• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

God morgon allihopa! tänkte gå in på era sidor och kolla efter bilder på saker ni köpt! jag har ju inte köpt ngt ännu. en liten mössa och strumpos + finab odys vi fick av min syster o hennes kille. hoppas ingen tar illa upp.
    ha en skön dag!
    kram kram

• Ginger6

Gott nytt år alla mammor! Även jag har haft en skön ledighet och mysigt jul- och nyårsfirande. Håller med er andra om att det var oundvikligt att tänka på vilket otroligt roligt o händelserikt år vi har framför oss! Nedräkningen har definitivt börjat men jag har tänkt jobba till den 23 februari, min vik börjar den 1:a så det känns ändå liiite för långt kvar. Puh! Sannix, jag ska gå på föräldrarutbildning på Södra BB men har inte fått mina tider än, ska ringa denna veckan o kolla. Jag hamnade i gruppen som har andra delen av mars, har BF 16de. Vilken grupp har du? Nästa söndag börjar profylaxkursen också på Mamma Mia Söder. Nån mer som ska gå den? Angående shopping är barnvagn det enda vi köpt och så har vi fått lite små stickade plagg, filtar och gossedjur. Tänkte ta en rejäl shoppingrunda snart. Nån mer som tänker köpa vaggan som man fäster i taket? (tror den heter Knoppa på Designtorget)Den är så himla söt tycker jag Ha en toppendag!! Dags för ny fika snart förresten?

• AMF

Tror inte att jag behöver ta tjänstledigt för föräldrakursen utan kan gå på arbetstid och räkna som läkarbesök (som jag får gå på eftersom jag är statligt anställd) men jag är inte säker. Vet att sambon har rätt att gå kursen på arbetstid med ersättning. Kommer att gå på Serafen, tre halvdagar, någon annan?
    Under förutsättning att jag mår bra tänkte jag jobba tom den 16 mars (BF 25 mars)

• cirpen

Jag har verkligen en OT fråga här som jag har klurat på.
    Den riktar sig till Swenglish eller säkert för all del nån annan som vet?
    Är det typiskt svenskt att önska God fortsättning efter alla högtidshelger, samt hur säger man det på engelska??

• Pippil8

Lillie74 - Jag är ju rätt nyanställd på mitt jobb så jag vill gärna jobba så länge det går. Min vikarie kommer i mitten av februari. Planerar att jobba fram till en vecka före BF, men inte heltid hela vägen fram. Jag mår också superbra men sover väldigt mycket mer än vanligt så ibland undrar jag om jag kanske borde gå ner i tid lite tidigare.

Medusa2001 - vet du hur det där med semesterrätten funkar om man inte tar ut föräldrapenning hela tiden? Jag tänkte försöka leva på sparpengar ett tag och spara föräldradagar så länge det går. Kan vara bra att ha till kommande semestrar.

Föräldrautbildningen - vad innehåller den? Jag tror inte vi kommer gå någon sådan. Mig veterligen ska vi bara på förlossningsförberedande kurs på BB Stockholm, inget annat. Ni andra som går hos Barnmorskorna gamla stan - har jag missat något?

Ginger6 - jag är grymt sugen på en vagga som hängs i taket! Har inte sett just den på designtorget, men å vad mysigt det verkar.

Har någon köpt bärsele eller bärsjal? Jag vill ha någon av dem men velar...

Gärna fika nu i januari Jag kan väldigt många dagar efter kl 1730 ungefär.

• Swenglish

Cirpen- det är nog typiskt svenskt vad jag vet. På engelska finns det inte iallfall, jag försökte introducera Happy Continuation när jag var där

PippiL8- jag vill gärna köpa en trikåbärsjal, har hört att det är bättre ergonomiskt. Jag går också i Gamla Stan men ska inte föda på BB Sthlm, vi ska på föräldrautbildning tre förmiddagar nu i januari på själva Gamla Stans MVC, tror att det är olika beroende på var man tänkt föda.

• Vivs

Jag har funderat på det där med bärsele och sjal. Är nog mest inne på att köpa Babybjörns sele "air" eller vad den heter. Den verkar bra till sommaren tycker jag och så gillar jag den där ljusgrå färgen. Men jag har hört att vissa bebbar inte gillar att hänga i selar så jag tänkte vänta med att köpa en tills lillan är här och testa den på henne i affären innan jag köper!

Fika i januari passar mig bra! Jag kan nog de flesta dagarna utom onsdag kvällar.. Jobbar ju inte längre så när som helst på dygnet går bra!

• majlinsa

Januari fika
    skriv upp när du INTE kan tex onsdag kvällar

majlinsa kan ej onsdagar innan lunch

• Ginger6

Jag tror att min bebis är vaken typ hela tiden...det är ett ständigt bökande i magen tycker jag. Hur känner ni andra nu?

Januari fika

Ginger kan ej före 17.30

• Pippil8

Hmm, man kanske skulle vänta med selen/sjalen... Eller höra med nån kompis om man får låna och testa lite...

Ginger - min buff-buff gör verkligen skäl för det smeknamnet just nu. Idag har det varit fotbollsmatcher eller nåt, jag blir helt full i skratt när jag ser magen hoppa när jag sitter vid datorn Hur mysigt som helst

Januari-fika:
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3