• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • murgrönan

För dyrt tycker jag! jag köpte ett 12 ggr simkort för 350 kr, det känns bättre i plånboken.

• Frill

Bianca2, måste bara ge dig beröm för att du både slutat röka och sedan jobbat med din förlossningsrädsla! Det är ju suveränt gjort.

Ang att vakna på nätterna så har jag gjort det oregelbundet sedan månader tillbaka. Ofta vid två eller fyratiden. Ibland räcker det att gå upp på toa och ligga vaken en stund. Ibland är jag vaken flera timmar och hinner både äta, läsa, se på tv och lösa sudoku innan jag somnar igen.

Över huvud taget känner jag mig väldigt trött just nu. Går och lägger mig vid tio/elva, är vaken nån timme mitt på natten och sover sen till tio, om jag får vakna av mig själv. Sen är jag ändå jättesömnig på dagen. Ska bli intressant att se hur det går att jobba heltid under kontorstid from måndag

• bianca2

Tack Frill! och för att berömma mig själv ytterligare har jag även simmat en gång i veckan o gått på gravidyoga. och jag som aldrig ens tränat en dag innan.

jag börjar ju oxå jobba på måndag. är lite osäker på hur jag ska orka men det kanske går hur bra som helst. känner mig lite förslappad av att vara ledig när ingen annan är det!

kram på er!

• SanniXx

bianca: Vi har oxå friskvård på jobbet. Jag har redan använt mina pengar till ett helårskort på friskis och svettis som just nu bara ligger och skräpar. Hehe.. De va dom pengarna

Nu har jag 4 dagar kvar på jobbet, sen slutar jag

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • bianca2

sannixx - he he, så kan det gå ibland! skönt med bara 4 dagar kvar! nu ska jag ta ett bad!!!

• majlinsa

När tänkte ni börja bädda och så? Jag har börjat tvätta kläder lite smått och lägga i lådan.. Fundera vad jag ska hitta på vid skötbordet o så..

Januari-fika:
    majlinsa kan ej onsdagar innan lunch
    Ginger kan ej före 17.30
    Pippil8 kan ej före 17.30, kan ej 10,12, 15, 17, 26 januari.
    Bianca2, kan ej före 17.30
    Vivs, kan ej onsdagkvällar
    Lillie74, kan ej före 17:30
    SanniXx (Sanna), kan ej 4, 5, 6, 9 o 10 jan
    Emma 3, sista jobbadagen 18 jan så efter det kan jag för det mesta
    Björklöv, kan ej 11 & 18-22 jan
    Medusa kan ej före 17.30
    Swenglish, kan nog nästan alltid!
    Frill, helst ej före 17.30, och inte 24,25,26 januari.
    Cirpen, kan alla helger vilken tid som helst

• SanniXx

majlinsa: Jag har tvättat 2 underlakan, det är allt. Jag har bäddat men ska bädda om sen. Jag var bara tvungen att kolla om spjälskyddet var okej

= Gravid - BF 12 mars - En flicka (Ida?) =
  • majlinsa

Eftersom vi har katt är jag rädd att han kommer lägga sig i sängen. Skötbordet har jag blåst upp skötbädden och lagt en handuk på med fy spray på. Sen tänkte jag sprita av skötbädden så att jag vet att fy sprayen inte finns på den.

• cirpen

Om man har spjälsäng finns väl ingen risk att katten hoppar ner där eller kryper in...?? (Vi har en väldigt slö och rätt tjock katt..) Hon tittar alltid vädjande på min sambo, och vi säger att hon skall hoppa upp i soffan eller knät eller vad det nu må vara, men så får han alltid lyfta upp henne ändå..hihi

Barnvagnen har hon iallafall låtit bli..(Törs jag skriva att jag redan har bäddat..ehum.."harkel".. Ville ju bara prova om det passade...) Får nog tvätta om för det lär väl vara dammigt vid det här laget!

• majlinsa

Vi har en kattunge så det är full rulle..
    Vagnschassit står framme men ligg och sittdelen är ovanpå garderoben för att han inte ska dit.. han gillade vagnen och att "kloa" på den.. så de vart aj aj..

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3