Åh vad alla verkar mysa nu, med inhandling av saker och kläder!
Även vi har börjat lite smått nu. Vagnen köpte vi ju för ett tag sen, en Brio Kombi, och nu har det även blivit ett barnrum av vårt f d kontor där vi har en garderob och skötbord/byrå i Diktad från Ikea. Tänkte oss den spjälsängen senare, men vi väntar lite med den eftersom vi fått låna en vagga av ett par vänner - så den ska stå i vårt rum från början! KUL!
Annars var det en lugn jul, genomförkyld och är fortfarande förkyld...antar att det kommer sitta i ett tag framöver!
Däremot var vi på ett "studiebesök" på Förlossningen på Annandagen... Har haft jätteont i nedre delen av magen, även när jag vilar osv. Ringde sjukvårdsupplysningen och den jag pratade med tyckte det var lika bra att ringa Förlossningen för att se att allt stod rätt till.
Kan lika väl vara sammandragningar som foglossning, urinvägsinfektion eller att livmodertappen börjat öppna sig!
Så, in på Förlossningen - och skäms! Jag hade ju inte med mig min journal (som man alltid ska ha när man är ute och reser har ju min BM lärt mig)...men det gick ju bra ändå! Tuuur!
Väl på Förlossningen fick jag och maken göra en kurva över barnets hjärtljud och rörelser osv. Jättefin kurva, pigg och frisk bebis och starka rörelser för att vara i v 30 sa de.
Inget fel med livmodertappen heller utan det är FOGLOSSNING!
Puh!
Fy sjutton vad det gör ont när de trycker på bäcken...
Så, nu ska jag ta kontakt med sjukgymnast så kanske jag kan få lite övningar att göra, som gör livet lite lättare. Har ett stödbälte också, men det går lite upp och ner. Sämre vissa dagar och mycket bättre andra dagar.
Ska till min BM imorgon, så då får hon ju höra om min äventyr!
Hur länge har Ni tänkt att jobba? Jag ska jobba januari ut och sedan ta semester litegrann och sedan vänta på bebis!
(BF 6 mars) Är det tidigt att sluta jobba??