och filosoferat.

Jag missade dokumentären, typiskt! Men det kanske var bra det, jag känner mig ganska lugn inför förlossningen och vill inte bli uppskrämd.....men, någon som vet om den går i repris? I så fall kan jag nog inte låta bli att titta.

Idag är det fettisdagen har dock ätit ca 8 semlor sedan jul så jag vet inte om det blir någon idag. Skulle vara för traditionens skull i så fall.....

• Sole

hej och godmorgon!

ännu en som sovit dåligt inatt, har dock inget inplanerat idag så om jag blir trött kan jag gå och lägga mig igen!

Ska nog fixa lite frukost och kika på dokumentären i sängen (fast man kanske inte vill kombinera den med frukost??)

Cirpen
    Måste kännas overkligt att få veta när bebisen kommer!
    Ser fram emot rapport och bilder!

Idag går jag in i vecka 36 tjoho!!

• Swenglish

En till som var vaken vid fyra ett bra tag, men lyckades somna om... Ja just det, semlor blir det idag! Mums! Klart du måste äta en idag Murgrönan! Och brrr! vad kallt det är idag!

• murgrönan

Ja, idag är det kallt!!!! Ska bara till bm och mäta blodtrycket och sen hem till värmen igen. Vi har fått nya grannar, har inte träffat dem ännu, men jäklar vad det bankar och smäller därinne. Renoverar för fullt låter det som. Men de håller inte på efter 22 på kvällen så det är ju bra. Tyvärr sover ju jag på dagarna och inte nätterna nu,men de kan ju inte de veta......

Kanske köper en semla på väg hem från BM ändå Swenglish....

• Medusa2001

God morgon!

Först, sorry alla lunchtejer, jag sov som ett as natten innan och kände mig totalt ur form att vara social på dagen. Blev ett snabbt besök hos bm på förmiddagen (sf-mått 33, 140 slag) och sedan hem och och i säng. Sov tre timmar...Zzz..Zz..

Grattis till Sannixx som fått komma hem efter många veckor på sjukhuset!
    Styrkekramar och grattiskramar till Bassekatt.

Såg också dokumentären igår...är glad över att jag har planerat snitt. Brrr.

Är hemma nu och tänker softa och fixa, och så träffa kompisarna så mycket som möjligt veckorna innan bebisen kommer. Har "lovat" mannen att packa BB-väskan i dagarna, han är mer nervös än jag tror jag.

Ha en fin dag!

• Ginger6

Happy semle- dag! Lustigt, har också sovit jättedåligt och är nu supertrött på jobbet. Blä! Ska iofs inte jobba så länge för sen är det sista tillfället på föräldrarkursen och det är såå mysigt. Ha en skön dag alla och varva semla med vila!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3