God morgon!
Den föräldrautbildning som "mitt" mvc anordnar är två halvdagar mellan 08.15-12.00. Har mailat FK ang min fråga om ersättning, vi får se vad de svarar.
*ler* Jag känner igen mig hos flera av er, jag gillar verkligen mitt jobb och företaget och kollegor, men nu känner jag att jag bara vill härifrån och ta det cool innan barnet kommer. Har bf den 19 mars, men ska på Indigosamtal på SÖS nästa vecka ang kejsarsnitt, så datumet kan komma att bli framflyttat.
Har pratat med VD:n och sagt att jag jobbar heltid hela januari ut och därefter deltid ett par veckor innan jag går av helt, men vi får se, kanske går jag av helt redan i om 4-5 veckor...Kommer börja ta ut föräldrapenning i samband med det.
Torris: 120 dagars föräldraledighet är semestergrundande, så om du har 30 dagars semesterrätt, så tjänar du in 10 betalda semesterdagar (förutsatt att du kommer vara föräldraledig i minst 120 dagar med barnet).
Lillie74: Förstår om du känner viss oro då din ersättare tillträtt. Även om känslan är irrationell, så finns en rädsla att vikarien kommer göra jobbet bättre än en själv, bli mer omtyckt, ersätta en permanent. Håll dialogen levande med din chef under föräldraledigheten, se till att få veta vad som händer i verksamheten, även om du inte är på jobbet fysiskt. Kan hjälpa dig att mildra rädslan över att bli bortglömd och borträknad.
Vi kommer inte ta in någon vikarie för mig, utan vice VD och vår ekonomiansvarig kommer ta över de flesta av mina operativa arbetsuppgifter.
Ha en fin dag!