• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • majlinsa

Är det någon som fått bristningar ännu?

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.

(tar med listan neråt så den inte försvinner)

• Flisan79

Majlinsa: Inte på magen men mitt ena bröst är sig inte likt, det andra har bara ett par pyttesmå röda streck. Nu skiljer det lite i storlek på dem men vafan...ser ju sjukt ut med ett normalt och ett sebrarandigt.

• Pippil8

Inga bristningar här heller! Vad jag har sett i alla fall. Och då har jag ändå gått upp rätt mycket i vikt.

Nu har jag börjat noja lite över att jag kanske kommer gå över tiden väldigt mycket. Jag försöker ställa in mig på att den ska komma i v42 i stället för i v40, men det är inte så lätt. Tycker den där väntan verkar lite jobbig. Men man får väl hoppas att man mår bra så man kan pyssla lite inför bebbens ankomst. Har ni andra börjat tänka på det där med att gå över? Är ju vanligt bland förstföderskor har jag förstått...

Januari-fika:
    Ginger kan ej före 17.30

• murgrönan

Inga bristningar här, än så länge, men det kan komma sista veckorna som jag förstått det.

Har inte funderat så mycket på att gå över tiden, men det är ju som sagt rätt vanligt. Vill inte gå över tiden, heller att hon kommer en vecka tidigare eller två.Men hon är välkommen när hon än kommer.

Jag har köpt en babybjörn-sele, men funderar på att sy en bärsjal oxå. Vi får se.

Någon annan med halsbränna? Tusan vad obehagligt!

• Plutten forever

Hej hej
    tänkte hoppa in i er tråd om det är ok

jag har BF 12 mars, förstföderska, bor på söder i sthlm...

Är det någon i den här tråden som var på SÖS förlossningsföreläsning nu ikväll? det var toppen, känner min jättepeppad att föda där nu!

• bianca2

jag vill oxå fika!

Januari-fika:
    Ginger kan ej före 17.30
    Bianca2, kan ej före 17.30

tror att vi ska köpa en baby-björn. vill nog ha en bärsjal oxå men min kille är lite traditionell och gillar inte "flum". inga bristningar än så länge! var hos bm idag. alltid lika mysigt att lyssna på hjärtat!
  • Vivs

Min buse sparkar heeeela tiden! Mysigt för det mesta men lite obehagligt när hon trycker upp en fot eller nåt på mitt högra revben! Småsaker man får stå ut med..
    Halsbränna, javisst har jag det...känns som jag har de flesta gravidsymptomen numera! Sover med tre kuddar under huvudet, trist bara att man får nackspärr i stället Har dock upptäckt att ett glas mjölk är bra mot halsbränna!
    Inga bristningar än och hoppas de inte vill komma till mig. Tyvärr har jag hört att de även kan komma efter förlossningen, hu!

Lägger in mig på fika-listan!

Januari-fika:
    Ginger kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar

Välkommen in i tråden, Karin99!

• Lillie74

Jag läste en artikel i någon gravidtidning som rekommenderade ett stift som finns på Body Shop som ska mjuka upp huden och motverka bristningar. Jag köpte det och brukar stryka på det på magen, vet inte om det hjälper men jag har inte fått några bristningar än i alla fall.

Ingen som är lite orolig inför förlossningen??? Har köpt ett par böcker och försöker börja förbereda mig, är lite skrämd måste jag säga..

Lägger in mig på fika-listan!

Januari-fika:
    Ginger kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30

• majlinsa

Vad har ni köpt för sängmobil och har ni en bild på den?
    Jag är ute efter en enkel utan musik och likande.. Den måste kunna fästas på spjälsängen.

• Plutten forever

majlinsa: vi har nästan inte köpt någonting! har du köpt det mesta eller? Har bara vagn och lite kläder, blir lite stressad av hur mycket grejer folk har köpt... Men i helgen ska vi till Ikea + babyland och storhandla!

BF 12 mars
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3